اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«یک خانواده محترم» دادگاهی شد


سازمان سینمایی معتقد است «یک خانواده محترم» بدون پروانه ساخت و نمایش و بدون اطلاع وزارت ارشاد ساخته شده و در جشنواره‌ها به نمایش درآمده است.

سینماپرس: دست اندرکاران فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» برای دفاع از خود برای شکوائیه سازمان سینمایی کشور به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند و اگر در مدت یک هفت به دادسرا مراجعه نکنند حکم جلب آن‌ها صادر خواهد شد.
 
سازمان سینمایی صبح روز سه‌شنبه 21 آذرماه از محمد آفریده تهیه‌کننده و مسعود بخشی کارگردان فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» به دلیل تخلف از قانون مجازات کسانی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند، شکایت کرده بود.
 
سازمان سینمایی معتقد است «یک خانواده محترم» بدون پروانه ساخت و نمایش و بدون اطلاع وزارت ارشاد ساخته شده و در جشنواره‌ها به نمایش درآمده است. در حالی که هر فیلمی که در حد نسخه 35 میلیمتری است و قصد اکران عمومی دارد باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد. این فیلم شباهتی به تله‌فیلم‌هایی ندارد که صدا‌و‌سیما بدون نیاز به مجوز می‌سازد.
 
محمد آفریده تهیه کننده «یک خانواده محترم» و مسعود بخشی کارگردان این فیلم ظرف یک هفته باید به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه و در جهت تفهیم اتهام خود توضیح دهند اگر این افراد در این مدت اعلام شده به دادسرا مراجعه نکنند حکم جلب آن‌ها از سوی مقامات قضایی صادر خواهد شد.
 
بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، مهران احمدی، آهو خردمند، بهناز جعفری و مهرداد ضیایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
 
«یک خانواده محترم» تولید مشترک ایران و فرانسه است و با حمایت و مشارکت مرکز سیما فیلم تهیه شده است. مراحل پیش تولید و تولید فیلم در ایران و توسط شرکت فیروزه‌ای فیلم و تمامی مراحل پس از تولید، توسط شرکت ج.ب.آ پروداکشن (JBA Production) فرانسه در اروپا به انجام رسیده است.


ویدیو مرتبط :
فیلم یک خانواده ی محترم-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردسر‌های «یک خانواده محترم» / این‌ بار سیمافیلم شاکی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دردسر‌های «یک خانواده محترم» / این‌ بار سیمافیلم شاکی شد

انصراف سیمافیلم از مشارکت در فیلم «یک خانواده محترم» تنها نماینده ایران در جشنواره کن واکنش تهیه‌کننده این فیلم را در پی داشت.

 

الهام نداف: مشارکت محمد آفریده با سیمافیلم در تهیه فیلم «یک خانواده محترم» دردسرساز شد و در آستانه حضور این فیلم در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره فیلم کن 2012، حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده مدیر گروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سیما فیلم در گفت‌وگو با فارس از لغو مشارکت سیمافیلم در تولید آن خبر داد.

 

او دلیل انصراف از مشارکت در تهیه این فیلم را مطابق نبودن فیلمنامه اولیه با فیلم تولید شده اعلام و به این مسئله اشاره کرد که طرح اولیه فیلمنامه خانواده‌ای بود که یکی از فرزندان‌شان در دفاع مقدس به شهادت می‌رسید. شرایطی که خانواده داشتند و تغییر و تحولاتی که در خانواده اتفاق می‌افتاد طرح اولیه فیلمنامه بود و تهیه‌کننده از سیما فیلم درخواست مشارکت داشت.

 

اما بنا به گفته مدیر گروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سیمافیلم، فیلمنامه دچار اشکالات زیادی بود، و عوامل فیلم قبول کردند که اصلاح کنند و قرار بر این شد که ‌زیر نظر مشاوری مشکلات فیلمنامه برطرف شود‌. که در نهایت نسخه اولیه بهمن ماه به دست سیمافیلم رسید و مورد تایید نبود و قرار شد باز هم اصلاحات انجام شود.

 

در نهایت نسخه بهمن‌ماه فیلم «یک خانواده محترم» به جشنواره کن فرستاده شد و ظاهرا نسخه اصلاح شده در اختیار مسئولان سیما فیلم قرار نگرفت و اصلاحات فیلم به زمان دیگری موکول شد. از همین رو، حجت‌الاسلام رحیم‌زاده خبر از لغو مشارکت در «یک خانواده دیگر» داد.

بعد از انتشار این گفت‌وگو، محمد آفریده تهیه‌کننده فیلم «یک خانواده محترم» به ابهام‌ها پاسخ داد و گفت مسئولان سیمافیلم اعتماد داشته باشند.

 

وی در گفت‌و گو با فارس عنوان کرد: «اواخر سال گذشته (بهمن یا اسفندماه) برای درخواست قسط بعدی به سیما فیلم مراجعه کردیم که جناب آقای رحیم‌زاده گفتند یک نسخه راف کات باید ارائه شود. نسخه اولیه را که کامل نبود ارائه دادیم و با حضور آقای رحیم‌زاده فیلم را دیدیم. نکته عمده‌ای مطرح نشد و احساس کردم فیلم مسئله‌ای ندارد، اما ‌قرار شد در نسخه نهایی فیلم همه مباحثی که در نگاه کلی در فیلمنامه بود انجام شود. از ابتدا بحث تولید مشترک و بین‌الملل فیلم روشن بود و توافق دوطرف در این باره صورت گرفته بود.»

 

آفریده همچنین افزود: «مشکل از جایی آغاز شد که فیلم در کن پذیرفته شد و معادلات کمی تغییر کرد و دوستان حساس شدند. ما فکر کردیم همه موارد را رعایت کرده‌ایم. در نسخه نهایی آن چیزی که مورد نظر تلویزیون است با حضور کارگردان در یک نمایش خصوصی به انجام می‌رسانیم.»

 

آفریده در بخشی از صحبته‌هایش با اشاره به مسعود بخشی کارگردان فیلم «یک خانواده محترم» گفت: «کارگردان جوان این فیلم که تنها شرکت‌کننده ایرانی در این رویداد بزرگ سینمایی دنیا است، فیلم را به شهدای دفاع مقدس تقدیم کرده است. به نظرم این برای جمهوری اسلامی در این رویداد سینمایی افتخار و امتیاز است و نشان از درونیات فیلمساز دارد.»

 

وی ادامه داد: «ممکن است فیلم نکاتی داشته باشد یا من به عنوان تهیه‌کننده نکاتی نسبت به آن داشته باشم، اما ما همه باید نگاهی مصلحانه و پدرانه به فیلم داشته باشیم. باز تاکید می‌کنم نسخه‌ای که دوستان دیدند، نسخه نهایی نیست. نسخه‌ نهایی انشاءالله با توجه به حساسیت‌های دوستان در تهران در آینده نزدیک با حضور کارگردان به نمایش درخواهیم آمد.»

آفریده با تاکید بر اینکه نسخه اولیه فیلم برای مسئولان سیمافیلم نمایش داده شده است، ابراز کرد: «نسخه نمایش داده شده برای دوستان نسخه اولیه فیلم بوده است. از سوی دیگر درمورد بعضی فیلم‌ها ممکن است در ایران نقطه نظراتی وجود داشته باشد، اما خارج از کشور آن‌گونه دیده نشود. سعی کردیم به تفاوت دو حوزه توجه کنیم. ممکن است صحنه‌ای برای ایران مسئله‌ساز باشد، اما در خارج از کشور احساس شود باید باشد. این نگاه کارشناسی است. از دوستان خواستم اعتماد کنند و بعد از جشنواره فیلم را به نمایش می‌گذاریم و نظرات دوستان را لحاظ خواهیم کرد.»

 

آفریده با ابراز امیدواری از ادامه مشارکت سیمافیلم با «یک خانواده محترم»، عنوان کرد: «بحث‌هایی که شده شفاهی بوده و اعلام رسمی به ما نشده است. بحث‌های دوستانه بوده و نکاتی رد و بدل شده و حساسیت‌ها مطرح شده است. این بحث امروز و جدید است و رسما اعلام نشده است. ما توافقاتی داریم و باید به جمع‌بندی‌ برسیم.»

«یک خانواده محترم» که اولین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی است، به عنوان تنها نماینده ایران در شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن در بخش دو هفته کارگردانان این جشنواره حضور دارد.

«یک خانواده محترم» تولید مشترک ایران و فرانسه است و با حمایت و مشارکت مرکز سیما فیلم تهیه شده است. مراحل پیش تولید و تولید فیلم در ایران و توسط شرکت فیروزه‌ای فیلم و تمامی مراحل پس از تولید، توسط شرکت ج.ب.آ پروداکشن (JBA Production) فرانسه در اروپا به انجام رسیده است.

این فیلم که تا به حال اکران رسمی نشده، بنا به گفته محمد آفریده روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.

 

بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهرداد ضیایی، داوود فتحعلی بیگی، عدنان شاه طلایی، حسین مسلمی، نیکی نصیریان و ... از بازیگران «یک خانواده محترم» هستند.

دو هفته کارگردانان یکی‌ از مهمترین بخش‌های جشنواره کن محسوب می‌شود که به کشف استعدادهای کارگردانی مشهور می‌پردازد.

 

بخشی پیش از این فیلم با آثار کوتاه و مستند خود، برنده ده‌‌ها جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر و جایزه شهید آوینی برای بهترین مستند سال شده است و «یک خانواده محترم» نخستین فیلم بلند داستانی اوست.

از آنجایی که طرف قرارداد عوامل فیلم «یک خانواده محترم» تلویزیون بوده نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبق توافقات صورت گرفته، به گفته محمد آفریده تهیه‌کننده فیلم، اکران این فیلم در جشنواره کن با ضوابط صورت گرفته است./خبرآنلاین