اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۱۰ محور مهم خاتمی برای انتخابات آینده



 

۱۰ محور مهم خاتمی برای انتخابات آینده

 

سید محمد خاتمی کف خواست اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی را مطرح کرد.به گزارش خبرآنلاین رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار سه ساعته با اعضای فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی که یکشنبه شب صورت گرفت موضوعات مختلفی را مطرح کرد که در ادامه تیتر آنها می آید:

 

موضع رهبری نسبت به تحقیق وتفحص از نهادهای تحت نظارت ایشان موید نظارت مجلس برهمه ارکان نظام است

تشکیل مجلس نیرومند و در راس امور محصول برگزاری انتخابات آزاد و سالم است

اگر قانون هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشود، همه زیان خواهیم دید

نمی شود به جز یک سلیقه برای همه سلیقه ها انواع محدودیت ها را ایجاد و انواع اتهامات را ردیف کرد

افزایش اختیارات رییس جمهور بدون ارایه لایحه حل شد!

فضای امروز کشور نه متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی است و نه به نفع افراد است

از دروغ گویان و از تهمت زنندگان شکایت می شود، اما رسیدگی نمی شود

می گوئیم نظام خوب است ولی روش ها و سیاست ها قابل نقد و اصلاح هستند

نباید با کج اندیشی و اشتباه فضای داخل نقد و اعتراض را بست

همه باید تلاش کنیم تا هدفمند کردن یارانه ها با کمترین هزینه و مشکل به سرانجام مطلوب برسد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، سید محمد خاتمی آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه ها و رفع محدودیت های نا به جا، پای بندی همگان به خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن به خصوص اهتمام به روح قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد، اعلام کرد.

سید محمد خاتمی کف خواست اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی را؛ آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه ها و رفع محدودیت های نا به جا، پای بندی همگان به خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن به خصوص اهتمام به روح قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد، اعلام کرد.

وی افزود: نمایندگان از هر جناح و گرایش سیاسی قابل احترام هستند اما اقلیت مجلس خواست و اراده اکثریت معنوی جامعه را نمایندگی می کند و باید با توجه به این وظیفه مهم خواست اکثریت را مورد توجه قرار دهد.

رییس جمهور سابق کشورمان با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: خواست ما در گذشته و امروز موارد مشخصی بوده که حتی پس از حوادث انتخابات اخیر کشور نیز بر آن تاکید کردیم. باید شرایط حضور با نشاط مردم و تامین حقوق آنان تضمین شود و باید سازوکاری برای انتخابات تدوین شود که کمترین محدودیت برای آزادی رای مردم و بیشترین فضا برای تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود.

سید محمد خاتمی با تصریح این مطلب که بخش قابل توجهی از زندانیان سیاسی که منتقد و معترض به وضعیت موجود بودند و حتی اگر اشتباهی داشتند حق نبود که بازداشت و محکوم شوند، گفت: چرا با خانواده های زندانیان که متقاضی حقوق مسلم شرعی و قانونی زندانیان شان هستند برخورد ناروا می شود.

رئیس بنیاد باران گفت: من نمی گویم که برخی عمدا بنای نادیده گرفتن رای و اراده مردم را دارند و یا می خواهند در انتخابات تقلب شود، اگر چه صاحبان این تفکر کم نیستند، بلکه می گویم باید آنچه که متناسب با خواست و اراده مردم است و با روح قانون اساسی هماهنگی دارد مبنای کار قرار گیرد تا مردم با آزادی و امنیت در عرصه حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه تا انتخابات زمان بسیاری مانده افزود: اگر این شرایط محقق شد تصمیم می گیریم که چگونه عمل کنیم. اما با توجه به روندی که هم اینک حاکم است به نظر می رسد شرایط در آینده سخت تر و راه ها بسته تر و محدودیت ها گسترده تر خواهد شد.

خاتمی افزود: مراجع مهمترین مسأله شان دفاع از اصل دین و حقانیت آن است و همواره ملجا و پناه مردم بوده اند و اگر عده ای به هر انگیزه ای مشکلات شان را با آنها مطرح کرده اند نباید اینگونه مورد هجوم قرار گیرند.

رییس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: خیال نکنند با حذف جریان منتقد و معترض اما پایبند به چارچوب موازین قانونی ودینی به نفع انقلاب کار می کنند. ممکن است برخی از افراد و گروه ها که اصل نظام را قبول داشتند ولی ایراد و اعتزاضی دارند به دامن دیگر علاقمندان به نظام ولو منتقد بیایند. اما با این کارها بخش های مهمی از جامعه زده می شود ولی متاسفانه به دامن کسانی می افتند که اصل نظام را قبول ندارند.

هشدار به کشورهای غربی درخصوص حمایت از جریان فاسد تروریستی

وی گفت: دست عوامل بیگانه و دشمنان اصلی نظام در دامن زدن خشونت، ترور و تخریب فعال شده است. ترور دانشمندان هسته ای، عملیات تروریستی در جنوب کشور و شهادت جمع بسیاری از مردم نشان دهنده این است که جریانی که با نظام و انقلاب و ملت و کشور معارض است باز فعال شده است.

وی گفت: علاوه بر تحریم ها و فشارها به نظر می رسد که وارد فاز عملیاتی برای ضربه زدن به کشور شده اند.

رییس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: یک جریان فاسد که دستش آلوده به خون فرزندان پاک این کشور است و بدترین امواج تروریستی را به وجود آورده و در دامن بزرگ ترین دشمن این کشور جای گرفته و حتی از سوی آمریکا و غرب هم به عنوان گروه تروریست شناخته شده است دوباره مورد حمایت قرار گرفته تا فعال شود. دولت ها و شخصیت های سیاسی مختلفی به حمایت از آنان برخاسته اند تا از لیست تروریست ها خارج شوند و فعالیت گسترده داشته باشند. در مجلس باید به کشورهای غربی بگوئید کسانی که جز خون ریزی، کشتار و خیانت دستاوردی برای ملت نداشته اند، با این اقدامات سبب می شوید که ملت ما هم اعتراض و نفرت خود از این باندهای جنایتکار را به حامیان آنها در غرب تسری دهند.

وی افزود: طرح هدفمندی خوب است اما حتما باید تولید و رونق اقتصادی در کشور پدید آید و هرگونه اصلاح باید در متن و دامنه آن صورت گیرد.

خاتمی افزود: اینکه می گویند دیگران نخواستند و یا نکردند، معنی ندارد دیگران نیز تصمیم به اجرا داشتند اما شرایط فراهم نشد و همراهی ها میسر نبود.

وی گفت: با تمام این مباحث آنچه که باید امروز مورد توجه باشد اجرای موفق هدفمندی یارانه ها است و اگر این قانون به درستی و خوبی اجرا نشود همه زیان خواهیم دید.

سید محمد خاتمی افزود: درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها باید استحصال شده و به هیچ وجه صرف کسری بودجه سالانه به خصوص در امور جاری نشود و ضمن کمک به تامین زندگی افراد آسیب پذیر، به تولید لطمه نزند و مجلس باید نظارت جدی و دقیق داشته باشد تا طرح به خوبی اجرا شود.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سخنان مهم خاتمی درباره انتخابات 88 و حوادث بعد از آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای كاندیداتوری خاتمی در انتخابات آینده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارش یك نماینده ادوار از جلسه ویژه اصلاح طلبان

تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای كاندیداتوری خاتمی در انتخابات آینده

جمعی از اعضای مجمع نمایندگان ادوار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در روز سه شنبه در دیدار با سیدمحمد خاتمی، از وی برای كاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری دعوت كردند.

محمد محمدرضایی از نمایندگان ادوار مجلس، با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: روز گذشته نشستی با حضور اعضای شورای مركزی مجمع نمایندگان ادوار و نمایندگانی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محل دفتر سیدمحمد خاتمی برگزار شد كه در آن، چگونگی حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اكثریت حاضران به خاطر شرایط كشور و برای حفظ دستاوردهای انقلاب و كیان كشور از گزند بیگانگان و برخی جریانات داخلی، بر حضور فعال و فراگیر اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی اصرار و همگی بر اجماع حول محور یك كاندیدا اتفاق نظر داشتند.

محمدرضایی یادآور شد: در جلسه اخیر حاضران عمدتا شرایط كشور را برای حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات آینده به عنوان تنها كاندیدای اصلاح‌طلبان كه می‌تواند اجماع و اتفاق نظری بین آنها به وجود بیاورد، مهیا می‌دیدند. البته ایشان وعده‌ای برای حضور در انتخابات ندادند و این موضوع را منوط به فراهم شدن شرایط و تعامل بیشتر حاكمیت با جریانات اصلاح‌طلبان دانستند كه به نظر می‌رسد در این صورت احتمال كاندیداتوری آقای خاتمی وجود دارد.

وی هم‌چنین اضافه كرد: برخی از حاضران همچنین بعد از آقای خاتمی پیشنهاد كاندیداتوری سیدحسن خمینی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده داشتند و معتقد بودند كه خاتمی و سیدحسن خمینی تنها گزینه‌هایی هستند كه می‌توانند اتفاق نظری را در بین آحاد مردم به وجود بیاورند./ایسنا