اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک روز اسکیمو بودن چقدر هزینه دارد؟



اخبارگوناگون - عشق تنها کافی نیست
یک روز اسکیمو بودن چقدر هزینه دارد؟+تصاویر

روستایی توریستی در کوهی در نزدیکی شهر باواریا ساخته شده که مخصوص پذیرایی از عاشقان زندگی اسکیمویی است. البته، برای تجربه کردن زندگی اسکیمویی در این روستا، عشق تنها کافی نیست؛ بلکه افراد باید پول کافی هم داشته باشند، چرا که ...

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

برای تجربه یک زندگی قطبی و زمستانی می توانید به این روستای برفی بروید.

روستایی توریستی در کوهی در نزدیکی شهر باواریا ساخته شده که مخصوص پذیرایی از عاشقان زندگی اسکیمویی است. البته، برای تجربه کردن زندگی اسکیمویی در این روستا، عشق تنها کافی نیست؛ بلکه افراد باید پول کافی هم داشته باشند، چرا که برای هر شب اقامت باید 114 یورو پرداخت.

البته هر کس که عشق و پول کافی داشته باشد، می تواند تختی از پوست گوزن و غذایی کاملا اسکیمویی داشته باشد؛ در اتاقی یخی استراحت نماید؛ به تماشای هنرهای یخی بپردازد؛ و از سرمای زیاد لذت ببرد!

به نظر ما با کمی ذوق می توان در ایران هم تجربیات متنوعی از زندگی داشت؛ ولی ما مانع رفتن دوستان به باواریا هم نمی شویم چون کمی از هنر هم نزد غیر ایرانیان است!

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبار,اخبارگوناگون,زندگی اسکیمویی

اخبارگوناگون - روزگارنو

 


ویدیو مرتبط :
هزینه های ترحیم چقدر تمام می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیی یک روز تهران چقدر هزینه دارد؟


اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سریال تکراری تعطیلی پایتخت بابت آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

روزنامه مردم سالاری: اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سریال تکراری تعطیلی پایتخت بابت آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

در ادامه این اعتراضات عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت مستقیم بابت هر روز تعطیلی پایتخت بالغ بر 1000 میلیارد تومان است. سید موید حسینی صدر راهکار آلودگی هوای تهران را افزایش سهم حمل و نقل عمومی در تهران دانست و افزود: از طریق افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای درون شهری با وسایل نقلیه شخصی می‌توانیم گام‌های موثری در جهت کاهش آلودگی هوا برداریم.

وی با تأکید بر این که آلودگی هوای تهران قطعاً یک بحران جدی است، اظهار کرد: آلودگی هوا علاوه بر این که تهدیدی برای سلامتی مردم محسوب شده و باعث کاهش بازدهی آن‌ها می‌شود، سالانه حدود 18 میلیارد دلار نیز به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

حسینی صدر مناسب‌ترین راهکار کنترل آلودگی هوا را تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه مترو و اتوبوسرانی دانست و تصریح کرد: علاوه بر این، ارتقای کیفیت سوخت، کاهش سفرهای درون شهری، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و خروج خودروهای فرسوده، از دیگر راهکارهای قابل پیش‌بینی است.

وی حمایت از مدیریت شهری تهران در راستای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: تشدید آلودگی هوا مطلقاً موضوعی طبیعی نیست و عوامل متعددی از قبیل کیفیت پایین سوخت و کیفیت پایین خودرو و نیز حجم بالای تردد خودروها و استقرار صنایع آلاینده در تهران و اطراف آن در این موضوع موثرند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وجود سیاست‌گذاری واحد در حوزه آلودگی هوا و تلاش بیشتر دستگاه‌های مربوطه مانند سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و وزارت کشور، آلودگی هوا کنترل می‌شود.

وضعیت هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز با بیان اینکه بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است گفت: شرایط آلودگی هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد اما با توجه به احتمال بارش برف و باران طی روز آینده احتمال کاهش میزان آلاینده‌ها وجود دارد.

 دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای تهران در ذرات کمتر از 5/2 میکرون امروز به طور متوسط133 است که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش حجم آلاینده‌ها در شهر هستیم.وی تصریح کرد: البته کاهش میدان دید در تهران به وجود آمده که ناشی از افزایش میزان بخار آب بوده و سبب چسبندگی ذرات معلق شده است . این مساله ممکن است سبب آن شود که شهروندان احساس کنند میزان آلاینده‌ها افزایش داشته اما در واقع اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از کاهش میزان آلاینده‌ها در شهر خبر می‌دهد.


منطقه 18 آلوده‌ترین نقطه دیروز پایتخت

رشیدی خاطر نشان کرد: دیروز بیشترین میزان آلایندگی هوا در ایستگاه پارک قائم در منطقه 18 مشاهده شده است که شاخص کیفیت هوا در ذرات کمتر از5/2 میکرون در این ایستگاه 174 بوده است.وی افزود: ایستگاه دروس‌، تهرانسر، پارک شکوفه در منطقه14 و ایستگاه پونک نیز پس از ایستگاه پارک قائم بیشترین میزان آلایندگی را نشان می‌دهند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درمناطق ناسالم سبب افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن می‌شود از این رو توصیه می‌شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی‌، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.