اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک فیلم دیگر از حمله کره شمالی به آمریکا


این فیلم چهار دقیقه ای که «طوفان آتش بر مقر جنگ خواهد بارید»، نام دارد، روز دوشنبه بر روی کانال یوتیوب پایگاه اینترنتی رسمی کره شمالی که اخبار و تبلیغات رسانه های حکومتی را پخش می کند، منتشر شد.

انتخاب: کره شمالی یک ویدیو دیگر پخش کرده که نشان می دهد آمریکا هدف حمله قرار گرفته است.

این فیلم چهار دقیقه ای که «طوفان آتش بر مقر جنگ خواهد بارید»، نام دارد، روز دوشنبه بر روی کانال یوتیوب پایگاه اینترنتی رسمی کره شمالی که اخبار و تبلیغات رسانه های حکومتی را پخش می کند، منتشر شد.

در دو دقیقه اول این فیلم از تصاویر جت های جنگنده آمریکایی، بمب افکن های بی-52 و ناوهای هواپیمابر استفاده شده است تا آمریکا به عنوان یک قدرت زورگوی هسته ای که مصمم به تحت استیلا درآوردن کره شمالی است، به تصویر کشیده شود.

یک راوی زن در این فیلم هشدار می دهد: «ثانیه به ثانیه، فتیله یک جنگ هسته ای در حال سوختن است».

این ویدیو سپس نشان می دهد یک تک تیرانداز، کاخ سفید را هدف گرفته است و پس از آن، تصاویر کارتونی گنبد ساختمان کنگره آمریکا که در آتش می سوزد، نشان داده می شود.

راوی می افزاید: «برد موشک های راهبردی ما، حد و مرزی ندارد».

در حالیکه تنش های نظامی در شبه جزیره کره به بالاترین حد خود در سال های گذشته رسیده، کره شمالی که از تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل در پی آزمایش هسته ای ماه گذشته این کشور به خشم آمده، آمریکا را به یک حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید کرده است.

به رغم اینکه کارشناسان می گویند کره شمالی سال ها با دستیابی به قابلیت شلیک یک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته ای تا خاک آمریکا فاصله دارد ولی چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز جمعه از طرح های این کشور برای تقویت سامانه های دفاع موشکی در سواحل غربی آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، این تازه ترین ویدیو در بین یک رشته ویدیوهای با موضوع مشابه است که از این کانال پخش می شود.

ویدیوی دیگری که اوایل ماه گذشته پخش شد، نشان می داد نیویورک ظاهرا پس از حمله ای موشکی در آتش می سوزد و یک ویدیوی دیگر دو هفته بعد از آن نشان می داد سربازان آمریکایی و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در میان شعله های یک انفجار هسته ای می سوزند.


ویدیو مرتبط :
فیلم حمله کره شمالی به آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی برای حمله به آمریکا آماده شد + تکمیلی



حمله به آمریکا,حمله کره شمالی به آمریکا,اخبار سیاسی

کره شمالی برای حمله به آمریکا آماده شد + تکمیلی

پس از چند هفته تهدیدات لفظی شدید و مداوم از سوی کره شمالی علیه آمریکا و هم پیمانان منطقه ایش، امروز این کشور در اقدامی بی سابقه به نیروهای خود دستور رسمی آماده باش برای حمله به آمریکا را داده است. اقدامی که در صورت انجام، تأثیری غیرقابل پیش بینی بر تعاملات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

پس از چند هفته تهدیدات لفظی شدید و مداوم از سوی کره شمالی علیه آمریکا و هم پیمانان منطقه ایش، امروز این کشور در اقدامی بی سابقه به نیروهای خود دستور رسمی آماده باش برای حمله به آمریکا را داده است. اقدامی که در صورت انجام، تأثیری غیرقابل پیش بینی بر تعاملات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، کره شمالی ارتش خود را در وضعیت «آماده نبرد» قرار داده و به واحدهای موشکی راهبردی این کشور نیز دستور داده شده برای حملات احتمالی به خاک آمریکا آماده شوند. تلویزیون دولتی کره شمالی، هاوایی و گوام را به عنوان اهداف این کشور در خاک آمریکا اعلام کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی ضمن انتشار این خبر گفته: «فرماندهی عالی ارتش خلق کره اعلام کرده همه واحدهای توپخانه، از جمله واحدهای راهبردی و واحدهای توپخانه برد بلند باید خود را در وضعیت آمادگی جنگی سطح "الف" قرار دهند».

این خبر در شرایطی اعلام می شود که تصاویر جدید منتشر شده، نشانگر انجام دور جدیدی از رزمایش های نظامی از سوی کره شمالی است. این تصاویر، بیانگر شبیه سازی حمله ای دریایی با استفاده از هاورکرافت ها و همچنین یک رزمایش نظامی با استفاده از موشک اندازهای چندگانه است.

این تصاویر که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده، هم راستا با اظهارات شدیداللحنی است که طی هفته های اخیر از سوی مقامات کره ابراز شده است.

به نوشته این خبرگزاری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بر ضرورت نابود کردن و از میان بردن هر دشمنی در سواحل خود به واسطه قدرت آتش تأکید کرده و به سربازان «ارتش قهرمان خلق کره» دستور داده در جنگ بزرگ علیه دشمنان، غیرت و شجاعت خود را نشان دهند.

کیم گفته: «همچون گرگ های وحشی که با آتش مورد تهدید قرار گرفته اند، همگی آن ها را به قعر دریا بفرستید».

گفته می شود این مانورهای نظامی و تصاویر منتشر شده مربوط به آن، پاسخی به مجموعه ای از مانورهای نظامی برگزار شده توسط آمریکا و کره جنوبی بوده است. مجموعه این تحولات، فضایی پرتنش را در شبه جزیره کره به وجود آورده که از سال ها پیش تاکنون سابقه نداشته است.

از سوی دیگر، این اظهارات در شرایطی از سوی کره شمالی مطرح می شود که این کشور، سالگرد غرق کردن یک کشتی جنگی کره جنوبی را جشن گرفته است. در 26 مارس سال 2010، ارتش کره شمالی با هدف قرار دادن این کشتی، سبب کشته شدن 46 سرباز و خدمه آن شد.

تنش های اخیر از زمانی شدت گرفت که در ماه دسامبر، کره شمالی یک ماهواره را به فضا فرستاد. کشورهای غربی مدعی شدند این آزمایش، در حقیقت با هدف سنجش برد موشک های بالیستیک این کشور انجام گرفته است. در این میان، آزمایش هسته ای زیرزمینی کره شمالی در ماه فوریه، بر شدت تنش ها افزود.

پس از آن بود که دولت کره شمالی اعلام کرد تمامی این اقدامات در حقیقت بخشی از برنامه این کشور برای نابود کردن دشمن بزرگش، یعنی آمریکاست. در پی این واقعه، قرارداد آتش بس میان دو کره، به طور یکجانبه از سوی کره شمالی لغو شد و تهدیدات علیه همسایه جنوبی شدت گرفت.

به هر حال، مجموعه این تحولات اوضاع را در شبه جزیره کره بار دیگر بسیار شکننده کرده و پتانسیل بی ثباتی و وقوع درگیری در این منطقه را به شدت افزایش داده است./تابناک