اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک توصیه به زندانیان امنیتی آزاد شده


رحمانی فضلی در خصوص آزادی زندانیان امنیتی نیز گفت: نظر لطف رهبری شامل حال افرادی شده که در این لیست قرار دارند، امیدوارم این افراد پس از آزادی مبنای کار خود را قانون قرار دهند و فعالیت قانونی خودشان را داشته باشند.

خبرگزاری مهر: رحمانی فضلی در خصوص تعیین استانداران جدید گفت: تغییر استانداران ادامه می یابد و در هفته آینده هم تعدادی استاندار طبق شاخصهای قبلی مشخص می شود.

وی همچنین در خصوص برنامه وزارت کشور برای استانهای محروم کشور نیز گفت: در نظر داریم به استانهای محروم رسیدگی بیشتری کنیم و آنها در اولویت قرار دهیم.

رحمانی فضلی افزود: مجلس هم باید کمک کند و عنایت ویژه ای در خصوص توزیع منابع و اعتبارات برای استانهای محروم داشته باشد تا ما بتوانیم در برنامه ریزی هایمان برای این استانها فعالیت کنیم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما، فضای امنیتی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد رضایتمندی بیشتر در مردم و اجرای قوانین، این فضای امن از عمق بیشتر برخوردار شود.

رحمانی فضلی در خصوص آزادی زندانیان امنیتی نیز گفت: نظر لطف رهبری شامل حال افرادی شده که در این لیست قرار دارند، امیدوارم این افراد پس از آزادی مبنای کار خود را قانون قرار دهند و فعالیت قانونی خودشان را داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
هدیه 200 میلیون تومان خیر مریوانی برای آزاد زندانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمامی زندانیان دیه تا ماه آینده آزاد می شوند



 

 

 

تمامی زندانیان دیه تا ماه آینده آزاد می شوند

 

این افراد کسانی هستند که در نتیجه ارتکاب جرایم غیرعمدی، شبه‌ عمد و خطای محض به پرداخت دیه و مانند آن و کسانی به علت ارتکاب سایر جرایم غیرکلاهبرداری به پرداخت خسارت به اشخاص زیان‌ دیده محکوم شده‌اند.

معاون ستاد دیه کشور از آزادی تمامی زندانیان دیه تا ماه آینده خبر داد و افزود: سه هزار زندانی دیه در کشور وجود دارد که دو هزار نفر آنها تا کنون آزاد شده و بقیه نیز پس از پایان ماه مبارک رمضان آزاد می شوند.

محمد علی ساری اظهار داشت: زندانیان چک و مهریه در کشور هر کدام سه و 6 هزار نفر هستند که با احتساب زندانیان دیه تعدادشان به 11 هزار و 200 زندانی می رسد.

ساری اولویت اول ستاد دیه را زندانیان دیه عنوان و تصریح کرد : دیه تنها موردی است که هیچ نیت و قصد قبلی در آن وجود ندارد ولی در صدور چک یا مهریه فرد با اطلاع قبلی پرداخت مهریه را تعهد می کند و می داند که عندالمطالبه است و فردا اگر نتواند پرداخت کند به زندان می افتد به این ترتیب اولویت اول ستاد، دیه بوده و درصددیم در زمینه چک و مهریه نیز تعدادی از زندانیان را آزاد کنیم.

وی افزود : فردی که می خواهد مهریه را تعهد کند ابتدا باید فکر کند و جامعه نیز به او آگاهی بدهد.

معاون ستاد دیه کشور قانون بیمه اجباری را سبب کاهش بسیار زیاد زندانیان دیه عنوان کرد و گفت: این قانون به گونه ای پیش بینی شده است که اولا تعدد دیات را شامل می شود و اگر در یک تصادف چهار - پنج نفر هم کشته شوند این قانون آن را پوشش می دهد.

ساری یادآور شد: تسهیلات زیادی در این قانون وجود دارد که یکی از آنها بیمه نامه است و باید به عنوان وثیقه مورد قبول قاضی قرار گیرد بنابراین نیازی به آوردن وثیقه ملکی از جانب شخص نبوده و همان بیمه نامه به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار می گیرد و فرد می تواند آزاد شود.

معاون ستاد دیه کشور  افزود: با تدوین بخشنامه‌ای جدید، آیین‌نامه پرداخت وام قرض‌الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد ابلاغ شد و با ابلاغ این آیین‌ نامه آن دسته از زندانیان جرایم غیرعمدی که واجد دریافت وام شناخته شوند، می‌توانند با استفاده از مزایای وام قرض‌الحسنه در اقساط بلند مدت، دیون خود را پرداخت کنند.

ساری ادامه داد: این افراد کسانی هستند که در نتیجه ارتکاب جرایم غیرعمدی، شبه‌ عمد و خطای محض به پرداخت دیه و مانند آن و کسانی به علت ارتکاب سایر جرایم غیرکلاهبرداری به پرداخت خسارت به اشخاص زیان‌ دیده محکوم شده‌اند.

وی افزود: مطابق جدول مندرج در آیین‌نامه، مبلغ وام‌های اعطایی از یک میلیون تومان تا 53 میلیون و 300‌هزار تومان (دیه کامل در ماه‌های حرام) و مدت بازپرداخت آن از 20 تا 195 ماه خواهد بود...../تحلیل:عصرایران