اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک پیش‌ بینی از میزان مشارکت در انتخابات


رئیس شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه امیدواریم مشارکت مردم به ۷۵ درصد برسد گفت: پس از انتخابات باید رفاقت شکل بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که انتظار مردم از نمایندگان مجلس چیست؟ گفت: مردم تکلیف خودشان را خوب می‌دانند و باید بدانیم مردم از ما چه انتطاری دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند که در همین راستا است که در ابتدای ساعات اولیه انتخابات صف‌های طولایی تشکیل داده که انتظار این را نداشیم.

عارف در پاسخ به سوالی درباره اینکه افرادی که انتخاب نمی‌شوند وظیفه‌شان چیست؟ تصریح کرد: قبل از انتخابات رقابت است که باید اخلاق در آن رعایت شود. اما پس از انتخابات باید رفاقت شکل بگیرد و افرادی که انتخاب نشدند به دنبال دغدغه‌های مردم باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیام حضور مردم در انتخابات چیست؟ گفت: با توجه به شرایط منطقه و با توجه به حماسه 92 قابل پیش‌بینی بود که مردم در انتخابات حضور داشته باشند و امیدواریم که مشارکت به75 درصد برسد.


ویدیو مرتبط :
حماسه سیاسی 04 / اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت کشور: میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس نسبت به دور اول 59 درصد است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, سخنگوی وزارت کشور

سخنگوی وزارت کشور، گفت: میزان مشارکت رأی‌دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس نسبت به دور اول 59 درصد است.

به گزارش ایسنا ، حسینعلی امیری ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور، افزود: میزان مشارکت نسبت به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 47 درصد شرکت‌کنندگان خانم و 53 درصد آنها آقا بوده‌اند، افزود: در بین منتخبین 4 خانم و 64 آقا حضور دارند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: بیشترین میانگین سنی منتخبین 46 تا 50 سال بوده و 17 نفر در این بازه سنی حضور دارند.

امیری در پایان گفت: هنوز اسامی منتخبین چهار حوزه انتخابیه اعلام نشده است و پس از طی تشریفات اداری این اسامی اعلام خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور درباره نامه دیروز علی مطهری به رییس جمهور، گفت: من این نامه را خوانده‌ام و با آقای مطهری هم در این رابطه صحبت کرده‌ام و دستور داده‌ام سوابق اتفاق مشابهی که در مجلس سوم داشتیم را با ابطال آرای مینو خالقی استخراج کند. دغدغه آقای مطهری حقوق مردم است و ما هم قول داده‌ایم از همه ظرفیت‌های خود برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا ضاربان شهر ممسنی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: در مناطقی که بافت جمعیتی آنها عشیره‌ای است گاهی افراد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند و چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. اتفاقات دیروز ممسنی موضوع امنیتی نبود، بلکه عدم کنترل احساسات بود و ما هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وی در ادامه گفت: از دادگستری استان فارس درباره وضعیت این ضاربان و اینکه آیا آنها دستگیر شد