اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک دیکتاتور شخصیت بشر دوست سال شد!


طبق نظرسنجی روزنامه الشرق، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان شخصیت بشر دوست سال معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا: طبق نظرسنجی روزنامه الشرق، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان شخصیت بشر دوست سال معرفی شد.

 شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، پادشاه بحرین را به علت نقش وی در "تحکیم پایه‌های دموکراسی و آزادی و مقابله موفقیت‌آمیز با توطئه‌های مغرضانه با هدف اخلال در امنیت و استقلال بحرین و آزادی مردم این کشور" ستایش کردند!



این در حالی است که دولت بحرین به سبب سرکوب قیام مردمی در این کشور و اعلام حکومت نظامی در ماه مارس 2011 مورد انتقادهای گسترده نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.

از آن زمان تاکنون هزاران تن دستگیر شده و برای چند متهم دادگاه نظامی برگزار شده است. این اعتراضات در حالی مطرح می‌شود که بحرین عنوان داشته مشغول به اجرای طیفی از اصلاحات است!


ویدیو مرتبط :
شباهت یک شخصیت در Call of duty به دیکتاتور پانامایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟!



 

 

اسرار درونی افراد

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد شخصیت انسان‌ها به طور دقیقی در ظاهر آن‌ها نمود پیدا می‌کند و از روی شکل ظاهری افراد می‌توان به شخصیت درونی آن‌ها پی برد.

 

آن‌ها متوجه شدند با نگاه کردن به شخصیت افراد می‌توان به درستی خصوصیات اخلاقی آن‌ها مانند میزان اعتماد به نفس ، برون‌گرایی یا درون گرایی و حتی درستکاری آن‌ها را معین کرد.

 

شرکت کنندگان در این تحقیق چندین گروه از چند دانشگاه از جمله دانشگاه کمبریج بودند که از آن‌ها خواسته شد با استفاده از تصویر چند نفر سعی کنند شخصیت آن‌ها را حدس بزنند.

 

در این تحقیقات از افرادی که عکسشان گرفته می‌شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گرفت خواست شد در دو حالت متفاوت اقدام به عکس‌برداری از خود کنند که در یک حالت مطابق با معیارهای خواسته شده محققان بود و در حالت دیگر شخص بر اساس تمایلات خودش در برابر دوربین ژست می‌گرفت .

 

در نهایت محققان متوجه شدند قضاوت‌هایی که در مورد افراد از روی عکس آن‌ها می‌شود بسیار به شخصیت افراد در عکس شبیه است.

 

تحقیقات دانشمندان نشان داد زمانی که افرادی از روی دو تصویر سعی در حدس زدن شخصیت یک فرد می‌کنند ، حدسیات آن‌ها دقیق‌تر است و بیش‌تر به واقعیت نزدیک است. محققان متوجه شدند زمانی که فردی بر اساس تمایلات و فاکتورهای مورد نظر خودش در برابر دوربین عکس‌برداری می‌کند بیش‌تر از حالتی که بر اساس معیارهای دانشمندان در برابر دوربین ژست می‌گیرد شخصیت خود را فاش می‌کند.

 

به طوری که در تصاویری که به طور طبیعی گرفته شده است ، افراد شرکت کننده در تحقیق بهتر توانستند خصوصیاتی مانند منطقی بودن ، دوست داشتنی بودن ، تنها بودن ، خصوصیات عاطفی و مانند آن را حدس بزنند.

 

محقق این مطالعه در این باره گفت:همانطور که ما حدس می‌زدیم ، شکل ظاهری افراد می‌تواند شخصیت درونی او را نشان دهد و انسان‌ها می‌توانند در نگاه اول ، بعضی از خصوصیات اخلاقی فرد مقابل را تحلیل کنند.