اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک قاضی علیه خودش حکم داد!


یک قاضی آمریکایی خود را 25 دلار جریمه کرد.

عصر ایران:  یک قاضی آمریکایی خود را 25 دلار جریمه کرد.

 این قاضی، به دلیل زنگ زدن گوشی موبایلش در هنگام ریاست جلسه اقدام به این کار کرده است.

او به سخت‌گیری‌های زیاد درباره استفاده از موبایل در سالن دادگاه معروف است.

سایت خبری "میشیگان لایف" آمریکا با انتشار این خبر نوشت: گوشی موبایل قاضی ریموند فویت هنگامی به صدا در آمد که او ریاست جلسه دادگاه درباره پرونده خشونت خانگی را بر عهده داشت و دادستان در حال قرائت کیفرخواست بود.

پس از پایان جلسه محاکمه، قاضی با صدور حکمی، خود را به دلیل تحقیر دادگاه، به پرداخت 25 دلار جریمه محکوم کرد.

پس از این حکم محکومیت، وی به سرعت این مبلغ را پرداخت کرد.

در خارج از سالن دادگاه تابلویی نصب شده که هشدار می‌دهد افرادی که ممنوعیت استفاده از موبایل در دادگاه را نادیده می‌گیرند به پرداخت 25 دلار محکوم می‌شوند.

قاضی مذکور گفت: در تنگنا قرار گرفتم زیرا اطمینان داشتم هیچ وقت چنین اتفاقی برای من نمی‌افتد.

وی افزود: گوشی موبایلم را به تازگی تغییر داده‌ام. گوشی جدیدم لمسی است و هنوز به کار کردن با آن عادت نکرده‌ام؛ به همین دلیل نتوانسته بودم گوشی خود را سایلنت کنم.

این قاضی قبل از این هم شماری از افراد از جمله وکلای دادگستری، افسران پلیس و افرادی عادی را به دلیل استفاده از موبایل و زنگ خوردن آن در جلسه دادگاه جریمه کرده بود.


ویدیو مرتبط :
قاضی مرتضوی با حکم قاضی کشکولی محکوم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم تعلیق 2 قاضی در کهریزک



 


 

 

 

دستگاه قضائی برای م و ح به جرم مشارکت در حادثه کهریزک حکم تعلیق فعالیت، را صادر نموده است. اما هنوز هیچ اطلاع رسانی روشنی در این زمینه صورت نگرفته است.

جهان: حکم تعلیق فعالیت قضائی "م" و "ح" به اتهام دست داشتن در حوادث کهریزک صادر شده است، اما با این حال احکام مربوط به آن همچنان به صورت اخبار ویژه در رسانه ها منتشر می شود.

چند وقت پیش پدر یکی از جان باختگان حادثه کهریزک در گفت وگو با یک هفته نامه از مسئولین قضائی گلایه کرد که چرا دادگاه رسیدگی به اتهامات قاضی "م" برگزار نمی شود؟ به گفته وی احکام صادره برای چند نظامی در ماجرای کهریزک باعث نمی شود این پرونده بسته شود.

اما بر اساس آخرین اخبار، دستگاه قضائی برای "م" و "ح" به جرم مشارکت در حادثه کهریزک حکم تعلیق فعالیت، را صادر نموده است. اما هنوز هیچ اطلاع رسانی روشنی در این زمینه صورت نگرفته است و مردم و رسانه ها نمی دانند که این احکام با توجه به کدام تخلف و یا قصور و تقصیری صادر شده است.

انتظار این است که قوه قضائیه که به حق نشان داده است در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی اهل مماشات و مصلحت سنجی های سیاسی و جناحی نیست، مردم را در جریان رسیدگی به این پرونده قرار دهد...../تحلیل:عصرایران