اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک رکورد جدید و خارق‌العاده در دنیای فوتبال


اگر چه بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن فروغ همیشگی را نداشت ولی ژاوی، هافبک خلاق بارسلونا در ترکیب تیمش شب باشکوهی را پشت سر گذاشت.

مشرق: اگر چه بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن فروغ همیشگی را نداشت ولی ژاوی، هافبک خلاق بارسلونا در ترکیب تیمش شب باشکوهی را پشت سر گذاشت.

 بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی یک بر یک رسیدند. نتیجه‌ای که تیم اسپانیایی را به لطف گل زده بیبشتر در خانه حریف به مرحله بعد رساند. در این دیدار ژاوی هرناندس رکوردشکنی کرد. این بازیکن در بازی برابر پاری‌سن‌ژرمن 96 پاس داد که همه آنها درست بود. به این ترتیب ژاوی موفق شد یک رکورد جدید و خارق‌العاده را در دنیای فوتبال رقم بزند.

اگر چه مسی با ورودش به زمین زمینه‌ساز گل تساوی بارسلونا شد ولی نباید از نقش هافبک 33 ساله آبی‌-اناری‌ها به راحتی گذشت. او مثل همیشه نبض بازی را در دست گرفته بود. پاس‌های خلاقانه ژاوی یکی پس از دیگری به همبازیانش رسید و باعث شد این بازیکن رکورد جدیدی را خلق کند. هیچ بازیکنی در 10 سال گذشته موفق نشده بود مانند ژاوی به این تعداد پاس صحیح در یک بازی برسد.

به گزارش ایسنا، سه سال قبل نیز خاویر زانتی در بازی برابر تاتنهام موفق شد، رکورد 100 درصد پاس صحیح را داشته باشد؛ با این تفاوت که بازیکن آرژانتینی 72 پاس صحیح از مجموع 72 پاس داشت اما ژاوی 96 پاس صحیح از 96 پاس را به ثبت رساند.

فهرست 11 بازیکن با صددرصد پاس‌های صحیح:

1- ژاوی هرناندس، بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن، 2013، 96 پاس

2- خاویر زانتی، اینتر - تاتنهام، 2010، 72 پاس

3- امانوئل ابوئه، آرسنال - پورتو، 2006، 54 پاس

4- لیلیان تورام، بارسلونا - اشتوتگارت، 2007، 50 پاس

5- کریستیانو رونالدو، رئال‌مادرید - منچسترسیتی، 2012، 50 پاس

6- پائولو وینیسیوس، براگا - گالاتاسرای، 2012، 48 پاس

7- مارتین کاسرس، بارسلونا - بازل، 2006، 48 پاس

8- جان تری، چلسی - وردربرمن، 2008، 47 پاس

9- کریستیانو رونالدو، پورتو - دیناموکیف، 2006، 45 پاس

10- ایوان الگرا، رئال‌مادرید - رم، 2004، 43 پاس

11- سرخیو راموس، رئال‌مادرید - دینامو زاگرب، 2011، 43 پاس


ویدیو مرتبط :
رکورد خارق العاده subway surfers

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد خارق العاده مهدوی کیا در دربی/ 4 بازی، 4 پیروزی



رکورد خارق العاده مهدوی کیا در دربی/ 4 بازی، 4 پیروزی

مهدوی کیا تا کنون 4 بار در دربی پایتخت حاضر بوده و در هر 4 مسابقه با پرسپولیس ، پیروزی را جشن را گرفته است

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل-پس از احمدرضا عابدزاده که هرگز در زمین مسابقه شکست در دربی پایتخت را تجربه نکرد، مهدی مهدوی کیا هم با یک رکورد خارق العاده به استقبال دربی 75 می رود.

مهدوی کیا تا کنون 4 بار در دربی پایتخت حاضر بوده و در هر 4 مسابقه با پرسپولیس ، پیروزی را جشن را گرفته است 

نخستین حضور او در دربی تهران، 27 مهر سال 1375 بود که سرخپوشان با تک گل ادموند بزیک استقلال را شکست دادند. 20 تیرماه 1376 نیز پرسپولیس با حضور مهدی مهدوی کیای جوان با 3 گل استقلال را در هم کوبید. کیا به همراه ادموند بزیک و طاهرزاده یکی از گلزنان پرسپولیس در آن مسابقه بود.

مهدوی کیا آخرین بار پیش از رفتن به بوندس لیگا؛ 22 آبان سال 1377 در دربی پایتخت به میدان رفت و پرسپولیس موفق شد با تک گل مهدی هاشمی نسب رقیب دیرینه خود را شکست بدهد.

کیا در سال 90 پس از 13 سال به پرسپولیس بازگشت و در دربی 74 در شرایطی که پرسپولیس با 2 گل از حریف عقب افتاده بود و با اخراج مهرداد اولادی 10 نفره بازی را دنبال می کرد، با حضور مهدوی کیا و ایمون زاید ورق برگشت و در کمتر از 10 دقیقه با هت تریک مهاجم ایرلندی - لیبیایی، چهارمین پیروزی مهدوی کیا با پرسپولیس در دربی پایتخت ثبت شد./گل