اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک پیش بینی از اقتصاد ایران در سال آینده


نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: «در حوزه سیاسی و بین المللی، من سال آینده را طبیعتا بهتر از سال جاری می بینم و فکر می کنم نرخ رشد اقتصادی را که ۴ تا ۵ درصد پیش بینی کردند، محقق شود.»

خبرآنلاین: نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: «در حوزه سیاسی و بین المللی، من سال آینده را طبیعتا بهتر از سال جاری می بینم و فکر می کنم نرخ رشد اقتصادی را که ۴ تا ۵ درصد پیش بینی کردند، محقق شود.»

در حالی 4 روز از سال 95 می گذرد که اقتصاد کشور یک سال سخت را پشت سر گذاشت؛ تا جایی که بسیاری از مسوولان و کارشناسان، از سال 94 به عنوان سال سخت اقتصاد ایران یاد می کنند. در این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که اقتصاد سال 95 چه وضعیتی را خواهد داشت و آیا شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود یا خیر؟

در این خصوص، پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرکانی و صنایع و معادن ایران در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «با فرض عدم ورود متغیرهای تاثیرگذار جدی و نیز با فرض این که با شرایط کنونی سال آینده را هم خواهیم گذراند، باید بگویم که اتفاق خاصی در اقتصاد سال ۱۳۹۵ نمی افتد.»

وی افزود: «به طور مشخص در حوزه سیاسی و بین المللی، من سال آینده را طبیعتا بهتر از سال جاری می بینم و فکر می کنم نرخ رشد اقتصادی را که ۴ تا ۵ درصد پیش بینی کردند، محقق شود.»

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: «اگر چه برای اقتصاد ایران و برون رفت از مشکلات، این نرخ رشد، نرخ بالا و کافی نیست، ولی به هر حال از وضعیت فعلی که نرخ رشد ما صفر یا کمی منفی است، می تواند شرایط مناسب تری داشته باشد.»

سلطانی عنوان کرد: «در تجارت خارجی ما رشد خوبی خواهیم داشت و در ورود سرمایه گذار خارجی مشروط به تک نرخی شدن ارز می توانیم شاهد جذب سرمایه گذاری مناسبی باشیم و نسبت به سال گذشته حتما رشد چشم گیری را به دست خواهیم آورد.»

وی خاطرنشان کرد کرد: «مقدمات شروع یک دوره خوب برای اقتصاد کشور فراهم خواهد شد. در ادامه اگر اتفاق نامساعدی نیافتد، این  برای تقویت اقتصاد مطلوب خواهد بود.»


ویدیو مرتبط :
وزیر اقتصاد و دارایی پیش بینی قیمت نفت برای سال آینده را

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اکونومیست پیش بینی کرد:رشد منفی اقتصاد ایران در سال آینده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اکونومیست پیش بینی کرد:رشد منفی اقتصاد ایران در سال آینده میلادی

هفته نامه اکونومیست در شماره ویژه پایان سال از رشد منفی اقتصاد ایران خبر داده و تورم ایران را نیز بیش از بیست درصد برآورد کرده است.

هفته نامه اکونومیست در ویژه نامه پایان سال که با عنوان "جهان در سال 2013" منتشر می‏شود رشد اقتصادی ایران در سال 2013 میلادی را منفی 1.1 درصد پیش بینی کرده و همچنین درآمد سرانه اسمی ایران را 6970 دلار و درآمد سرانه ایران از منظر برابری قدرت خرید را 12900 دلار برآورد کرده است. طبق تخمین واحد تحقیقات اکونومیست، میزان تورم در ایران در سال آینده میلادی 21 درصد خواهد بود و کسری بودجه ایران نیز منفی 5.9 درصد تولید ناخالص داخل برآورد شده است./اقتصادایرانی