اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک نماینده: برای بالا بردن سطح بازی تیم ملی به برزیل می‌روم!



اخبار,اخبار سیاسی , فساد در فوتبال

 

اخبار سیاسی - به رغم مخالفت هیأت‌رئیسه مطرح شد؛
یک نماینده: برای بالا بردن سطح بازی تیم ملی به برزیل می‌روم!

بررسی فساد در فوتبال باید در ‌کشور انجام گیرد، زیرا بررسی فساد احتمالی تماشگران ایرانی و افراد حاضر دیگر در کشور برزیل، شأن مجلس را پایین می‌آورد و اساسا موضوعیت برای ورود نمایندگان برای ورود به این بحث وجود ندارد.

نمایندگان اگر بخواهند به برزیل بروند، باید از جیب خود هزینه کنند!گویا ‌قرار نیست به این زودی‌، بحث حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برزیل پایان یابد. همچنین به رغم مخالفت هیأت رئیسه برای این گونه سفر‌ها، هنوز کمیسیون اصل نود از موضوع کوتاه نیامده و نماینده دیگری ‌برای حضور در برزیل و بررسی فساد در فوتبال معرفی نکرده است.

به گزارش «تابناک»، پیش از ‌این، حمید رسایی، مسئول بررسی فساد فوتبال در کمیسیون اصل نود و همچنین محمد‌علی پور‌مختار، اعلام کرده بودند، سفر نماینده این کمیسیون در هیأت رئیسه مجلس تصویب شده و قرار است، نمایندگان این کمیسیون‌ در سفر برزیل حاضر شوند.

اما اعلام این خبر، واکنش هیأت رئیسه مجلس را به دنبال داشت و بهروز نعمتی با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره سفر یکی از نمایندگان مجلس به برزیل ـ که این روزها خبر‌ساز شده ـ ‌گفت: اخباری که در رسانه‌ها درباره تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس برای اعزام فردی به مسابقات جام جهانی برای نظارت یا بحث و بررسی موضوع فساد در فوتبال مطرح شده، درست نیست.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: کمیسیون اصل نود تصمیم گرفته بود، یکی از نمایندگان عضو این کمیسیون‌ به برزیل فرستاده شود و ‌رئیس کمیته سفرها، این موضوع را ‌تأیید کرده‌ بود، ولی ‌این موضوع نه در هیأت رئیسه مطرح شد‌ و نه ‌تصمیمی درباره آن گرفته شد. با این حال، همان گونه که اشاره شد، کمیسیون اصل نود،‌ به حضور در جام جهانی پای می‌فشار‌د و آذین (سخنگوی این کمیسیون) را به این منظور به جای رسایی معرفی کرده است.

روز گذشته، این نماینده ‌با یکی از رسانه‌ها مصاحبه کرده و ضمن تأیید خبر سفر به برزیل اعلام نمود، در این سفر، افزون بر بررسی موضوع فساد در فوتبال،‌ فساد اخلاقی نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

حسین آذین می‌گوید: فوتبال تنها این نیست که دو تیم با هم بازی کنند. در گذشته رویدادهایی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و یا مسابقه‌های جهانی رخ داده بود که البته این بار نباید آنها رخ دهد، به ویژه آنکه این بازی‌ها این بار در یک کشور خاص ـ از نظر فرهنگی ـ مانند برزیل انجام می‌شود. به همین دلیل، قرار است مجلس ناظری را به این بازی‌ها بفرستد تا ضمن هم‌افزایی و بالا رفتن سطح بازی‌های ایران، اخلاق و آداب اسلامی نیز رعایت شود.

او می‌گوید: ما نمی‌توانیم به سادگی از بحث‌های نظارتی بگذریم، بلکه ‌باید‌ کامل بر همه کارهای ‌تیم ملی و حتی هنرمندانی که تیم ملی را در سفر‌ همراهی می‌کنند، نظارت داشته باشیم تا خدای‌ نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ایرانی انجام نگیرد.

از سوی دیگر، ما برای نظارت بر تماشاگران ایرانی نیز برنامه‌ریزی دقیقی داریم و حتما آن را اعمال خواهیم کرد.

به این ترتیب، این گونه که از سخنان این نماینده بر‌می‌آید، کمیسیون اصل نود عزم خود را جزم کرده که هر طور شده در این مسابقات به عنوان ناظم حاضر شود و علاوه بر اعضای تیم به رفتار هنرمندان و تماشاچیان نیز نظارت کند!

اما پرسش این است، این نماینده از چه جایگاهی می‌خواهد در آنجا حاضر شود؟!

بنا بر قوانین حقوق بین‌الملل، همه ادوار ایرانیان‌ خارج از کشور، ارتباطی به نمایندگان مجلس ایران ندارد، مگر آنکه شخص به عنوان یک شخص حقوقی و از طرف دولت ایران در آنجا حضور یافته باشد؛ در غیر این صورت، رفتار افراد ارتباطی به هیچ فرد و ‌نهادی نداشته و کسی حق مؤآخذه ‌ندارد.

حال این نماینده که هنوز ‌برنامه‌هایش را در خصوص تماشاچیان فوتبال ـ که‌ احتمالا شمار بسیاری از آنان ‌حتی ساکن کشور نیز نیستند ـ ارائه نداده، معلوم نیست‌ چه سازوکاری برای برنامه‌های فرهنگی خود دارد!

‌یک منبع آگاه درباره‌ اعزام نمایندگان مجلس برای نظارت بر بازی‌های جام‌جهانی گفت: هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، به رغم تلاش حمید رسایی و برخی ‌نمایندگان دیگر مجلس شورای اسلامی برای سفر به برزیل، مجوز هیچ سفری را صادر نکرده است و هیچ نماینده‌ای حق حضور در این مسابقات را ندارد.

این منبع آگاه گفت: بررسی فساد در فوتبال باید در ‌کشور انجام گیرد، زیرا بررسی فساد احتمالی تماشگران ایرانی و افراد حاضر دیگر در کشور برزیل، شأن مجلس را پایین می‌آورد و اساسا موضوعیت برای ورود نمایندگان برای ورود به این بحث وجود ندارد.

این عضو هیأت رئیسه در پایان یادآور شد: چناچه نماینده‌ای بخواهد در این مسابقات حاضر شود، باید خود ‌هزینه شخصی‌اش را بپردازد، زیرا از سوی مجلس و دولت ایران، هیچ مأموریتی نخواهد داشت و همه کارهای ‌انجام شده در این زمینه، از سوی مجلس «کان لم یکن» خواهد بود.
اخبار سیاسی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
آماده سازی تیم ملی هلند برای بازی با برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی سوم تیم ملی در اولین پایتخت برزیل/ تیم ملی به شهر کارناوال‌ها رسید + عکس




 اخبار ورزشی - بازی سوم تیم ملی در اولین پایتخت برزیل/ تیم ملی به شهر کارناوال‌ها رسید + عکس

دیدار تیم‌های ملی ایران و بوسنی در نخستین پایتخت برزیل آشنا می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل و از دور پایانی این رقابت‌ها فرداشب از ساعت 20:30 در ورزشگاه فونته‌نووای شهر سالوادور به مصاف تیم ملی بوسنی می‌رود.
 

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار تیم‌های ملی ایران و بوسنی


سالوادور، شهری در شرق برزیل و مرکز ایالت باهایا، همان شهری که قرعه کشی جام جهانی در آن برگزار شد.
 
این شهر ساحلی که پس از ریودوژانیرو و سائوپائولو سومین شهر پر جمعیت برزیل محسوب می‌شود و در گذشته‌های دور شهری مقدس برای برزیلی‌ها به شمار می‌رفت، امروز به عنوان مرکز جشن و شادی برزیلی‌ها و کارناوال‌های دسته جمعی آنها شناخته می‌شود.
 

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار تیم‌های ملی ایران و بوسنی

 

سالوادور اولین پایتخت دستگاه حکومتی استعماری پرتغالی‌ها و یکی از مراکز اصلی تجارت بردگان در جهان بوده است. این شهر امروزه شهری غنی و پرتنوع است که با فقر و نرخ بالای جرم و جنایت دست و پنجه نرم می‌کند.


 این شهر در ساحل اقیانوس اطلس به عنوان یکی از بنادر صادراتی مهم برزیل محسوب شده و اقتصاد آن برمبنای کشاورزی و صنعت است. سالوادور به دلیل موقعیت استراتژیک در نبردهای استعماری بین پرتغال و هلند، شهری مهم به شمار رفته و نخستین پایتخت برزیل بوده که با انتخاب شهر ریودوژانیرو به پایتخت، از اهمیت آن کاسته شد. همچنین این شهر یکی از مراکز توریستی برزیل نیز به حساب می‌آید.
 
سالوادور به دلیل اینکه در نزدیکی خط استوا قرار دارد از ساحلی گرم و هوای شرجی برخوردار است. بیشترین درجه گرمای هوا در این شهر در سال به 32 درجه و کمترین دما به 25 درجه می‌رسد.
 

داس نامورادوس و کوستا آزول 2 پارک جنگلی با زمین‌های ورزشی و آمفی تئاتر از جمله مراکز تفریحی این شهر است. چندین پارک، موزه و سد به عنوان نقاط دلپذیر سالوادور شناخته می‌شود.
 
باهایا و ویتوریا نیز دو تیم اصلی سالوادور هستند و دوومیدانی، گلف و ورزش‌های آبی از جمله دیگر رشته‌های مورد توجه در این شهر است.
 
ورزشگاه فونته‌نووا 7 آوریل سال 2013 بصورت رسمی توسط دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل افتتاح شد. این ورزشگاه که تحت مالکیت دولت قرار دارد و به منظور برگزاری رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی 2014 با گنجایش 55 هزار نفر ساخته شده است.
 
 اخبار ورزشی  - فارس