اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۲۰۰تصفیه خانه فاضلاب درکشوراحداث می‌شود



 

۲۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور احداث می‌شود

 

هم اکنون حدود ۲۰۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۵۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در ایران در حال احداث است/ جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آماده صدور خدمات فنی و اجرایی و سرمایه گذاری مشترک با تمام کشورها در زمینه صنعت آب و برق است.

 

۲۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال احداث است .

محمدرضا عطارزاده روز چهارشنبه در هفتمین اجلاس شورای حکام مدیریت آب شهری، گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۵۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در ایران در حال احداث است که عملیات اجرایی آنها تا پایان فعالیت دولت دهم به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ سد بزرگ در کشور احداث شده و حدود ۱۱۰ سد نیز در حال ساخت و ۱۷۵ سد در دست مطالعه است.

وی با اشاره به آبگیری بزرگترین سد بتونی کشور با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکحب حجم مخزن در فروردین ماه امسال،ادامه داد: ایران همکاری های مناسبی با کشورهای مرزی ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، آذربایجان و ترکیه در زمینه صنعت آب و برق دارد.

وی احداث سد دوستی بین ایران و ترکمنستان، سد خداآفرین بین ایران و جمهوری آذربایجان و برنامه ریزی برای احداث نیروگاه برق آبی مشترک با ارمنستان را ازجمله این همکاری ها اعلام کرد.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آماده صدور خدمات فنی و اجرایی و سرمایه گذاری مشترک با تمام کشورها در زمینه صنعت آب و برق است.

عطارزاده تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم در جهان و منطقه، ضروری است کشورهای همسایه با توسعه روابط و تبادل اطلاعات و تجربه، در زمینه انتقال آب بین حوضه ای همکاری کنند تا با تامین آب مصرفی مورد نیاز، آثار تغییر اقلیم در منطقه کاهش یابد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: به منظور کنترل آثار بر روی اقلیم این منطقه، کمیسیون ویژه ای از اعضای مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تشکیل و با بررسی مشکلات در هر سه ماه، راهکارهای لازم برای رفع مشکلات تعیین شود.

هفتمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری با هدف ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه و گسترش فعالیت های این مرکز در اروپا و آفریقا به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.

اجلاس شورای حکام مدیریت آب شهری براساس قرارداد منعقده بین ایران و یونسکو همه ساله به میزبانی یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و تاکنون ایران پنج بار و عمان دو بار میزبانی این اجلاس را برعهده داشته اند...../تحلیل:ایلنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تصفیه خانه فاضلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران:مرگ شش نفر در داخل قهوه خانه سنتی و چاه فاضلاب خیابان دادمان




اخبار  حوادث - مرگ 3 جوان در قهوه خانه سنتی در تهران

گاز سمی منوکسیدکربن در یک قهوه خانه سنتی سه مرد جوان را در گرداب مرگ فرو برد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی وقوع این رخداد شاهدان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند که بیدرنگ ستاد فرماندهی آتش نشانی زنگ ایستگاه 2 را ساعت 13:55 دقیقه دیروز دوشنبه به صدا درآورد. آتش نشانان بلافاصله بسوی محل حادثه واقع در خیابان سعدی، نرسیده به میدان مخبرالدوله حرکت کردند.

واحد کیانی، معاون عملیات منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه مرگبار گفت: در یک قهوه خانه سنتی که در اصلی آن پلمپ شده بود و هیچ فعالیتی نداشت، سه مرد جوان بنام های هاشم 24 ساله، قاسم 23 ساله و علی رضا 19 ساله شب هنگام در یک اتاق 6 مترمربعی خوابیده بودند که در اثر انتشار گاز منوکسیدکربن از منقل ذغالی که برای گرم کردن اتاق استفاده می شد دچار مسمومیت شدید شده و جان خود را از دست دادند.

قاتل نامرئی جان 3 مرد جوان را گرفت
وی که به اتفاق نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حاضرشده بود، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد انتشار گاز کشنده منوکسیدکربن(co) ناشی از روشن بودن ذغال در داخل اتاق باعث مرگ این افراد شده بود.
کیانی در ادامه تصریح کرد: اجساد این 3 نفر جهت تشخیص علت مرگ و همچنین چگونگی بروز این حادثه به نیروی انتظامی سپرده شد و به پزشکی قانونی انتقال یافتند.

شایان ذکر است بنا به اظهار اهالی محل و نیز طبق شواهد عینی احتمالا این افراد با توجه به تعطیلی این مکان و پلمپ بودن در اصلی آن، برای استراحت و خوابیدن از طریق نرده های آهنی یکی از پنجره های این قهوه خانه، به طور مخفیانه وارد این مکان شده و خارج می شدند که شب هنگام دچار این حادثه شدند.

                                                     ..................................
مرگ 3 نفر در چاه فاضلاب خیابان دادمان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، دیروز دوشنبه 23 دی 92 کارگران مشغول لایه روبی چاه فاضلاب ساختمانی در خیابان دادمان بودند که دچار خفگی شدند.

این حادثه در ساعت 17:35 به مرکز اورژانس تهران گزارش شد که با دریافت خبر بلافاصله دو آمبولانس به محل مذکور اعزام شدند.

پس از بیرون کشیدن کارگران (آقایان 30، 42 و 37 ساله) توسط عوامل آتش نشانی، تکنسینهای اورژانس تهران با انجام معاینات پزشکی متأسفانه مرگ هر 3 نفر را به علت خفگی تأیید کردند.

در این حادثه ابتدا یکی از کارگران وارد چاه می شود و پس از خفگی، دو نفر دیگر به ترتیب برای نجات جان دیگری وارد چاه شده و دچار خفگی می شوند.
 اخبار حوادث - پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی, مرکز اورژانس تهران