اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک کشور اروپایی دیگر به ناتو پیوست


ناتو با پیوستن مونته‌نگرو به این ائتلاف موافقت کرد.

خبرگزاری ایسنا: ائتلاف نظامی ناتو رسما از کشور مونته‌نگرو دعوت کرد تا به عنوان بیست‌ونهمین کشور عضو این ائتلاف شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام ناتو باعث خشم روسیه شده است که پیشتر تهدید به تحریم این "کشور دوست" در صورت عضویت در ناتو کرده بود.

وزرای امور خارجه اعضای ناتو روز پنجشنبه با حضور میلو دوکانوویچ، نخست وزیر مونته‌نگرو پروتکل الحاق این کشور را در شهر بروکسل امضا کردند.

این در حالی است که 28 نهاد قانونگذار کشورهای عضو ناتو شامل مجلس سنای آمریکا باید قبل از آنکه مونته‌نگرو رسما به ناتو بپیوندد این پروتکل را تصویب کنند.

با این حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: انتظار می‌رود که به زودی تعداد پرچم‌های به احتزاز در آمده اعضای ناتو در مقابل مقر این ائتلاف در بروکسل به 29 عدد برسد.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد: مونته‌نگرو پیش از این به تلاش‌های ناتو، اتحادیه اروپا و عملیات‌های سازمان ملل کمک کرده و موجب تقویت همکاری منطقه‌ای در منطقه بالکان شده و اصلاحات مهمی را اجرا کرده است.

وی افزود: عضویت در ناتو به مونته‌نگرو این قابلیت را می‌دهد که به شکل‌گیری سیاست‌های ناتو کمک کند.همچنین این مساله می‌تواند ثبات و امنیت بیشتری را به منطقه آورده و نشانه واضحی باشد مبنی بر اینکه درهای ناتو به روی شرکایی که ارزش‌های یکسانی با ما داشته و آنها را تقویت می‌کنند باز است.

در همین حال روسیه که از بابت توسعه طلبی ناتو به سمت مرزهایش احساس تهدید می‌کند، اعلام کرده که در صورتی که مونته‌نگرو که یک کشور دوست برای روسیه است، عضو جدید ناتو شود، سیاستش را در قبال آن تغییر خواهد داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این تهدید می‌تواند شامل محدود کردن روابط اقتصادی روسیه با این کشور و دیگر روابط باشد.

وی توسعه ناتو را تلاش دیگری برای تغییر دورنمای سیاسی، نظامی در اروپا به ویژه با توجه به رویه ائتلاف ناتو به منظور اجرای محدودیت علیه کشور روسیه خواند.


ویدیو مرتبط :
ناتو قسمت 5 - یلدا عباسی ناتو / شرکت در قرعه کشی ناتو با 724

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!



 

 

 

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!

 

ادامه تحرکات اروپا علیه جمهوری اسلامی

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!

شش كشور اروپایی خواستار اعمال تحریم های حقوق بشری علیه ایران شده اند.

یك دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت  كه شش كشور اروپایی پیشنهاد داده اند تا در نشست ماه آینده وزرای امور خارجه این اتحادیه ، تحریم ناقضان حقوق بشر در ایران از سوی این اتحادیه در دستور كار قرار گیرد.

در طرح این شش کشور اروپایی افرادی همچون قضات و بازپرس ها که به ادعای آنان حقوق بشر را در ایران نقض می کنند، هدف قرار خواهند  گرفت ".

بر اساس این گزارش در نشست هفته جاری وزرای امورخارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل ، شش کشور فرانسه ، بریتانیا ، آلمان ، یونان ، جمهوری چك و هلند درخواست کرده اند تا این تحریم ها در نشست ماه آینده این وزیران تصویب شود.

این اقدام اتحادیه اروپا در پی اقدام شهریور ماه سال جاری آمریكا در تحریم هشت نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد .

دولت آمریکا در اوایل بهمن ماه سال جاری از اتحادیه اروپا درخواست كرده بود كه با گسترش تحریم‌ها علیه ایران، مقام‌های مسئول در این کشور را که از نظر آنها در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند، مورد تحریم قرار دهد.

ایران ، این تحریم ها را غیر موثر اعلام کرده و از طرف های غربی خواسته است در امور داخلی اش دخالت نکنند.

جمهوری اسلامی همچنین غرب را متهم به اعمال استاندارهای دو گانه در قبال حقوق بشر و نقض حقوق اولیه انسان ها به ویژه اقلیت های نژادی و مذهبی در اروپا کرده است....../تحلیل:عصرایران