اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۵ هزار پیام برای اصفهانی‌ها



اخبار,اخباراجتماعی,اسیدپاشی


اخباراجتماعی - ۱۵ هزار پیام برای اصفهانی‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از قربانی اسیدپاشی اصفهان عیادت کرد و به وی قول داد هر گونه حمایت روحی روانی برای بازگشت وی به زندگی عادی را انجام دهد.

به گزارش مهر، دکتر محمود گلزاری در سفر استانی خود به اصفهان ضمن زیارت از گلزار شهیدان اصفهان و حضور بر سر مزار شهید احمد کاظمی، خرازی، مردانی پور، آیت الله طاهری اصفهانی، اشرفی اصفهانی و مرحوم علی اکبر پرورش یاد و خاطره شهدای اصفهان را گرامی داشت.

همچنین در حاشیه زیارت مزار شهدا در مراسم تشییع 4 شهید اصفهان که دو تن از آنها توسط نیروهای داعش در عراق به شهادت رسیده و دو تن از شهدای گمنام بودند، شرکت کرد.

در ادامه این سفر، معاون وزیر ورزش و جوانان به عیادت یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان رفت و در دیدار با مرضیه ابراهیمی از روند سلامتی وی آگاه شد.

گلزاری در این دیدار با بیان اینکه روند حمایت ها در حوزه سلامت و امنیت با دستور ویژه رئیس جمهور در حال پیگیری است اما در حوزه روحی و روانی و بازگشت این فرد به زندگی عادی هر گونه کمک های حمایتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسائل رسانه ای در این حوزه به زودی به پایان می رسد اما این قربانی باید به زندگی خودش باز گردد که با مشاوره های روحی و روانی با خود فرد، خانواده و اطرافیانش امکان بازسازی روحی این فرد را فراهم می کنیم.

در ادامه گلزاری به دیدار آیت الله مظاهری رفت که ایشان با نقل یک خاطره از امام (ره) مشکلات امروزه کشور را تشریح کرد.

وی در این دیدار گفت: اوایل انقلاب گروهی نزد امام (ره) آمدند و اعلام کردند انقلاب از ما چه می خواهد که امام (ره) در پاسخ به آنها گفتند انقلاب شناخت وظیفه و عمل به وظیفه می خواهد. اگر آن شناخت و عمل به وظیفه از همان ابتدای انقلاب اجرایی می شد بسیاری از مشکلات در کشور حل شده بود.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه رسانه های خارجی از اتفاق اسیدپاشی بسیار سوء استفاده کردند، گفت: امیدواریم چنین حوادثی به طور کلی محو شود.

در ادامه این سفر معاون وزیر ورزش و جوانان دیداری با رسول یاحی معاون سیاسی استاندار اصفهان برگزار کرد که یاحی در این دیدار گفت اسیدپاشان 4 هدف را دنبال می کردند نخست آنکه در 30 سالگی وزارت اطلاعات امنیت را در کشور تضعیف کند، دوم ،توریست ها کمتر به اصفهان سفر کنند، تضعیف روحانیت و در هنگام بررسی لایحه امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شکاف بین دولت و مجلس ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع پیگیری می شود و امیدواریم هر چه زودتر فضای اصفهان تغییر کند.

به گفته یاحی، برای کاهش فضای ناامنی در اصفهان، روز جمعه 15 هزار پیام برای خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان ارسال شد تا کمتر فضای شایعه در این شهر ایجاد شود.

 

 اخباراجتماعی  - مهر


ویدیو مرتبط :
شكافتن بخیه هاى کودک اصفهانی به خاطر ١٥٠ هزار تومن !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر مرد كویتی كه زن دوم اختیار كند ۱۵ هزار دلار ...



 

 

هر مرد كویتی كه زن دوم اختیار كند

 

یك نماینده پارلمان كویت پیشنهاد كمك ۱۵ هزار دلاری برای مردانی كه زن دوم اختیار كنند را تقدیم مجلس كرد.

 

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از تلویزیون بی بی سی عربی، در پی افزایش سن ازدواج و دختران كویتی كه هیچ گاه فرصت ازدواج پیدا نمی كنند و همچنین افزایش تعداد زنان مطلقه و شوهر مرده در كویت، "فیصل الدویسان " نماینده پارلمان این كشور پیشنهادی مبنی كمك بیش از ۱۴ هزار دلاری دولت به مردانی كه برای بار دوم و تحت شرایط مشخصی ازدواج كنند، تقدیم مجلس كرد.

 

الدویسان هدف از ارائه این پیشنهاد را جلوگیری از افزایش شمار دختران خوانده و آنرا به نفع زنان می داند زیرا به گفته وی در حالی كه سن ازدواج دختران بالا رفته است و شمار آنان افزایش یافته است، دختران این كشور به ازدواج نیاز دارند بنابراین باید ساز و كاری اندیشیده شود تا از ازدواج مردان كوینی با زنان خارجی جلوگیری به عمل آید.

 

بنا برپیشنهاد الدویسان به هر مرد كویتی كه زن دوم را از جامعه كشورش و به شرطی كه دختر بالای ۴۰ سال، مطلقه و یا شوهر مرده باشد، اختیار كند مبلغ تقریبی ۱۵ هزار دلار كمك خواهد شد.

 

الدویسان اقبال مردان كویتی به ازدواج با زنان خارجی و افزایش شمار دختران كویتی را زنگ هشداری دانست كه در صورت عدم پرداختن به آن، مشكلات اجتماعی ناگواری را در بر خواهد داشت.

 

امروزه معضلات اجتماعی موسوم به پدیده افزایش سن دختران به یكی از مشكلات جدی در كشورهای عربی از جمله كویت و عربستان سعودی در آمده است. برای نمونه این پدیده كشور عربستان را با مشكل مواجه كرده و اسباب نگرانی خانواده ها و حكومت عربستان را فراهم كرده است.