اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک رشته جدید به علوم پزشکی افزوده می شود



اخبار,اخبار دانشگاه ,وزیر بهداشت

معاون طب سنتی وزیر بهداشت از تشکیل جلسه کمیسیون تدوین پروتکل رشته رزیدنتی در هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح پس از تصویب به دبیر خانه شورای معین و برنامه ریزی وزارتخانه ارسال و اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد، به طوری که می توان گفت سال آینده این رشته در دفترچه آزمون گنجانده می‌شود.

محمود خدادوست، درباره تبدیل رشته طب سنتی به رزیدنتی اظهار کرد: وزارت بهداشت در راستای ارتقای جایگاه طب سنتی در کشور، همچنین برای ارائه بهتر خدمات بالینی تلاش می‌کند تا بستر لازم برای جذب نفرات برتر آزمون دستیاری یا رتبه‌های برتر پزشکی را در این رشته فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اقدام مذکور در شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت بررسی شده است، افزود: پیش از این، موضوع مورد نظر در شورای معین و برنامه‌ریزی وزارتخانه به تصویب رسید و بلافاصله کمیته‌ای در راستای تدوین پروتکل و آیین نامه تشکیل شد.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که در این کمیته پیش‌نویس پروتکل رزیدنتی طب سنتی آماده شده است، تصریح کرد: در واقع هفته آینده پیش جلسه کمیسیون تدوین برگزار خواهد شد و پس از جمع بندی به دبیر خانه شورای معین و برنامه ریزی وزارت بهداشت ارسال می شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه تصریح کرد: این معاونت با توجه به دستور وزیر در تلاش است تا رشته رزیدنتی سال آینده در دفترچه آزمون گنجانده شود.

 

اخبار دانشگاه - میزان

 


ویدیو مرتبط :
قالب آماده پاورپوینت رشته های علوم پزشکی 3-01

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در کنکور 92



ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی در کنکور92,جدیدترین اخبار دانشگاه

ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در کنکور 92

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به میزان افزایش ظرفیت‌ پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نسبت به سال گذشته، گفت: امسال در دوره روزانه افزایشی نخواهیم داشت.

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: میزان افزایش در رشته‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز متفاوت است، البته امسال فقط افزایش ظرفیت‌ها در واحدهای بین‌الملل است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای، گفت: با توجه به ایجاد این 11 واحد 850 ظرفیت جدید به ظرفیت واحدهای بین الملل اضافه شده است.

عین‌اللهی افزود: بر این اساس پذیرش دانشجو در 24 واحد بین الملل در دوره دکترای حرفه‌ای 2300 نفر است که با توجه به ظرفیت جدید ایجاد شده 395 نفر در رشته پزشکی، 260 نفر در رشته دندانپزشکی و 195 نفر در رشته داروسازی به ظرفیت‌های سابق این رشته‌ها اضافه شده است./ایسنا