اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۷۸ شاکی از مدیر یک شرکت قلابی زیارتی



اخبار حوادث - ۱۷۸ شاکی از مدیر یک شرکت قلابی زیارتی

تعداد شاکیان مدیر شرکت قلابی زیارتی به ۱۷۸ نفر رسید این زن کلاهبردار پس از ۴ سال به کمک یکی از شاکیان در یک قرار صوری دستگیر شد.

 به گزارش خراسان، کلاهبردار حرفه ای طعمه های خود را از میان مشتاقان به زیارت عتبات عالیات انتخاب می کرد او با این حیله که شرکت زیارتی دارد و نسبت به شرکت  های دیگر با مبلغ کمتری برای عتبات عالیات ثبت نام ‌می‌کند گروهی از مردم را اغفال و با دریافت مبلغ ۴۵۰ هزار تومان از هر کدام در سال ۸۸ به ظاهر برای آن ها در عتبات عالیات ثبت نام می کرد این کلاهبردار که شکار طعمه های خود را در سال  ۸۸ از شهرستان سرخس شروع کرد

 

کاروان های ثبت نام شده را در برخی مواقع تا مرز هدایت می کرد و پس از خروج از مرز آدرس هتل و محل اقامت در شهرستان های نجف یا کربلا را هم می داد و می گفت شما بروید من با کاروان بعدی می آیم این در حالی بود که چنین هتلی در کار نبود یا اگر هم بود هتل مورد نظر اعلام می کرد که از قبل هماهنگ نشده است.

 

در این هنگام او دیگر تلفن همراه خود را خاموش می کرد یا جواب نمی داد البته او وقتی شگردش لو رفت محل سکونتش را تغییر داد و در مشهد با چهره ای دیگر در قالب یک خیّر به کلاهبرداری پرداخت. او به عنوان کمک به جوانان نیازمند، تهیه جهیزیه و نگهداری اطفال بی سرپرست به شیادی پرداخت و خیران را سرکیسه می کرد. او وقتی دید این حنای او هم رنگ باخته و نمی تواند در این قالب به کلاهبرداری ادامه دهد در قالب خرید خودروی اقساطی برای متقاضیان اقدام کرده و پس از دریافت قسط اولیه متواری می شد.

 

 اکنون این پرونده که ۱۷۸ شاکی دارد در شعبه ۸۰۷ مجتمع قضایی شهید قدوسی زیر نظر بازپرس رضوی در حال بررسی و تکمیل مراحل قضایی است.

 

از مدت ها قبل سازمان حج و زیارت به مردم هشدار داده بود که در شرکت های رسمی و دارای مجوز ثبت نام کنند. 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
مدیر عامل شرکت ؛ مدیر ارشد ارتباط گستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر عامل شرکت کاغذی تحت تعقیب پلیس



کلاهبرداری,راههای کلاهبرداری

 

کلاهبرداری متواری که در پوشش مدیرعامل یک شرکت نقشه کشی با جعل برگه های مهندسی و مهر نقشه ها از افراد جویای کار کلاهبرداری می کرد تحت تعقیب پلیس پایتخت است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیست و پنجم شهریور سال 1386 یک مهندس نقشه کش راه و ساختمان با مراجعه به کلانتری 137 نصر به مأموران اعلام کرد که توسط مدیرعامل یک شرکت نقشه کشی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .  

 

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  

 

با ارجاع پرونده به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان به تحقیق از شاکی پرونده پرداختند ؛ این مهندس نقشه کش راه و ساختمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از طریق آگهی روزنامه در جریان فعالیت یک شرکت مهندسی تحت عنوان سامان سازه در خصوص صدور برگه های مهندسی و تأیید نقشه های راه و ساختمانی قرار گرفتم ؛ به همین منظور با مراجعه به محل این شرکت در منطقه گیشا ، جهت دریافت برگه های مهندسی و مهر نقشه ها مبلغ 6 میلیون و 500 هزار تومان به مدیر شرکت به هویت مهندس مهران رضایی پرداخت کردم اما پس از بررسی برگه های مهندسی توسط دفترخانه مربوطه و شهرداری ، به من اطلاع داده شد که تمامی این اوراق مجعول هستند .  

 

با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان اداره سیزدهم با مراجعه به دفتر "شرکت سامان سازه" در منطقه گیشا ، به تحقیق از منشی شرکت پرداختند ؛ منشی شرکت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در حدود 20 روز پیش از طریق آگهی روزنامه ، به عنوان منشی در این شرکت مشغول به کار شدم ؛ مدیرعامل شرکت به هویت "مهران رضایی" مدعی بود که شرکت در خصوص فعالیت های ساختمانی کار می کند و هر بار برگه های مهندسی و مهر نقشه ها را که آماده بودند به من تحویل می داد تا به مراجعه کنندگان ( مشتریان ) شرکت که همگی آنها نیز مهندس راه و ساختمان بودند ، تحویل دهم ؛ من نیز پس از اخذ وجوه در قبال برگه ها ، بدون آنکه اطلاعی از جعلی بودن نقشه ها داشته باشم اقدام به تحویل آنها به مشتریان شرکت می کردم .  

 

تحقیقات پلیسی در خصوص شرکت و مدیرعامل شرکت :  

کارآگاهان اداره سیزدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

 

در قسمت دیگری از تحقیقات ، کارآگاهان با بررسی اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از داخل شرکت اطلاع پیدا کردند که اسناد و مدارک شناسایی مورد استفاده قرار گرفته تحت عنوان "مهندس مهران رضایی" متعلق به فردی است که مدتی قبل با مراجعه به کلانتری در خصوص سرقت اوراق و مدارک شناسایی خود ، طرح شکایت کرده بود .  

 

تحقیقات در خصوص فعالیت "شرکت سامان سازه" نیز نشان داد که این شرکت نیز صرفا یک شرکت کاغذی بوده که مدیرعامل آن (متهم) قصد داشته تا در پوشش این شرکت کاغذی اقدام به کلاهبرداری نماید که پس از گذشت 15 روز کار در پوشش فعالیت مهندسی در زمینه راه و ساختمان ، از محل دفتر شرکت واقع در یک واحد استیجاری ، متواری گردیده است .  

 

سرهنگ کارآگاه  فریدون رهبریان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با تأکید بر این موضوع که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری متهم این پرونده همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد ، گفت : " با توجه به متوای بودن متهم پرونده و احتمال ارتکاب جرایم مشابه دیگر و با هدف دستگیری این شخص ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر گردیده است ؛ لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی شده اند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در زمینه محل های تردد ، فعالیت و یا مخفیگاه این متهم را از طریق شماره تماس 51055434 و 51055513 دراختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند  "../باشگاه خبرنگاران