اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک گزارش حیرت انگیز: دیدار و توطئه مشترک امیر قطر و نخست وزیر اسرائیل در مورد غزه و سوریه



یک گزارش حیرت انگیز: دیدار و توطئه مشترک امیر قطر و نخست وزیر اسرائیل در مورد غزه و سوریه/ قول امیرقطر به نتانیاهو چه بود؟

در طول برگزاری اجلاس سوریه در قطر (هفته گذشته) حکام امارات متحده عربی از سران "اپوزیسیون جدید سوریه" خواستند با شلیک چند راکت به طرف اسرائیل بهانه لازم را برای کشاندن پای اسرائیل به معرکه سوریه فراهم کنند .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: خبرنگار روزنامه «سویتسکایا راسیا» در دمشق گزارشی از سوریه ارسال داشته که در این روزنامه منتشر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ اهمیت این گزارش نسبتا مشروح درآنست که در آن، پیرامون جنگ کنونی غزه اطلاعاتی مهم وجود دارد. اطلاعاتی که تاکنون هیچ نشریه و یا خبرگزاری به آن ها اشاره نکرده است .

او می نویسد : "در طول برگزاری اجلاس سوریه در قطر (هفته گذشته) حکام امارات متحده عربی از سران "اپوزیسیون جدید سوریه" خواستند با شلیک چند راکت به طرف اسرائیل بهانه لازم را برای کشاندن پای اسرائیل به معرکه سوریه فراهم کنند .

قبل از اجرای این سناریو حاکم قطر به غزه، در منطقه خود گردان فلسطینی مسافرت کرد و با دست و دلبازی قول کمک های دهها میلیونی به مردم فلسطین داد.

در همین سفر بود که (هرچند در خبر ها نیامد) این حاکم دست و دل باز با نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ملاقات کرده و از او نیز خواست جبهه جدیدی را برای سرنگونی بشار اسد باز کند.

او قول داد که در ازای همکاری نظامی اسرائیل با " ائتلاف ضد سوری"، قطر بمدت دوسال نفت و گاز مورد نیاز اسرائیل را بصورت مجانی تامین خواهد کرد .

پس از برگزاری اجلاس قطر، گروه های ضد سوری، بعضی از کشورهای جهان از جمله امارات متحده عربی، عربستان، فرانسه، ترکیه و... این تشکل را به عنوان تنها نماینده مردم سوریه به رسمیت شناختند ./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
دیدار امیر قطر و وزیر امور خارجه سابق اسرائیل !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیر قطر: بزگترین سو برداشت در خاورمیانه علاقه سوری ها به ایران است/با ایران جنگ نمی کنیم، چون منطقه گازی مشترک با این کشور داریم



 

امیر قطر: بزگترین سو برداشت در خاورمیانه علاقه سوری ها به ایران است/با ایران جنگ نمی کنیم، چون منطقه گازی مشترک با این کشور داریم

 

در یکی از اسناد ویکی لیکس به جلسه ی اعضای ارشد سفارت امریکا در قطر و سناتور جان کری رئیس وقت کمیته روابط خارجی سنا با امیر قطر اشاره شده است. این سند در 23 فوریه سال 2010 تنظیم شده است.

در این سند ویکی لیکس آمده است: سناتور جان کری، رئیس کمیته روابط خارحی سنا به همراه سفیر و برخی دیگر از اعضای سفارت در روز 14 فوریه با امیر قطر حمد بن خلیفه آل ثانی دیدار کردند.

این دیدار در کاخ "وبا" و محل اقامت امیر قطر انجام گرفت. امیر قطر جلسه را با این سخن اغاز کرد که صندلی هایی که مقامات امریکایی بر روی آن نشسته بودند، در سوریه ساخته شده است.

امیر قطر مقامات امریکایی را تشویق به حل مسئله ی بلندی های جولان کرد.

وی تاکید کرد که نوع تفکر سوری ها با ایرانی ها متفاوت است و سوریه به این دلیل به دنبال کسب حمایت ایران است که دیگر کشورهای دیگر از این کشور حمایت نمی کنند.

امیرقطر افزود: اکنون زمان ارتباط برقرار کردن با دمشق فرا رسیده است.

سناتور کری به حمد بن خلیفه آل ثانی گفت: من می دانم که قطر می تواند به امریکا کمک می کند، اما ما چطور باید با کسانی که از خشونت حمایت می کنند! برخورد کنیم.

امیر قطر در پاسخ به سناتور جان کری گفت: اسرائیل را متقاعد کنید که از بلندی ها جولان سوریه به عقب نشیند.

وی افزود: برگرداندن جولان ، نه تنها برای سوریه اهمیت دارد، بلکه برای ایران و حزب الله هم مهم است.وی خاطرنشان کرد: امریکا باید به خاطر داشته باشد که خالد مشعل، یکی از رهبران حماس که در دمشق ساکن است، به نتیجه رسیده است که توافقنامه اسلو برای عرفات نتیجه بدی داشته است.

حمد بن خلیفه آل ثانی گفت: در پی آن توافق، مردم دیگر از عرفات حمایت نمی کردند و او در حالی که تحت محاصره ی اسرائیل زندگی می کرد، جان خود را از دست دارد.

وی در ادامه به مقامات امریکایی گفت: سوری ها توانایی کمک به مشعل و دیگر افراد را در تصمیم گیری های سخت دارد، اما این زمانی اتفاق می افتد که امریکا به سوریه در مورد حل مسئله ی جولان چراغ سبز نشان دهد.

سناتور کری گفت: امریکا حاضر به اغاز مذاکره ای در خصوص بلندی های جولان است.

امیر قطر گفت: امریکا نیاز دارد که از میانجی گیری ترکیه بین اسرائیل و سوریه حمایت بیشتری کند. این مهم است که امریکا اسرائیل را تشویق به این موضوع کند که حل مساله بلندی های جولان برای امریکا اهمیت دارد.

سناتور کری در ادامه از امیر قطر پرسید که ایا حماس با توجه به وضعیت غزه تحت فشار است؟ و امیر قطر پاسخ داد که بزرگترین سوء برداشت در منطقه این است که سوریه( که پذیرای رهبران حماس در دمشق است) به سمت ایران می رود ،چون از ایرانیان خوشش می اید. این اشتباه است. سوری ها به سمت کشوری می روند که از انها دوری نمی کند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: جامعه بین الملی به سمت اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر بر روی ایران حرکت می کند.

وی در ادامه خطاب به امیر قطر گفت: با توجه به اینکه قطر نیار به داشتن رابطه ای یکسان با قدرت های منطقه ای از جمله ایران است، اما می خواستم دیدگاهتان در خصوص مسائل ایران را بدانم.

امیر گفت: اولین تعهد من دفاع از منافع قطر است. با توجه به سهم مادر منطقه گازی با ایران، قطر درگیری و جنگ با ایران را شروع نمی کند.

وی اضافه کرد: در طول روابط دو کشور، ایران تا به حال ما را آزار نداده است.

حمد بن خلیفه آل ثانی  تصریح کرد: ایران کشوری مهم در خاورمیانه است..../انتخاب