اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۶ آذر امسال روحانی کجا می رود؟



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - ۱۶ آذر امسال روحانی کجا می رود؟

رئیس جمهور امسال ۱۶ آذر مهمان کدام دانشگاه است؟! این سئوالی است که این روزها زمزمه آن در بسیاری از دانشگاهها شنیده می شود اما گویا امسال قرعه به نام دانشگاه علوم پزشکی ایران افتاده است.

به گزارش مهر، یکی از مهمترین برنامه هایی که روز ۱۶ آذر در کشور در کنار حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها برگزار می شود، حضور رئیس جمهور بعنوان شخص اول اجرایی در یکی از دانشگاه های کشور است که این حضور همیشه به تهران اختصاص داشته و نه تنها شهرستانها از حضور رئیس جمهور در این روز بی بهره بودند، بلکه روسای جمهور در دولت های مختلف در روز دانشجو تنها در دانشگاه های غیر پزشکی حضور داشتند و جز در سال ۷۳ دانشگاه های پزشکی سهمی از حضور رئیس جمهور در روز ۱۶ آذر نداشته اند.

آخرین ۱۶ آذرهای دانشگاهی با حضور روسای جمهور
روسای جمهور در سالهای اخیر دانشگاههای شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، شریف و تهران را برای حضور در مراسم روز دانشجو انتخاب کرده اند.

۱۶ آذر سال گذشته روحانی در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و در نشست پرسش و پاسخی با دانشجویان شرکت کرد. احمدی نژاد نیز در آخرین بار حضور در مراسم روز دانشجو به دانشگاه امیرکبیر رفت.

۱۶ آذر امسال روحانی کجا می رود
حالا با فرارسیدن روز دانشجو در سال جاری، تشکلهای مختلفی در دانشگاه هایی همچون تهران، شریف و علوم پزشکی ایران از رئیس جمهور برای حضور در مراسم روز دانشجو دعوت کرده اند.

طبق گفته های ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم رئیس جمهور قرار است در مراسم ۱۶ آذر در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران حضور پیدا کند.

یک سنت شکنی احتمالی
شنیده های خبرنگار مهر اما حکایت از حضور رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد و یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در گفتگو با مهر این خبر را تأیید کرده است.

 اگر یکی از دانشگاههای علوم پزشکی میزبان رئیس جمهور شود، یک اتفاق نادر در تاریخ برگزاری مراسم روزهای دانشجو رخ می دهد. اتفاقی که تنها یک بار در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاههای علوم پزشکی رخ داد، البته همزمانی این اتفاق با پزشک بودن وزیر جدید علوم و عضو هیأت بودن وی در دانشگاه علوم پزشکی ایران جالب توجه است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که همانطور که مقام معظم رهبری طی بیانات خود در دیدار با جمعی از دانشجویان کشور در تاریخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۶ به حضور مسئولین در دانشگاه‌ها تاکید کردند و آنها را به شنیدن انتقادات و حرف‌های دانشجویان توصیه کردند، بدون شک فرصت حضور یک رئیس جمهور در میان دانشجویان و شنیدن نظرات مختلف آنها فرصت گرانبهایی است که می توان از آن بهترین بهره را برد

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
واقعیت ۱۶ آذر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی 13 آذر به مجلس می‌رود


عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور چهارشنبه برای ارائه لایحه بودجه 93 در صحن علنی پارلمان حاضر می‌شود.

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور چهارشنبه برای ارائه لایحه بودجه 93 در صحن علنی پارلمان حاضر می‌شود.

ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به احتمال زیاد لایحه بودجه سال 1393 کل‌کشور چهارشنبه هفته جاری 13 آذرماه برای طی مراحل قانونی و تصویب به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود: معمولاً هنگام تحویل لوایح بودجه سالانه، رئیس‌جمهور در صحن پارلمان حاضر می‌شود که به احتمال زیاد، حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز برای تحویل بودجه 93 در صحن علنی حاضر می‌شود.

به گزارش فارس، طبق قانون آیین‌نامه داخلی، دولت موظف است لوایح بودجه سالانه را برای طی مراحل قانونی حداکثر تا 15 آذرماه هر سال تقدیم مجلس کند.