اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک شب اقامت در اصفهان چقدر هزینه دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,هتل های اصفهان

هزینه اقامت یک شب در اصفهان بسته به اینکه برای اقامت مهمانپذیر انتخاب شود یا هتل پنج ستاره متغیر است، اما در مجموع می‌توان اشاره کرد قیمت‌ها از شبی 56 هزار تومان تا یک میلیون و 111 هزار تومان متفاوت به نظر می‌رسد.

با نزدیک شدن به تابستان معمولا سفرهای تفریحی به مناطق مختلف ایران نیز افزایش می‌یابد. میدان نقش‌جهان، مسجد امام، سی و سه پل، پل خواجو، پل مارنان، مسجد جامع، مسجد سیّد، مسجد شیخ لطف‌الله، منار جنبان، برج کبوترخانه، گذر چهارباغ عباسی، سبزه میدان، کاخ چهلستون، آتشگاه اصفهان، کاخ عالی‌قاپو، کاخ هشت‌بهشت، کلیسای وانک، حمام علیقلی‌آقا، مدرسه چهارباغ‌، هتل عباسی و از بازارها، بازار مسگرها، بازار هنر، بازار ترکش‌دوزها، بازار کلاهدوزها، بازار لواف‌ها و بازار آهنگرها، همه عناصر جذاب شهری محسوب می‌شوند که سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از مسافران است.

اصفهان به دلیل داشتن این همه جاذبه تاریخی و هنری باعث شده ‌است که در فرهنگ ایرانی؛ نصف جهان لقب بگیرد. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی انتخاب شد. میدان نقش جهان یکی از بزرگترین میدان‌های دنیاست و نمونه برجسته‌ای از معماری اسلامی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده ‌است.

این شهر با قدمت تاریخی و جاذبه گردشگری همه را مجذوب خود می‌کند. برای سفر به این شهر زیبا چند عامل ضروری وجود دارد. هزینه سفر و هزینه اقامت.

هزینه مسافرت از شهر تهران به اصفهان با اتوبوس بین 17 تا 36 هزار تومان است که بسته به نوع اتوبوس که معمولی باشد یا درجه یک، درجه دو، تک‌صندلی یا VIP این هزینه‌ها متفاوت است. هزینه تهیه بلیت هواپیما هم از حدود 50 تا 180 هزار تومان است. هزینه اقامت یک شب در اصفهان بسته به اینکه برای اقامت مهمانپذیر انتخاب شود یا هتل پنج ستاره متغییر است، اما می‌توان گفت قیمت‌ها از شبی 56 هزار تومان تا یک میلیون و 111 هزار تومان متفاوت است.

 

اخبار اجتماعی - اقتصادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
اقامت در بافت تاریخی اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد،می دانید تهیه سبزی پلو ماهی و آجیل شب عید چقدر هزینه دارد؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آقای احمدی‌نژاد و وعده‌هایی با عیدانه

تهیه سبزی پلو ماهی و آجیل شب عید چقدر هزینه دارد؟ 

محمود احمدی‌نژاد در آخرین گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود، از پرداخت عیدانه 85 هزار تومانی به مردم خبر داد، اما به راستی این عیدانه چه فایده‌ای به حال مردم دارد؟

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، احمدی‌نژاد در این گفت‌و‌گوی تلویزیونی در شرایطی که هنوز مجلس شورای اسلامی، مجوز پرداخت عیدانه به مردم را صادر نکرده بود و هنوز در مورد مبلغ عیدانه هم خبرهای ضد و نقیضی از 70 هزار تومان تا 100 هزار تومان برای هر نفر به گوش می‌رسید، ناگهان از واریز عیدانه 85 هزار تومانی برای هر نفر خبر داد تا مردم از آن برای خرید آجیل و سبزی‌پلو با ماهی استفاده کنند.

اما به نظر می‌رسد با توجه به گرانی‌های اخیر و رشد بی‌رویه تورم که موجب شده ایران از نظر نرخ تورم رتبه اول منطقه را از آن خود کند و در جهان نیز جزو 5 کشور دارای بالاترین نرخ تورم باشد، مبلغ عیدانه کفاف نیاز مردم را نمی‌دهد! ضمن اینکه اصل پرداخت عیدانه به مردم، جای ابهام و پرسش دارد.

آیا پرداخت عیدانه صحیح است؟

واقعیت آن است که رشد تورم و افزایش گرانی در کشور به حدی است که اغلب مردم نیازمند افزایش درآمد هستند تا بتوانند بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی را جبران کنند. اما این هزینه‌های سرسام‌آور، از طریق یارانه و عیدانه جبران نمی‌شود.

وقتی نرخ تورم رسمی بیش از 30 درصد اعلام شده است و نرخ تورم غیر رسمی به مراتب بیش از این میزان است و در عین حال، میزان افزایش درآمد مردم در سال بیش از 15 درصد نیست، طبیعی است که عیدانه 85 هزار تومانی نمی‌تواند کمک چندانی به خانواده‌ها کند.

پرداخت عیدانه، در شرایطی که مردم با مشکلات مالی مواجه هستند و مجبورند با تزریق این پول به بازار، بخشی از نیازهای مالی خود را جبران کنند، تنها باعث افزایش میزان نقدینگی و به تبع آن تورم می‌شود و این درحالی است که دولت مدعی است نقدینگی در دولت فعلی کنترل شده است. اما با این اوصاف به نظر می‌رسد باز هم شاهد افزایش نقدینگی و تورم در جامعه باشیم.

سبزی‌پلو ماهی با عیدانه

آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی اخیر تلویزیونی خود گفت که برای عموم مردم رقم 85 هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 100 هزار تومان به عنوان عیدانه واریز کرده‌ایم و هزینه‌های آجیل و خورد و خوراک و سبزی پلو با ماهی مردم را جور کردیم. اما سوال اینجاست که با 85 هزار تومان چه چیزی می‌شود خرید و آیا در یک خانواده چهار نفره، با مبلغ عیدانه، واقعا می‌توان «هزینه‌های آجیل و خورد و خوراک و سبزی‌پلو با ماهی» را جور کرد؟ شواهد که خلاف این امر را ثابت می‌کند.

قیمت آجیل:

براساس قیمت بازار، قیمت هرکیلو پسته و هرکیلو بادام به طور میانگین، هرکدام 50 هزار تومان است. قیمت سایر اقلام کمتر از پسته و بادام است ولی یک خانواده که رفت‌وآمد چندان زیادی هم ندارند، برای خرید 2 کیلوگرم آجیل، حداقل باید 100 تا 150 هزار تومان هزینه کند. این هزینه برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر بیشتر است. ضمن اینکه قیمت پسته و بادام و سایر اقلام مورد نیاز برای آجیل، در فروشگاه‌های مجلل‌تر و دارای آجیل با کیفیت‌ بالاتر، بیشتر است.

هزینه ماهی: 

قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر و ماهی سفید هر کیلو 30 تا 35 هزار تومان است. قیمت ماهی به حدی بالا رفته که برخی ماهی‌فروشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفتند به دلیل گرانی ماهی، مشتریان از آنها خرید نمی‌کنند و به همین دلیل ماهی برای فروش عرضه نمی‌کنند. قیمت هر کیلو برنج ایرانی هم در پایین‌ترین قیمت ممکن به مرز 6 هزار تومان رسیده و در برخی موارد، از این میزان هم بیشتر شده است. با این حساب، یک خانواده چهار نفره برای تهیه سبزی پلو با ماهی شب عید، باید حداقل40 هزار تومان هزینه کند.

خورد و خوراک:

اگر با عیدانه بتوان هزینه آجیل و هزینه سبزی پلو با ماهی را تامین کرد ولی هزینه خورد و خوراک را نمی‌توان تامین کرد. اولا مشخص نیست منظور از هزینه خورد و خوراک چیست؟ اگر منظور گوشت و مرغ است که قطعا با عیدانه 3 یا 4 نفر، نمی‌توان هم آجیل و سبزی پلو با ماهی خریداری کرد و هم گوشت و مرغ.

عیدانه، آنقدر نیست که پاسخگوی هزینه‌های پذیرایی از 4 نفر میهمان با یک وعده شام آبرومند هم باشد. کارشناسان اقتصادی معتقدند بهتر آن است که دولت به جای پرداخت گاه وبی‌گاه عیدانه و امثال آن برای تقویت ساختارهای اقتصادی کشور و توانمند کردن مردم از لحاظ مالی و اقتصادی تلاش کند./فریادگر