اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک مسلمان ممکن است شهردار جدید لندن شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مسلمان به نام صادق خان ممکن است زمام امور بزرگترین پایتخت اروپایی یعنی شهر لندن را به دست بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت ان بی سی نیوز  گزارش داده است بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شانس یک مسلمان برای شهردار شدن لندن بسیار افزایش یافته است.

براساس این گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز نوشت: نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که صادق خان مسلمان پیشتاز انتخابات شهردار لندن در روز پنجشنبه برای جایگزینی بوریس جانسون است.

در این گزارش آمده است: صادق خان که مسلمانی میانه رو است و از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرده، ممکن است مسئولیت حمل و نقل و برنامه ریزی راهبردی یکی از متنوع ترین کلان شهرهای دنیا به لحاظ بافت جمعیتی را بر عهده گیرد. او جایگزین جانسون می شود که در نیویورک به دنیا آمده است.

صادق خان در نظرسنجی ها از رقیب خود زاک گلد اسمیت، به میزان 20 درصد امتیازات جلوتر است. گلد اسمیت پسر یک میلیاردر یهودی است. صادق خان پسر یک راننده اتوبوس پاکستانی است که در کنار هفت فرزند دیگر در آپارتمانی سازمانی با سه اتاق خواب بزرگ شده است؛ این تعارض در پیشینه زندگی این دو نفر در این شهر گران طنین انداز شده است،‌شهری که اجاره منازل مسکونی و بهای ملک در آن سر به فلک کشیده و حتی طبقه متوسط کارگر را کلافه کرده است. اما، این رقابت تحت تأثیر اتهامات یهودی ستیزی و نژادپرستی شهردار چپ گرای کنونی قرار گرفته که ادعا کرده هیتلر یک صهیونیست بوده است. این انتخابات شهرداری در لندن با رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و نفوذ بی از حد دونالد ترامپ مقایسه می شود.

صادق خان که عضو حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس است، یکی از افراد جامعه 8.2 میلیون نفری ساکن لندن است که «انگلیسی سفیدپوست» خوانده نمی شوند. بر اساس سرشماری سال 2011، یک نفر از هر هشت شهروند ساکن لندن مسلمان است و 35 درصد از ساکنان پایتخت انگلیس،‌زاده کشوری دیگر هستند.

 

 


ویدیو مرتبط :
مردم داری به سبک شهردار لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنجالی شهردار لندن درباره کودکان مسلمان



اخبار,اخبار بین الملل ,خانواده های مسلمان انگلیسی

 

اخبار بین الملل - اظهارات جنجالی شهردار لندن درباره کودکان مسلمان

سخنان شهردار لندن درباره کودکان خانواده های مسلمان جنجال آفرین شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اخیرا بوریس جانسون شهردار پایتخت انگلیس سخنانی درباره خانواده های مسلمان انگلیسی بیان کرده است. وی گفته است کودکان مسلمان انگلیسی که والدین آنها به داشتن نگرشهای افراطی مظنون هستند باید از خانواده هایشان جدا شوند. این سخنان شهردار لندن سبب ایجاد جنجال در میان مسلمانان لندن شده است.

جانسون این سخنان را در یادداشت هفتگی اش برای روزنامه دیلی تلگراف مطرح کرد. وی در این یادداشت تاکید کرده است به برخی از کودکان خانواده های مسلمان انگلیس مطالبی آموخته می شود که افراطی است و شبیه مطالبی است که دو انگلیسی قاتل یک نظامی انگلیسی بیان می کردند.

دو مرد انگلیسی چندی پیش در ماه مه دو هزار و سیزده ، یک نظامی انگلیسی را در خیابانهای شهر لندن کشتند. نکته جالب توجه اینکه وقتی از بوریس جانسون پرسیده شد آیا کودکان خانواده هایی که والدین آنها نگرشهای راست افراطی دارند نیز باید از خانواده هایشان جدا شوند، گفت این کار فقط باید در شرایط بسیار بسیار خاص انجام شود.

 انجمن مسلمانان انگلیس با واکنش به این اظهارات جانسون اعلام کرده است سخنان شهردار لندن سبب تحریک احساسات ضدمسلمانان در انگلیس می شود.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر