اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک معلم در سیستان و بلوچستان به رگبار بسته شد



اخبار حوادث - یک معلم در سیستان و بلوچستان به رگبار بسته شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توسط دو نفر موتورسوار ناشناس، "رضا سرگزی" از معلمان مقطه ابتدایی روستای کارچان بین شهرستان سرباز و قصرقند کشته شد. 

به گزارش تسنیم، علیرضا نخعی گفت: توسط دو نفر موتورسوار ناشناس، رضا سرگزی از معلمان مقطه ابتدایی روستای کارچان بین شهرستان سرباز و قصرقند به رگبار بسته شده و کشته شد.
 
او گفت: جای تاسف است که طیف مظلوم معلمان این‌گونه از طریق عده‌ای از خدا بی‌خبر و خودفروخته بدون هیچ وسیله دفاعی و مظلومانه در حال خدمت شغل شریف معلمی، به شهادت می‌رسند.
 
نخعی گفت: تیمی از آموزش و پرورش استان متشکل از معاونت پشتیبانی و جمعی از همکاران این اداره‌کل برای پیگیری این موضوع راهی منطقه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: رضا سرگزی از فرهنگیان دلسوز و زحمتکش استان به مدت 4 سال است که در مقطع ابتدایی در روستایی بین مرز شهرستان سرباز و ققصرقند به نام "کارچان" خدمت می‌کند.
 
همچنین بنا به گفته یکی از همکاران این شهید، وی هنگام تعطیل شدن مدرسه مورد رگبار اسلحه کلاش دو نفر موتور سوار قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.
اخبار حوادث - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر دوربین مدار بسته از زلزله سراوان، سیستان و بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشرار به یک معلم دیگر در سیستان و بلوچستان شلیک کردند



اخبار حوادث - اشرار به یک معلم دیگر در سیستان و بلوچستان شلیک کردند

فرماندار شهرستان سرباز، از زخمی شدن یک معلم بر اثر شلیک گلوله از سوی سارقان مسلح و مقاومت وی در مقابل آنان خبر داد.

' حمیدالدین یوسفی ' ضمن تایید زخمی شدن این معلم به نام ' عبدالحمید کرد ' در یکی از روستاهای بخش پیشین براثر شلیک گلوله از سوی سارقان مسلح گفت: این معلم دبستان امید روستای کلات چات از گورشون به همراه یکی دیگر از همکاران خود هنگام بازگشت از مدرسه در دام سارقان مسلح موتورسوار گرفتار شد که به سبب مقاومت در مقابل سارقان از ناحیه پا مورد اصابت تیر سارقان قرار گرفت و زخمی شد.

او با اشاره به اینکه سارقان پس از تیراندازی و زخمی کردن این معلم متواری شدند، گفت: حال عمومی این معلم مجروح رضایت بخش است و به معلم دیگر به نام ' عظیم ندرتزهی ' در این حادثه آسیبی وارد نشده است.

رییس شورای تامین شهرستان سرباز با بیان اینکه به محض وقوع این حادثه نیروی انتظامی و امنیتی وارد عمل شدند، گفت: با آغاز این عملیات تعدادی سارق سابقه دار دستگیر شده اند و جستجو برای دستگیری سارقان مسلح در وقوع این حادثه نیز در حال انجام است.

شهرستان سرباز به مرکزیت شهر راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع است، این شهرستان از شمال به شهرستان زابلی و ایرانشهر و از طرف شرق به کشور پاکستان با حدود 120 کیلومتر مرز مشترک، ازجنوب به شهرستان چابهار و از غرب به نیکشهر محدود می شود.

این شهرستان دارای هشت هزار و 594 کیلومتر مربع وسعت است و از سه شهرراسک، سرباز و پیشین تشکیل شده و جمعیت آن بالغ بر 176 هزار نفر است.

از مجموع این جمعیت 21 هزار نفر ساکن در نقاط شهری و 155 هزار نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند. آب و هوای شهرستان سرباز متأثر از دریای عمان دارای تابستان گرم و مرطوب و زمستان معتدل و مناسب است.

اخبار حوادث - ایرنا