اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک هفته تنفس در هوای سمی اصفهان!


مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برودت هوا به همراه آلودگی در سال‌های اخیر به این شکل با یکدیگر همزمان نشده است و این امر باعث شده تا مه، آلودگی را به سطح زمین نزدیک‌ کند به طوری که آلودگی هوا در هفته جاری به وضوح برای مردم قابل لمس بود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در حال حاضر هوای اصفهان به گونه‌ای است که سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند.

حسین صفاری اظهار کرد: از زمانی که آلاینده‌ها در شهر اصفهان افزایش یافته است، مرکز بهداشت هر روز طی نامه‌ای به استانداری اصفهان وضعیت هشدار را اطلاع می‌دهد و این وظیفه مدیریت بحران است که اطلاع رسانی آن را برعهده بگیرد.

وی افزود: مرکز بهداشت استان نمی‌تواند در شهر راه بیفتد و نگرانی خود را به مردم اطلاع دهد بلکه باید آن را به مسوولان ذیربط استان اطلاع دهد و در این هفته هر روز این کار را انجام داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: نگرانی اصلی ما در حال حاضر، وضعیت سلامتی دانش آموزان است. متاسفانه برخی انجمن‌های اولیا مربیان با ما تماس گرفته‌اند که زنگ‌های ورزش در روزهای آلوده همچنان برقرار بوده است.

صفاری ادامه داد: برودت هوا به همراه آلودگی در سال‌های اخیر به این شکل با یکدیگر همزمان نشده است و این امر باعث شده تا مه، آلودگی را به سطح زمین نزدیک‌ کند به طوری که آلودگی هوا در هفته جاری به وضوح برای مردم قابل لمس بود.

وی تصریح کرد: فعلا چاره‌ای نیست جز اینکه مردم خودشان رعایت کنند تا مسوولان استانی تصمیمات خود را بگیرند و در جلساتی که برگزار می‌کنند به نتیجه برسند، البته باید گفت شرایط هوا فعلا بر اساس تمام شاخص‌ها در حالت هشدار قرار دارد و یک اتفاق بحرانی در اصفهان رخ داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: مردم اصفهان در شرایط آلودگی حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند و اگر مجبور به خروج از خانه هستند سریعا خود را به یک مکان بسته برسانند زیرا آلودگی هوا سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

صفاری گفت: مرکز بهداشت در این روزهای آلوده هر روز درخواست تشکیل جلسه داده و جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا هر روز تشکیل شده است، اما تعطیل کردن یا نکردن شهر برعهده شخص استاندار است. وظیفه مرکز بهداشت تنها اطلاع‌رسانی به مسوولان است.

وی خاطرنشان کرد: قرار شده امروز در زمینه آلودگی هوای اصفهان، جلسه کمیته اضطرار آلودگی، تشکیل و گزارش تمام ارگان‌ها ارائه شود.


ویدیو مرتبط :
چه طور داخل خونه و محیط کار هوای پاک رو تنفس کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای اصفهان هر روز بدتر از دیروز



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هوای اصفهان هر روز بدتر از دیروز

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ما در تلاشیم که سوخت گاز را جایگزین سوخت‌های بنزین و گازوئیل کنیم اما آیا به ترکیبات سمی سوخت گاز توجه کرده‌ایم؟!

حسین صفاری در جلسه ستاد هفته‌هوای پاک شهر اصفهان اظهار کرد: سال‌ها است که در اصفهان وضعیت آلودگی هوا مطرح است و همه مسؤولان استانی و شهری نیز برای کاهش این آلودگی فعالیت‌هایی انجام داده‌اند اما مسوولان شهری و استانی باید به سمت راه‌کارهای دیگری سوق پیدا کنند چراکه این راه‌کارهای فعلی پاسخ مناسبی به کاهش آلاینده‌ها نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سوخت گاز چند سووال را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: همواره تلاش شده است سوخت گاز جایگزین سوخت‌های بنزین و گازوئیل شود اما توجهی به ترکیبات سمی موجود در سوخت گاز نشده است.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از سوخت یورو چهار برای اصفهان با این شدت آلودگی هوا الزامی است، بیان کرد: فرهنگ سازی در مورد چگونگی استفاده از خودرو شخصی در اصفهان موفق نبوده است و تعطیلی شهر نه‌تنها تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی ندارد بلکه وضع ترافیکی شهر را نیز دچار مشکل می‌کند و این نشان می‌دهد برای فرهنگ سازی باید بحث‌های جانبی دیگر را هم مدنظر قرار داد.

صفاری با اشاره به اینکه آلودگی ایجاد شده توسط موتور سیکلت‌ها به مراتب بیشتر از خودروهای سواری است، خاطر نشان کرد: با وجو شرایط اصفهان باید موتور سیکلت‌های الکترونیکی وارد ناوگان حمل و نقل شود و موتور سیکلت‌های فعلی از این ناوگان خارج شود.

وی با بیان اینکه تغییر سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز هر ساله با افزایش غلظت آلاینده‌ها بدون توجه به عدم توانایی در گاز رسانی به این واحدها مطرح می شود، خاطرنشان کرد: اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند شرایط الودگی هوای اصفهان در سال‌های آینده بدتر خواهد شد.

در برخی مراکز برگ معاینه فنی تلفنی صادر می‌شود

هم‌چنین جمشید جمشیدیان، رییس ستاد مرکز معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: روزانه در کلان‌شهر اصفهان به طور متوسط شش میلیون لیتر بنزین توسط خودروها مصرف می‌شود.

جمشیدیان ادامه داد: متاسفانه با ابلاغ قانون پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها ظرفیت‌های مراکز معاینه فنی شهر اصفهان خالی مانده است، چراکه مراجعه کننده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های غیر قانونی معاینه فنی در حال گسترش است، افزود: متاسفانه هرآنچه در مراکز معاینه فنی ما انجام می‌گیرد توسط این مراکز غیر قانونی زیر سؤوال می‌رود و این مراکز با دریافت مبلغی بالغ بر 30 تا 40 هزار تومان تلفنی معاینه فنی صادر می‌کنند.

رییس ستاد مرکز معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان تصریح کرد: تمام تاکسی‌های موجود در شهر اصفهان در هفته هوای پاک در مرکز معاینه فنی تاکسیرانی به صورت رایگان معاینه خواهند شد./ایسنا