اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک نماینده: استیضاح وزیر علوم منتفی نیست


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهیت دولت تدبیر و امید ایجاب می کرد که وزارت علوم عملکرد بهتری داشته باشد، گفت: هنوز نظر استیضاح کنندگان در خصوص مسائل مطروحه تامین نشده و استیضاح منتفی نیست.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهیت دولت تدبیر و امید ایجاب می کرد که وزارت علوم عملکرد بهتری داشته باشد، گفت: هنوز نظر استیضاح کنندگان در خصوص مسائل مطروحه تامین نشده و استیضاح منتفی نیست.

مصطفی افضلی فرد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مجلس اضافه کرد: بحث استیضاح منتفی نشده و نمایندگان به وظیفه خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد وزیر علوم برخلاف رویه دولت اعتدال است، تاکید کرد: عملکرد وزیر علوم در بسیاری از مسائل از جمله عزل و نصب ها نتوانست اعتدال مورد نظر دولت تدبیر و امید را برآورده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزرا جزو حقوق قانونی نمایندگان مجلس است و نمی شود آن را انکار کرد، ادامه داد: اعتدال شاخص هایی دارد که رئیس جمهور نیز به آن اشاره کرده از جمله اینکه از تندروهای اصولگرا نبوده، ولایتمدار و دارای چهره مردمی باشد و در مسایل چالشی نظام از نوع فتنه نباشد.

وی تصریح کرد: وقتی در عزل و نصب ها حوزه وزارت علوم این خطوط قرمز رد شده طبیعتا برای نمایندگان این پرسش پیش می آید که چرا یک فضایی پیش می آید که باعث طرح برخی مسایل می شود که خلاف مسائل کشور است.

افضلی فرد ابراز امیدواری کرد که وزارت علوم براساس شاخص های اعتدال و دولت یازدهم به تعهدات عمل کند تا بحث استیضاح نیز منتفی شود.

وی همچنین در خصوص پرونده مهدی هاشمی ادامه داد: این پرونده نیز همانند سایر پرونده ها باید مورد رسیدگی قرار گیرد و نباید تحت تاثیر جو سیاسی و اینکه با رسیدگی به آن جو کشور خراب خواهد شد، قرار داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه هرکس خلاف قانون عمل کرد باید به نفع مصالح کشور عمل شود، تاکید کرد که مهدی هاشمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید پرونده ایشان نیز هرچه سریعتر بررسی شود.

وی تخلفات اقتصادی وی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: مردم نباید ناامید شوند و با عدم رسیدگی به این پرونده اینگونه برداشت شود که فقظ تخلفات ضعفا مورد رسیدگی قرار می گیرد. نباید بگذاریم بی اعتمادی در جامعه ایجاد شود.

29 مرداد اردبیل میزبان رئیس جمهور می شود

افضلی فرد همچنین از سفر رئیس جمهور به این استان طی 29 مردادماه جاری خبر داد و متذکر شد: این سفر فرصت خوبی برای مسئولان، نمایندگان و مردم استان اردبیل است که در راستای توسعه از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم برای حل مشکلات و معضلات به استانها سفر می کند، گفت: اگر مسئولان و نمایندگان استان از این فرصت استفاده کنند خیر و برکت به همراه خواهد داشت، اما اگر استفاده نشود نشان دهنده ضعف آنها است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید با شجاعت درد مردم را گفت و از دولت درمان خواست، عنوان کرد: رئیس جمهور تلاش می کند که این سفرها بیشترین پیامدهای مثبت را به همراه داشته باشد که باید از این فرصت استفاده مطلوب کرد.

وی بحث راه آهن میانه اردبیل را یکی از مشکلات جدی قابل طرح در این سفر برشمرد و افزود: موافقت شده که اعتبارات این طرح از طریق فاینانس چین حل شود اما از مجموع شش پروزه ریلی کشور چهار مورد مصوب شده ولی راه آهن اردبیل برای استفاده از فاینانس هنوز مصوب نشده است.

افضلی فرد دستور روحانی برای مصوب شدن این طرح را یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر برشمرد و اضافه کرد: راه آهن اردبیل برای مردم این استان حیثیتی شده ضمن اینکه در بحث توسعه تجاری، افزایش اشتغال و... بحث مهمی برای استان است.

وی بحث استخدامی ها، منطقه آزاد گردشگری سرعین، منطقه ویژه اقتصادی، توسعه منطقه آزاد ارس به این استان و... را از دیگر مباحث قابل پیگیری در سفر رئیس جمهور به این استان عنوان کرد.


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ساری: برخی امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم، آماده پس گرفتن امضای خود هستند



اخبار,اخبارسیاسی, فرجی دانا

 

 اخبار سیاسی - نماینده ساری: برخی امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم، آماده پس گرفتن امضای خود هستند

دامادی نماینده ساری خبر می دهد:«ما از (دیروز) رایزنی با نمایندگان موافق استیضاح وزیر علوم را شروع کرده ایم و تا کنون هم این رایزنی ها نتایج مثبتی داشته است.تعدادی از نمایندگان اعلام کرده اند که به زودی امضاهایشان را از این طرح پس می گیرند.احتمالا این افراد در جلسه روز یک شنبه مجلس به هیات رئیسه مراجعه می کنند تا از امضای طرح استیضاح وزیر علوم اعلام انصراف کنند.»

نماینده ساری در مجلس نسبت به نتیجه بخش بودن این رایزنی ها ابراز امیدواری می کند و می گوید:«استیضاح کنندگان دلایل خاص خودشان را دارند و ما هم که مخالفان استیضاح هستیم دلایل خودمان را داریم.در حال حاضر میان این دو گروه تعاملاتی صورت گرفته است و ما رایزنی هایمان را با افرادی که اصرار به استیضاح دارند شروع کرده ایم.

 

امیدوار هستیم که این رایزنی ها نتیجه بخش باشد و بتوانیم آن اقلیت را با خود همراه کنیم.البته یک گروهی همچنان بر انجام استیضاح تاکید دارند و به دلیلی مسائل سیاسی تصمیمشان را برای انجام این استیضاح به هر نحو ممکن گرفته اند اما عده ای از نمایندگان که واقعا منافع شخصی هم در استیضاح فرجی دانا ندارند به زودی از ادامه طرح استیضاح وزیر علوم اعلام انصراف می کنند. »


 اخبار سیاسی - تدبیر