اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک نماینده: «ستایش» کپی آثار هندی است


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون جدای از کپی بودن سریال هفت سنگ، سریال ستایش نیز کپی آثار هندی است اما به دلیل آنکه اثری درام و حرکت کندی دارد کپی بودن آن مورد توجه قرار نگرفته است.

خبرگزاری خانه ملت: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از اینکه امروزه تعداد قابل توجهی از آثار هنری در کشور کپی کامل فیلم‌ها و سریال‌های خارجی است،‌ گفت: اصل ماهیت کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که انتقال دهنده فرهنگ غربی نباشد تخلف نیست اما به طور حتم در ارزش‌گذاری‌ها اثر فیلم‌ساز را زیر سوال می‌برد.

بیژن نوباوه‌وطن درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر کپی‌ بودن سریال هفت‌سنگ و ورود شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما نسبت به این موضوع،‌ گفت: اعضای شورای نظارت صرف‌نظر از کپی بودن یا نبودن اثر، بیشتر کدهای تخلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و درصورتی که اثری مطابق با فرهنگ ایرانی نباشد برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح کپی بودن سریال هفت‌سنگ جریان‌سازی سیاسی است، ادامه داد: این موضوع که سریالی کپی نمونه خارجی باشد محل ایراد نیست، در مورد فیلمنامه هفت سنگ هم باید گفت از سریالی طنزی کپی شده که در 20 کشور جهان مورد استقبال بوده است.

نوباوه گفت: امروزه بسیاری از آثار در کشور تولید می‌شوند که کپی صددرصد فیلم‌های خارجی است اما کسی آن را علنی نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: در جشنواره فجر، 14 اثر کپی صددرصد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌وان بود که درباره خیانت به همسران ساخته شد اما زمانی می‌توان به آن ایراد وارد کرد که منتقل کننده فرهنگ نادرست غرب باشد.

او گفت: اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که منتقل کننده فرهنگ غربی نباشد تخلف نیست اما به طور حتم در ارزش‌گذاری‌ها اثر فیلم‌ساز را زیر سوال می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون جدای از کپی بودن سریال هفت سنگ، سریال ستایش نیز کپی آثار هندی است اما به دلیل آنکه اثری درام و حرکت کندی دارد کپی بودن آن مورد توجه قرار نگرفته است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ سریال ستایش با آهنگ ستایش مرتضی پاشایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:قیمت هر کیسه برنج هندی و پاکستانی به ۵۰ هزارتومان رسید/ وزارت جهاد پاسخگو باشد



اخبار,اخبارجدید,اخبار 

جالب

 

نماینده مجلس:قیمت هر کیسه برنج هندی و پاکستانی به ۵۰ هزارتومان رسید/

وزارت جهاد پاسخگو باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح انتزاع وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنایع و معادن هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

علی ایران پور  با بیان اینکه قیمت هر کیسه برنج هندی و پاکستانی در استان اصفهان به حدود 50 هزار تومان رسیده است گفت: با توجه به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت دولتی هر کیسه برنج را 23 هزار و 500 تومان اعلام کرده بود به جهت عدم نظارت کافی به رسیدن برنج ها به دست مصرف کننده و عدم کنترل قیمت ها، سودجویان به نیت اینکه برنج ها را شب عید به قیمت چند برابر بفروشند دست به احتکار زده اند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی رستوران داران اصفهانی برای تهیه برنج با مشکل روبرو شده اند ادامه داد: این اتفاق در چند استان دیگر هم رخ داده اما شدت آن در اصفهان بیشتر است.

ایران پور تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان وزارت زیربنایی که خود زمینه تولید محصولات و طرح های کشاورزی صاحب نظر است باید چنین مسائلی را کنترل کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تابستان به علت کمبود دانه های خوراکی گفت: با توجه به اینکه مرغ داران، دامداران، کشاورزان و باغداران همگی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند، وزارت جهاد بهتر می تواند مسائل مربوط به این حوزه ها را کنترل کند.

ایران پور افزود: زوایا و ویژگی های مختلف طرح انتزاع وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت و معدن هفته گذشته در کمیسیون مشترک مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مشکلات به وجود آمده به نظر می رسد این طرح که قرار است هفته آتی در دستور کار مجلس قرار بگیرد به تصویب برسد./باشگاه خبرنگاران