اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک دوپینگی جدید در لیگ برتر ایران


رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که نمونه مثبت دوپینگ که از سوی آزمایشگاه اعلام شده مربوط به یک بازیکن لیگ برتری است.

ایسنا: رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که نمونه مثبت دوپینگ که از سوی آزمایشگاه اعلام شده مربوط به یک بازیکن لیگ برتری است.

دکتر احمد هاشمیان درباره نمونه مثبت دوپینگ که امروز (دوشنبه) از سوی آزمایشگاه ارسال شده است، گفت: از بین 60 نمونه ارسالی ما به آزمایشگاه پاسخ 37 نمونه داده شد که از این تعداد یک نمونه مثبت بود.

وی ادامه داد: این نمونه مثبت به یک بازیکن لیگ برتری مربوط است که به او و باشگاهش ابلاغ شده است. اگر این بازیکن تا فردا (سه‌شنبه) درخواست آزمایش نمونه B را ندهد، جلسه کمیسیون بدوی را برای شنیدن دفاعیات او تشکیل می‌دهیم.

هاشمیان همچنین گفت: با توجه به آموزش‌های فراوانی که به ویژه به صورت چهره به چهره به بازیکنان لیگ برتری داده شده ، هیچ عذری از آنها پذیرفته نمی‌شود. توصیه می‌کنم که این نمونه مثبت درس عبرتی برای سایر بازیکنان شود تا مرتکب خطایی نشوند که آنها را با محرومیت سنگینی مواجه کند.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان درباره ادعای امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش مبنی بر این که سعید حلافی - بازیکن این تیم – به دلیل مصرف بیش از حد آنتی هیستامین در معرض مرگ قرار گرفته و قصد او دوپینگ بود نه خودکشی گفت: این توجیه قابل پذیرش نیست. آنتی هیستامین قرصی نیست که کسی را بکشد.


ویدیو مرتبط :
چهارمین وقفه در لیگ برتر و مقایسه لیگ ایران با اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك دوپینگی در لیگ برتر فوتسال



 

 رئیس كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال از اعلام یك نمونه دوپینگ مثبت خبر داد.

 

به گزارش فارس، احمد هاشمیان اظهار داشت: در آخرین نتایج اعلام شده از سوی آزمایشگاه كلن آلمان كه روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد وضعیت 5 نمونه كنترل دوپینگ از سوی این آزمایشگاه اعلام شد كه 4 نمونه منفی و 1 نمونه مثبت بود.

 

وی گفت: نمونه مثبت مربوط به لیگ برتر فوتسال است كه از ماده استروئیدهای آنابولیك است. مراحل رمزگشایی امروز به باشگاه و بازیكن ابلاغ می شود تا در صورت تمایل انجام آزمایش نوع B حداكثر ظرف 24 ساعت مراتب از سوی بازیكن و باشگاه مربوطه اعلام و در غیر این صورت از سوی كمیته پزشكی فدراسیون مراحل رسیدگی به تشكیل پرونده جلسات انجام خواهد شد.... /