اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک زن «شیخ‌حمد» را از تاج و تخت پایین کشید


صبح امروز «شیخ حمد بن خلیفه» امیر قطر رسما قدرت را به «شیخ تمیم بن حمد» فرزند و ولیعهد 33 ساله‌اش واگذار کرد.

خبرگزاری فارس:  صبح امروز «شیخ حمد بن خلیفه» امیر قطر رسما قدرت را به «شیخ تمیم بن حمد» فرزند و ولیعهد 33 ساله‌اش واگذار کرد.

شیخ حمد روز گذشته با دیدار با اعضای خاندان پادشاهی تصمیم خود برای کناره گیری از قدرت را به اطلاع آنها رسانده بود.

شیخ تمیم امروز در پیامی تلویزیونی اعلام کرد که قدرت را به ولیعهد خود واگذار کرده است؛ با وجود اینکه جزئیاتی درباره این اقدام ارائه نداد اما گمانه‌هایی وجود دارد که امیر قطر تحت فشار همسر خود «شیخه موزه» و آمریکایی ها به نفع فرزند ناز پرورده‌اش از قدرت کناره گیری کرده است.

روزنامه الوفد تأکید کرد که شیخه موزه برای پیشگیری از درگیر شدن چهار فرزند امیر قطر برای به دست آوردن قدرت، در صورت مرگ ناگهانی پدرشان و طمع «شیخ حمد بن جاسم» وزیر خارجه و نخست وزیر برای به دست آوردن تاج و تخت دست به چنین اقدامی زده است.

جبروت یک زن «شیخ‌حمد» را از تاج و تختش پایین کشید

این روزنامه افزود: حمد بن جاسم و شیخ تمیم اختلافات آشکاری دارند و معمولا حمد بن جاسم با تصمیمات ولیعهد مخالفت می‌کرده است بنابراین به نظر می‌رسد اولین تصمیمی که شیخ تمیم در بدو رسیدن به قدرت اتخاذ خواهد کرد کنار گذاشتن حمد بن جاسم و انتخاب نخست وزیر و وزیر خارجه جدید خواهد بود.

این درحالی است که حمد بن جاسم در سال 1955 به شیخ حمد در رسیدن به قدرت کمک کرده است و به نوعی خود را در قدرت شریک می‌داند.

اما شیخه موزه که نفوذ فراوانی در داخل و خارج  این کشور دارد شرایطی را فراهم کرد تا فرزندش شیخ تمیم در انقلابی آرام به قدرت برسد و به این ترتیب سریال انقلاب‌های آرام در این امارت کوچک و جنجالی ادامه خواهد داشت.

قطر تاکنون شاهد دو انقلاب قدرت بوده که در هر دو انقلاب یکی از اعضای خاندان آل ثانی نقش اصلی در این مسئله را بازی می‌کرده است به نظر می‌رسد شیخ حمد نیز که در کودتایی سفید به قدرت رسیده بود تاج و تخت را رها کرده تا مانند 13 سال گذشته به سرنوشت پدر خود دچار نشود.

خاندان آل ثانی از قبائل وهابی بنی تمیم هستند که در آغاز قرن هجدهم به قطر آمدند و ابتدا در منطقه «زباره» ساکن شدند و پس از آن به دوحه منتقل شدند.


ویدیو مرتبط :
آموزش جذاب و دوستداشتنی ساخت کیک تخت آهنین در بازی تاج و تخت با خمیر فوندانت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر زن لبنانی خطاب به جوانی که پرچم عربستان را در مشهد پایین کشید:باهات ازدواج می کنم!



 رعناحربی‬ ، بازیگر لبنانی در صفحه توییتر خود خطاب به فردی که پرچم سعودی را از کنسولگری عربستان در مشهد پایین کشیده است. نوشته : «پیدات می کنم و باهات ازدواج می کنم»!!

 اخبار,اخباراجتماعی ,صفحه توییتر  بازیگر لبنانی

 اخبار  اجتماعی - پارسینه