اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۲ ایرانی متهم به بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم شدند



متهمان ایرانی بمب‌گذاری در تایلند

۲ ایرانی متهم به بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم شدند

دادگاهی در تایلند ۲ ایرانی که به زعم مقامات تایلندی تلاش کردند در بانکوک بمب گذاری کنند را به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دادگاهی در بانکوک امروز پنج شنبه دو ایرانی را به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در تایلند به حبس ابد و 15 سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه در جنوب تایلند علی سعید مرادی 29 ساله را به دلیل تلاش برای قتل، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره به زندان ابد محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم نیز محمد خزایی 43 ساله است که دادگاه حکم 15 سال زندان را برای او به‌خاطر حمل مواد منفجره صادر کرده است.

 

دادگاه تایلند به نقل از شاهدان عینی مدعی شده است که سعید مرادی به‌هنگام فرار از دست نیروهای پلیس، بمبی را به سمت آنها پرتاب کرد، اما از روی تصادف این بمب در نزدیکی خود او منفجر شد و در نهایت باعث شد که مرادی هر دو پای خود را از دست بدهد.
خبرگزاری رویترز نوشت که مقامات سفارت اسرائیل در تایلند از حکم دادگاه بانکوک در محکومیت عوامل انفجارها استقبال کردند.

پلیس تایلند و کابینه اسرائیل بعد از انفجارهای فوریه 2012 مدعی شدند که هدف از بمب گذاری‌ها دیپلمات‌های اسرائیلی در تایلند بوده‌اند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
عامل کشتار سینما آرورا به حبس ابد محکوم شد ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۵ سال حبس برای مرد متهم به ترغیب كاربران اینترنت به خودكشی



 

۱۵ سال حبس برای مرد متهم به ترغیب كاربران اینترنت به خودكشی

 

دادگاه عالی ایالت «مینه سوتا» در ایالات متحده آمریكا یك مرد را به اتهام ترغیب كاربران اینترنت به خودكشی فردی و دسته جمعی به ۱۵ سال حبس محكوم كرد.

 

«ویلیام هلپردنیكل» ۴۷ ساله روز گذشته به اتهام ترغیب و تشویق كاربران اینترنت توسط دادگاه عالی ایالت «مینه سوتا» در آمریكا به ۱۵ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محكوم شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش پلیس فدرال آمریكا كه در شبكه خبری ام اس ان منتشر شد، آمده است كه این مرد متهم است «مارك دیری برو» ۳۲ ساله را كه اهل انگلستان است، به خودكشی تشویق كرده و باعث شد تا او در اتاق خوابش خود را به دار بیاویزد.

همچنین یك جوان دیگر هم در كانادا با تشویق این مرد خود را در رودخانه یخ زده غرق كرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام پلیس فدرال آمریكا، پلیس كانادا و انگلیس با كنترل پیام های الكترونیك و نامه های اینترنتی این دو قربانی در نهایت موفق شدند این مرد ۴۷ ساله آمریكایی را در حالی كه قصد داشت فرد دیگری را به خودكشی ترغیب كند، در منزل مسكونیش دستگیر كند.../ایسنا