اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک پیش بینی از قیمت بنزین آزاد و سهمیه ای


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قیمت بنزین آزاد بالاتر از 1000 تومان نخواهد بود و قیمت بنزین سهمیه ای هم حدود 700 تومان است.

خبرگزاری مهر: غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: دولت قدم های اولیه را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها برداشته و در این راستا قیمت آب و برق و گاز خانگی حدود 25 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای سالامی این افزایش قیمت را در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خواند و ادامه داد: قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی دو نرخی خواهد بود و سهمیه بندی ادامه دارد.

وی افزود: در این ساز و کار قیمت بنزین آزاد بالاتر از 1000 تومان نخواهد بود و قیمت بنزین سهمیه ای هم حدود 700 تومان است.

به گزارش مهر رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از اردیبهشت ماه سال 92 آغاز می شود. مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 93 دولت را مکلف به اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه ها کرد. از 20 فروردین ماه ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی آغاز خواهد شد. دولت از قصد دارد دهک های پر درآمد را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی سقوط آزاد قیمت نفت!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت های جدید بنزین آزاد و سهمیه ای هم تعیین شد



قیمت های جدید بنزین آزاد و سهمیه ای ,قیمت جدید بنزین

قیمت های جدید بنزین آزاد و سهمیه ای هم تعیین شد

اگر چه تحولات سیاسی و انتخاباتی آنقدر در کشور شدت گرفته است که تقریبا رسانه ها و افکار عمومی بودجه و تصویب آن را در مجلس فراموش کرده اند، اما بررسی مصوبات بودجه ای کمیسیون تلفیق نشان می دهد که ماه های آینده قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد افزایش خواهد داشت

اگر چه تحولات سیاسی و انتخاباتی آنقدر در کشور شدت گرفته است که تقریبا رسانه ها و افکار عمومی بودجه و تصویب آن را در مجلس فراموش کرده اند، اما بررسی مصوبات بودجه ای کمیسیون تلفیق نشان می دهد که در بودجه سال آینده قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد افزایش خواهد داشت .

به گزارش «تابناک»، در لایحه بودجه ای که دولت تقدیم مجلس کرد و پس از رد شدن در کمیسیون تلفیق و برگشت دوباره آن، درآمد دولت از افزایش حامل های سوخت حدود 120 هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود؛ بر اساس چنین تخمین درآمدی برای دولت از افزایش قیمت حامل های انرژی، قیمت سوخت و از جمل بنزین افزایشی حدود سه برابری را تجربه می کرد.

اما در فرایند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، اعضای این کمیسیون با افزایش حدود 38 درصدی درآمدهای دولت حاصل از افزایش سوخت موافقت کردند که بر اساس این مصوبه، بنزین سهمیه ای بین 500 تا 600 تومان و بنزین آزاد حدود 1000 تومان قیمت گذاری خواهد شد.

قیمت های جدید سوخت و بنزین که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد تا دولت اجازه افزایش قیمت سوخت و بنزین را به دست آورد.

به نظر می رسد پس از پایان تعطیلات مجلس،بررسی بودجه در صحن علنی ادامه خواهد یافت و در صورت تصویب مصوبه تلفیق نرخ های جدید سوخت قطعی خواهد شد./تابناک