اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک هواپیما با 239 سرنشین ناپدید شد


یک فروند هواپیمای مسافری خط هوایی مالزی حامل ۲۳۹ مسافر، در حین پرواز از سمت «کوالالامپور» به سمت «پکن» ناپدید شد.

خبرگزاری فارس: یک فروند هواپیمای مسافری خط هوایی مالزی حامل ۲۳۹ مسافر، در حین پرواز از سمت «کوالالامپور» به سمت «پکن» ناپدید شد.
 
 یک فروند هواپیمای بوئینگ 200-777 خط هوایی مالزی که حامل 239 سرنشین بود، ارتباط خود را اوایل صبح امروز با کنترل ترافیک هوایی در حین پرواز از «کوالالامپور» به سمت «پکن» از دست داد و مقامات خطوط هوایی هنوز نتوانستند با گذشت چند ساعت مکان این هواپیما را تعیین کنند.

این هواپیما درست دو ساعت بعد از پرواز بر فراز «ویتنام» در ساعت ۱:۲۰ به وقت محلی (۱۸:۲۰ به وقت گرینویچ روز جمعه)، ارتباط خود را از دست داد.

خبرگزاری شینهوا ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که سیگنال‌های راداری نیز از بین رفته است. یکسری شایعاتی وجود دارد که این هواپیما در ایمنی کامل فرود آمده است اما «فؤاد شاروجی»، معاون رئیس کنترل عملیات خط هوایی مالزی به سی ان ان اعلام کرد که این شایعات نادرست است و هنوز مشخص نیست که این هواپیما در کجا فرود آمده است.

شاروجی اعلام کرد که هواپیمای مذکور در ارتفاع ۳۵ هزار پایی پرواز می‌کرده است و خلبان‌ها هیچ‌گونه مشکلی که مربوط به هواپیما باشد را گزارش نکردند.

پرواز «ام اچ ۳۷۰) حدود ساعت ۱۲:۴۱ صبح روز شنبه (۱۶:۴۱ گرینویچ جمعه) به وقت محلی کوالالامپور را ترک کرد و قرار بود ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه (۲۲:۳۰ گرینویچ جمعه) در پکن فرود آید.

این هواپیما حامل ۲۲۷ مسافر از جمله دو کودک و ۱۲ خدمه بوده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط هواپیمای تک موتوره داخل دریاچه و ناپدید شدن دو پزشک سرنشین آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای مفقود شده مالزی با 239 سرنشین در آبهای ویتنام سقوط کرده است




اخبار حوادث - هواپیمای مفقود شده مالزی با 239 سرنشین در آبهای ویتنام سقوط کرده است

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد هواپیمای مالزیایی که ناپدید شده سقوط کرده است.

به گزارش   انتخاب به نقل از این شبکه، مقامات نیروی دریایی ویتنام اعلام کردند هواپیمای مسافربری ویتنام که از ویتنام عازم چین بود و ساعتی پیش ناپدید شده بود در دریا سقوط کرده است. محل سقوط این هواپیمای مسافربری نزدیک جزیره تائو چو در ویتنام بوده است. اکثر مسافران این هواپیما چینی بودند.

پیش از این شرکت خطوط هوایی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد ارتباط با هواپیمای شماره « ام اچ 370 » که از نوع بوئینگ «777-200 » بود و روز جمعه، ساعت دوازده و 21 دقیقه به وقت محلی از «کوالالامپور» پایتخت این کشور به پرواز درآمد و انتظار می رفت ساعت 18 و 30 دقیقه همان روز در «پکن» به زمین بنشیند، قطع شده است.

این هواپیمای مسافربری با 239 سرنشین از جمله 227 مسافر که از کوالالامپور به پکن درحال حرکت بود که سحرگاه روز شنبه در حریم هوایی ویتنام ناپدید شد.

براساس این گزارش، این هواپیما شامل 227 مسافر و 12 خدمه بوده است. مقامات مالزیایی تابعیت مسافرین هواپیمای بوئینگ 777 را که در حین پرواز از کوالالامپور به پکن ارتباط خود را با برج‌های مراقبت گم کرده است، منتشر کردند.

در این هواپیما که با 12 خدمه دارای 227 سرنشین بود، 153 چینی، 13 مالزیایی، 12 اندونزیایی، 7 استرالیایی، 3 فرانسوی،‌ 4 آمریکایی، 2 نیوزیلندی، 2 تبعه کانادا و 1 روسی، 1 ایتالیای، 1 تایوانی، 1 هلندی و 1 اتریشی  حضور داشتند.

 

اخبار,اخبار حوادث,سقوط  هواپیمای مالزی

  اخبار حوادث - انتخاب