اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک میلیون تحصیلکرده دانشگاهی بیکارند


رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرد و گفت: حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌دیپلم به بالا بیکارند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرد و گفت: حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌دیپلم به بالا بیکارند.

عادل آذر در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه مرکز آمار نرخ بیکاری را برای سال 1394، یازده‌ درصد اعلام کرد، افزود: حدود 882 هزار نفر به جمعیت فعالان اقتصادی ما اضافه شده است که از این تعداد 688 نفر شاغل شدند و 214 هزار نفر هم به افراد بیکار اضافه شدند به همین علت نرخ بیکاری 10.6درصدی سال 1393 به 11 درصد در سال 1394 رسیده است.

عادل آذر با تأکید بر اینکه مرکز آمار ایران استانداردهای بین المللی را در ارائه آمار رعایت می‌کند، گفت: مبنای ارائه نرخ بیکاری، یک ساعت کار و یا 8 ساعت کار است که آمار فعلی نرخ بیکاری بر مبنای هردو،‌ اعلام شده است.

رئیس مرکز آمار ایران با اعلام اینکه آمار 11درصدی بیکاری، صحیح است، افزود: این آمار بر اساس روش علمی و بدون هیچ تعصب است و مأموران حرفه‌ای آن را تهیه کرده‌اند.

عادل آذر گفت: این آمار، نرخ بیکاری افراد 15 تا 64 سال را شامل می‌شود امّا مردم به بیکاری جوانان بیشتر توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله 26.1 درصد و جوانان 15 تا 29 ساله 23.3 درصد است.

رئیس مرکز آمار ایران با ابراز اینکه مبنای آمارگیری،‌ خوداظهاری است، افزود: به همین علت برخی اوقات بیکاری پنهان هم ممکن است وجود داشته باشد.

عادل آذر تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، از این پس مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه و تولید و اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور مانند نرخ بیکاری، تورم و رشد اقتصادی است.


ویدیو مرتبط :
وقتی پسر ها بیکارند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر30درصدی ازنمرات پیش دانشگاهی دركنكور






تاثیر?? درصدی از نمرات پیش دانشگاهی در كنكور



از سال آینده دروس پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار می شود/مدارس پیش دانشگاهی باید با تغییرتابلوی مدرسه خود آن را به مقطع متوسطه تغییر بدهند/مدارس هوشمند در هر استان ایجاد می شود.

 

وزیر آموزش وپروش با بیان این كه از سال تحصیلی آینده تمام دروس پیش دانشگاهی با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به صورت نهایی می شود،گفت: از سال تحصیلی آینده حداقل 30 درصد از نمرات دوره پیش دانشگاهی در كنكور تاثیر گذار هستند، لذا درصددیم تا دروس پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شود.

وی افزود: دانش آموزان پیش دانشگاهی ملزم به رعایت قوانین مدرسه مبنی بر حضور در كلاس های درس هستند، چرا كه حداقل 15درصد از نمرات آنها در كنكور لحاظ خواهد شد.

حاجی بابایی با بیان اینكه مدارس متوسطه موظف هستند دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی را ثبت نام كنند، افزود: هم اكنون مدارس پیش دانشگاهی باید با تغییر تابلوی مدرسه خود آن را به مقطع متوسطه تغییر بدهند و اگر مدرسه ای در ثبت نام دانش آموزان پیش دانشگاهی در دبیرستان ها كوتاهی كند با آنها برخود می شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس هوشمند در حد قابل توجهی افزایش پیدا می كند، به طوری كه در هر استان و در هر منطقه سه مدرسه علاوه بر مدارس موجود فعلی هوشمند سازی می شود.

به گفته وی هدف اصلی از توسعه مدارس هوشمند استفاده دانش آموزان از امكانات اینترنتی برای تولید محتوا و شركت در تدریس است...../تحلیل:ایسنا