اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک سرباز آمریکایی در خلیج فارس گم شد



اخبار,اخباربین الملل,یک سرباز آمریکایی در خلیج فارس گم شد


 اخبار  بین الملل - یک سرباز آمریکایی در خلیج فارس گم شد

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: عملیات جستجو برای یافتن یکی از سربازان آمریکایی آغاز شده؛ سربازی که از یک فروند بالگرد عازم جنگ با گروه تروریستی داعش به داخل آب های خلیج فارس سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، در بیانیه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا آمده است: یک فروند بالگرد از نوع «ام وی 22 آسپری» دچار نقص فنی شد و خلبان در آن لحظه نتوانست آن را کنترل کند.

در این حادثه دو سرباز به داخل آب های خلیج فارس سقوط کردند که یکی از آنها نجات یافت اما دومی همچنان ناپدید است.

خلبان کنترل بالگرد را مجددا به دست گرفت و به سلامت روی عرشه ناو هواپیمابر فرود آمد.

جستجو برای یافتن سرباز گم شده آمریکایی همچنان ادامه دارد.


  اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
تحقیر ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحث داغ پنتاگون درباره خلیج فارس: سقوط دولت های عربی و تکلیف نامشخص پایگاه های آمریکایی



 

 

 

بحث داغ پنتاگون درباره خلیج فارس: سقوط دولت های عربی و تکلیف نامشخص پایگاه های آمریکایی

 

گسترش موج اعتراضات و تغییر دولت ها در خاورمیانه و شمال آفریقا ، آمریکا را نگران از دست دادن پایگاه های نظامی خود کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا می گوید با استفاده از پایگاه های نظامی خود در منطقه،  از راه های دریایی در خلیج فارس که سالانه میزبان عبور هزاران نفتکش هستند حفاظت می کند و چتر امنیتی در غرب خلیج فارس برای مقابله با ایران ایجاد کرده است. در همین راستا آمریکا تلاش می کند با هماهنگ کردن فعالیت پایگاه ها و مراکز مختلف نظامی خود در خلیج فارس، شبکه ای هماهنگ ایجاد کند.

یک مقام مسئول نظامی آمریکا در این باره می گوید: هم اکنون حدود 27 هزار نظامی آمریکایی در منطقه حضور دارند، البته این رقم بدون در نظرگرفتن 50 هزار نفر نظامی آمریکایی است که پس از هشت سال از اشغال عراق، همچنان در این کشور مستقر هستند. ناو

در بحرین نیز که هم اکنون شاهد تنش ها و ناآرامی های گسترده ای است، آمریکا چهار هزار نظامی دارد. بحرین همچنین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست. این کشور کوچک جنوب خلیج فارس که مخالفان در آن خواستار استعفای کابینه هستند ، اهمیت استراتژیکی برای واشنگتن دارد زیرا ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا ، مسئولیت کنترل دریای سرخ، خلیج فارس و غرب اقیانوس هند و آب های یمن و عمان را برعهده دارد.

هم اکنون چهار کشتی آمریکایی ویژه خنثی سازی مین در منامه مستقر هستند و حداقل یک فروند ناو هواپیمابر و ناوهای همراه آن و 80 هواپیما و بالگرد مستقر در این ناوهواپیمابر نیز در منطقه اند.

"دیوید آرون" عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا معتقد است:فقدان دسترسی به یکی از پایگاه ها  در یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس  به دلیل تغییر حکومت آنها،   فاجعه نیست اما از دست دادن همه پایگاه های این شبکه،   فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: قبل از راه اندازی پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین، ناوگان پنجم به شیوه دیگری مدیریت می شد. این شیوه  برای کارکنان نیروی دریایی آمریکا بسیار سخت اما غیرممکن نبود.

در سال 2003، ارتش آمریکا به طور کامل عربستان سعودی را ترک کرد تا در کشورهای قطر و عمان مستقر شود.

آرون ادامه داد: آنچه که هم اکنون مهم است قدرت ارتش آمریکا در توزیع نیروهای خود در کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس است تا به هم پیمانان خود در برابر ایران اطمینان خاطر بدهد.

وی افزود: اگر همه پایگاه های خود را در خلیج فارس از دست بدهیم این یعنی اینکه به توان نظامی آمریکا برای مقابله با ایران، ضربه جدی وارد شده است.

از مصر تا خلیج فارس ، ارتش آمریکا 15 پایگاه در اختیار دارد که هدف اعلامی آنها کمک رسانی به کشتی هایی است که از این منطقه عبور می کنند.

ارتش آمریکا همچنین تعدادی از مراکز پشتیبانی را در اختیار دارد که توسط شرکت هایی مثل "دنکوربس" مدیریت می شوند. این پایگاه ها وظیفه انبار قطعات، وسایل و کالاهای مختلف مورد نیاز ارتش آمریکا را برعهده دارند.

آمریکا به طور مستمر به دنبال مکان های جدیدی برای ایجاد پایگاه های پشتیبانی است. یکی از مکان ها، کشور جیبوتی است که در سال 2002 موافقت آن جلب شد اما در سال 2010 ، اریتره درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه دریایی این کشور در ساحل دریای سرخ را رد کرد.

پایگاه های پشتیبانی در جیبوتی یا عمان می توانند در مواقع عملیات های نظامی یا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار بگیرند.

با این وجود شبکه کنونی پایگاه های در اختیار آمریکا در منطقه خلیج فارس به ارتش این کشور اجازه می دهد تا گزینه های زیادی در اختیار داشته باشند.

در کشور یمن 100 نظامی آمریکایی نظامیان یمنی را در زمینه مبارزه با تروریسم آموزش می دهند. آمریکا هم اکنون در کشورهای کویت، قطر و امارات نیز نیروی نظامی دارد...../تحلیل:عصرایران