اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک درخواست از شهروندان تهرانی


معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: خانواده ها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاههای الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت می توانید در بزرگترین خاموشی جهان اثر گذار باشند.

خبرگزاری مهر: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود گفت: خانواده ها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاههای الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت می توانید در بزرگترین خاموشی جهان اثر گذار باشند.

مجتبی عبدالهی با بیان این که نخستین هدف این اقدام آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است گفت : این رویداد برای اولین بار در سیدنی استرالیا و صندوق جهانی طبیعت (wwf) در حالی برگزار شد که نزدیک به 2.2 میلیون نفر در آن شرکت کردند و چراغ های غیر ضروری خود را خاموش کردند. بدنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز 23 مارچ سال 2008 از ساعت 8 شب تا 9 و 30 دقیقه این رویداد را به ثبت رسانیدند.با توجه به آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان انرژی استرالیا در سال 2007 مصرف برق به مقدار 10.2 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد :در اولین سالگرد ساعت زمین در سال 2008 با شرکت 35 کشور و 400 شهر در تمامی 7 قاره در 28 مارچ از ساعت 8 بعد ازظهر تا 9 برگزار شد.نتایج به افزایش 4 درصدی آگاهی مردم از مسائل محیط زیستی از قبیل آب و هوا را نشان می دهد. نتایج اندازه گیری شده کاهش 73.34 مگاوات کاهش برق را که معادل 41.6 تن دی اکسید کربن نشان می دهد.در 31 مارچ سال 2012 بیش از 7 هزار شهر و 152 کشور و حضور بیش از 1.8 میلیارد نفر از سراسر دنیا صورت پذیرفت.در فوریه سال 2012 ساعت زمین با شعار من می خواهم اگر تو بخواهی فعالیت خودر ا با هدف تعامل با جامعه جهانی گسترش دادند.تغییرات اساسی در ساعت زمین زمانی بوقوع پیوست که مقر اصلی این سازمان از سیدنی به سنگاپور انتقال پیدا کرد.در سال 2013 برای اولین بار در جهان ساعت زمین در جنگل های اوگاندا نیز آغاز شد که اولین قدم برای مبارزه با 6 هزار هکتار تخریب جنگل ماهیانه در این کشور است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تهران در سال 2011 پس از ثبت نام اینترنتی در سایت www.earthhour.org  و ارسال موافقت کتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین 2011، به صورت رسمی به لیست شرکت کنندگان این مراسم پیوست.در سال 92 با هماهنگی با کلانشهرهای ایران، چهار کلانشهر تهران، اصفهان، رشت و ارومیه نیز در مراسم ساعت زمین 2013 شرکت کردند.

عبدالهیی با بیان این که برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه آن که تقریبا از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آید برای بار سوم جهت شرکت در این مراسم همکاری کرد،گفت:این مراسم در سال 2014 مصادف با شنبه نهم فروردین ماه 1393 مدت یک ساعت (20:30) الی 21:30) برگزار خواهد شد  و برج های میلاد و آزادی از تهران و تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت، پل خواجو اصفهان و باغ فین کاشان به مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
ویدئوی اختصاصی بادبادک از شادمانی شهروندان تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست جهانگیری از شهروندان تهرانی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اسحاق جهانگیری

 

اخبار اجتماعی - درخواست جهانگیری از شهروندان تهرانی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در صفحه فیسبوک شخصی خود با اشاره به جلسه شورای اداری استان تهران که قرار است هفته آینده در آن شرکت کند، از دوستان خود در خصوص موضوعات مربوط به این جلسه نظرخواهی کرده است.

متن یادداشت اسحاق جهانگیری در صفحه شخصی فیسبوک به این شرح است:

دوستان سلام

با پوزش از غیبت نسبتا طولانی و با یادآوری اینکه علیرغم همه گرفتاری های کاری، مطالب شما را خوانده ام و تا آنجا که مقدورات اجازه می دهد، در خصوص مواردی که نفع عمومی در آن است اقدام نموده ام، به دنبال بهانه ای بودم تا با شما صحبت کنم.

هفته آینده قرار است در شورای اداری استان تهران شرکت کنم. فکر کردم با طرح موضوع، نظرات شما دوستان را داشته باشم. هرچند که درباره مشکلات عمومی تهران از جمله ترافیک، هوای پاک، وسائل حمل و نقل عمومی و ساماندهی مشاغل و ... زیاد صحبت شده است ولی طرح موضوع با شما هم شاید زوایای جدیدی را به روی من بگشاید و از این بابت این موضوع را اینجا مطرح کردم.

چهارشنبه ای هم که گذشت، رئیس شورای شهر تهران، استاندار و شهردار تهران مهمان ما در دولت بودند و مسائل و مشکلات شهر تهران و کلانشهرها مطرح شد و دولت نیز کمیسیون خاصی را مسئول رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها نمود تا ضمن بررسی مشکلات، راهکارها را ارائه دهند.

امیدوارم که در دوران دولت تدبیر و امید، با کمک عموم مردم، مشکلات کلیدی کلانشهرها، به ویژه مشکلات شهر تهران یک به یک به سوی حل شدن پیش برود.
اخبار اجتماعی - تابناک