اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک مدیر گروه در تلگرام راهی زندان شد


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
 
سرهنگ اکبر امینی بیان کرد: یک شهروند همدانی مدعی کلاهبرداری از وی در فضای مجازی تلگرام شد که بررسی صحت این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: به گفته شاکی، وی در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل عضو گروه فروش لباس و پوشاک بوده و از این گروه خرید انجام داده است.

وی اضافه کرد: پس از تحویل لباس، جنسی متفاوت با مورد خریداری شده تحویل گرفته است که پس از تماس با فروشنده، وی تحویل کالا با جنس متفاوت را انکار کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی هویت مدیر گروه شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ امینی افزود: مدیرگروه فروش لباس ابتدا هر گونه ارتباط خود با این موضوع را انکار کرد ولی پس از رویارویی با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود.

وی به شهروندان توصیه کرد: علاوه بر بالابردن دانش فنی و رسانه ای، دقت کنند در دام افراد فرصت طلب و سود جو نیافتند و در پایان توصیه هایی به شرح ذیل ارائه کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک که نشانه اصالت و تایید فروشگاه های اینترنتی است خریدهای خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت خرید از منابع غیرمعتبر قبل از پرداخت وجه کالا از کیفیت جنس خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

طبق آخرین اخبار منتشره، پلیس فتا در نیمه نخست امسال با رصد فضای مجازی اقدام به مسدود کردن 180 صفحه و سایت با محتویات مجرمانه کرده که بر همین اساس کشف صفحات مجرمانه 18 درصد و برخورد با جرائم سایبری 31 درصد افزایش داشته است.


ویدیو مرتبط :
تروریست ازادشده از زندان گوانتانامو و راهی شده به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر گروه «دختر پسر ایرانی» بازداشت شد



مدیر گروه «دختر پسر ایرانی» بازداشت شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری مدیر یک گروه پنج هزار نفره که برای اعضاء، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد توسط تیم رصد پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) خبرداد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس نوشت:  سردار محمدرضا میرزایی گفت: برقراری امنیت در فضای مجازی و شناسایی هنجارشکنان در این فضا از مهمترین ماموریت های پلیس فتا است که کارکنان این پلیس در استان سمنان تاکنون به خوبی از پس این ماموریت خطیر برآمده اند به گونه ای که بالغ بر 90 درصد از پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای استان کشف شده است.

وی افزود: آخرین پرونده ای که به دست تیم رصد و پایش پلیس فتای استان سمنان به سرانجام رسید، دستگیری مدیر یک گروه پنج هزار نفره بود که برای اعضای گروه، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد.

این مسئول انتظامی اظهارکرد: گروهی با عنوان «دختر پسر ایرانی» که بالغ بر پنج هزار نفر عضو داشت از سوی تیم کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد که مدیر آن برای اعضای گروه، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد.

سردار میرزایی افزود:در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد فرد مورد نظر در یکی از شهرستان های استان سمنان ساکن است که پس از انجام هماهنگی های قضایی لازم، عملیات دستگیری وی اجراشد.

وی گفت: اقدام متهم که مهندس کامپیوتر می باشد، مصداق هرزه نگاری در جامعه مجازی و اشاعه فحشا است و وی به همین جرم با تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که امروزه برخی مجرمان در فضای مجازی از طریق ارسال ایمیل های مسموم و هرزه نگاری، طعمه های خود را شکار کرده و به اطلاعات شخصی آنان دست می یابند، به عموم کاربران هشدار داد: از عضویت در این گونه گروه ها پرهیز کنید و به ایمیل های ناشناس پاسخ ندهید.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه ای، مجرمان در این گونه موارد، چنانچه مفسد فی الارض، قلمداد نشوند به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات، محکوم می شوند.

/تابناک