اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۶ شهید و ۴۰ مجروح در پی حمله انتحاری به اتوبوس زائران ایرانی



حمله انتحاری به اتوبوس زائران ایرانی

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت:

۱۶ شهید و ۴۰ مجروح در پی حمله انتحاری به اتوبوس زائران ایرانی

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس اطلاعات اولیه در پی حمله انتحاری به اتوبوس زائران ایرانی ۱۶ نفر شهید و ۴۴ نفر مجروح شده‌اند.

مسعود اخوان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌از انفجار در مسیر اتوبوس زائران ایرانی خبر داد و اظهار داشت: این حادثه برای 2 اتوبوس که یکی از آنها از همدان و دیگری از کرمانشاه عازم عراق بوده‌‌اند رخ داده است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اولیه که بدستمان رسیده در پی این حادثه 16 نفر شهید و 40 نفر مجروح شده‌اند که در حال پیگیری اطلاعات دقیق‌تر از این حادثه هستیم.

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همه مسافران این اتوبوس به صورت کاروان بوده‌‌ و تحت پوشش سازمان حج و زیارت قرار داشته‌.

اخبارتکمیلی متعاقبا ارسال می شود./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
انفجار اتوبوس زائران ایرانی در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بر اثر انفجار اتوبوس در عراق رخ داد:5 شهید و 12 مجروح بر اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی



بر اثر انفجار اتوبوس در عراق رخ داد:5 شهید و 12 مجروح بر اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی

بر اثر انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در بغداد، پنج تن از ایشان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند؛ این انفجار در اثر چسباندن یک بمب به اتوبوس حامل این هموطنانمان به وقوع پیوسته است.

تروریستهای تکفیری بارها زائران عتبات عالیات از جمله زائران ایرانی را هدف حملات تروریستی و کینه توزانه خود قرار داده اند که مدعیان مبارزه با تروریسم هرگز آن را محکوم نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، حوالی ظهر امروز بر اثر انفجار یک اتوبوس حامل زائران کشورمان در منطقه التاجی در شمال بغداد، پنج تن از ایشان به شهادت رسیده و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه که بر اثر چسباندن بمبی به تنه اتوبوس به وقوع پیوسته، در حالی به وقوع پیوسته که به گزارش شبکه الفرات عراق، اتوبوس حامل هموطنانمان راهی مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا بوده است.

مسعود اخوان، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره به فارس گفت: این حادثه‌ مربوط به گروهی از زائرانی بود که به صورت شخصی به عراق سفر کرده بودند نه از طریق سازمان حج و زیارت.

اخوان تصریح کرد: از مجموع مجروح‌شدگان ۵ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۱ نفر در بیمارستانی در کاظمین بستری شده‌اند.

علی حیدری، معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هم با تاکید بر بدون مجوز بودن این کاروان از طرف سازمان متبوعش به مهر، مبدا حرکت کاروان را کاشان ذکر کرد.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» به نقل از پلیس عراق و برخی منابع آگاه بیمارستانی، تعداد جان باختگان انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی را شش تن اعلام کرد و علاوه بر آن، از انفجار دیگری در نزدیکی بازاری در بغداد خبر داد که ۷ کشته برجای گذاشته که در این بین سه کودک نیز به چشم می‌خورد./تابناک