اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک هندی پس از کشتن ۵۵ نفر و نگرفتن حقوق داعش را ترک کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - یک هندی پس از کشتن ۵۵ نفر و نگرفتن حقوق داعش را ترک کرد

یک منبع آگاه در هیئت تحقیق گفت: «عریب مجید حدود ۵۵ نفر را کشته و پس از متوقف شدن پرداخت حقوق‌ها، داعش را ترک کرد.»

پلیس هند شخصی با نام عریب مجید را که به عضویت گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در آمده بود، دستگیر کرد.
 
به گزارش العربیه ، چندی پیش گروهی از سازمان مبارزه با تروریسم هند به استانبول رسیده بود تا مجید را از مقام‌های ترکیه تحویل گیرد. او پس از آن‌که داعش را رها و به ترکیه رفته بود، توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شده بود.
 
پس از انجام تحقیق با این شهروند هندی، حکم بازداشت موقت او تا ۸ دسامبر، صادر شد.
 
یک منبع آگاه در هیئت تحقیق گفت: «عریب مجید حدود ۵۵ نفر را کشته و پس از متوقف شدن پرداخت حقوق‌ها، داعش را ترک کرد.»
 
خبرگزاری «پرس تاست آف ایندیا» نیز گزارش داد که عریب مجید یکی از چهار جوان مسلمانی است ماه می‌گذشته هند را به قصد پیوستن به گروه داعش، رها کرده بودند.
 
عریب مجید، فهد الشیخ، امان ناندیا و سحیم تانکی به همراه ۴۰ نفر دیگری هستند که ۲۵ ماه می گذشته، از راه هوایی به بغداد رفته بودند آن‌ها پس از آن روز ۳۱ می، خودرویی به مقصد موصل کرایه کردند. پس از آن این چهار شهروند هندی ناپدید شدند و تمام گمانه‌زنی‌ها، از پیوستن آن‌ها به داعش حکایت داشت.

این جوان هندی به پلیس کشورش گفته که داعش به جای شرکت دادنش در جنگ، کارهای پستی از جمله آب آوردن برای فرماندهان و تمیز کردن دسشویی ها را به او محول کرده است.
 
۲۶ آگوست، سحیم تانکی با برادرش تماس گرفت و خبر مرگ عریب مجید را به او داد. اما پدر عریب تماسی از پسر خود دریافت کرد که تاکید می‌کند زنده است و در ترکیه پنهان شده است. در این تماس تلفنی، عریب گفت که می‌خواهد به وطنش باز گردد.
اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
کشتن 7 نفر توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۵۱ دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند/ شمار کشته‌های درگیری‌ها به ۳۰ نفر رسید



اخبارمصر,خروج دیپلمات‌های آمریکایی از مصر

۵۱ دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند/ شمار کشته‌های درگیری‌ها به ۳۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، 37 نفر از کارکنان سازمان کمک‌های آمریکایی با هواپیمای مصری، قاهره را به مقصد تورنتو ترک کردند.

همچنین 14 دیپلمات آمریکایی دیگر از پرسنل سفارت این کشور در قاهره، با یک هواپیمای آلمانی عازم فرانکفورت شدند.

 

خروج دیپلمات‌های آمریکایی از مصر به دلیل اوضاع ناامن مصر در پی عزل مرسی صورت می‌گیرد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصر در درگیری‌ها دیروز 30 نفر کشته و بیش از یک‌هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

«محمد سلطان» رئیس سازمان اورژانس مصر اعلام کرد که تعداد کشته‌های درگیری‌های دیروز به 30 نفر افزایش یافت و تعداد زخمی‌ها نیز یک‌هزار و 76 نفر گزارش شده است.

وی افزود که تنها در اسکندریه 12 نفر کشته شدند و در درگیری‌های مقابل گارد ریاست جمهوری نیز 4 نفر، میدان التحریر 4 نفر، شمال 4 نفر، در اسماعیلیه 3 نفر، یک نفر در سوئز و یک نفر نیز در اسیوط کشته شدند./فارس