اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک تاجر آمریکایی به نقض تحریم‌ ایران متهم شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم‌ ایران

 

اخبار سیاست خارجی - یک تاجر آمریکایی به نقض تحریم‌ ایران متهم شد

آسوشیتدپرس گزارش داد: مالک یک شرکت در پنسیلوانیای آمریکا که تجهیزات فراوری فولاد تولید می‌کند، به تلاش برای فروش یک دستگاه به ارزش 800 هزار دلار به یک شرکت ایرانی متهم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس مدعی شد: اسناد این پرونده روز چهارشنبه در دادگاهی در هریسبورگ علنی شد.

فرد ادعا شده، "هلموت اوررتمان" مدیر اجرایی و مالک شرکت هتران در اورویگزبورگ است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند وی تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران را دور شده و قصد داشته است ماشینی را به ایران تحویل دهد که در تولید فولاد با درجه خلوص بالا کاربرد دارد. 

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
جریمه سنگین یک بانک اسکاتلندی بخاطر نقض تحریم ایران!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو تاجر آمریکایی به نقض تحریم‌ ایران متهم شدند


دو نفر در ایالت پنسیلوانیا آمریکا به فروش غیرقانونی فناوری ممنوع به کشورهای خاورمیانه متهم شدند.

خبرگزاری فارس: دو نفر در ایالت پنسیلوانیا آمریکا به فروش غیرقانونی فناوری ممنوع به کشورهای خاورمیانه متهم شدند.

 آسوشیتدپرس گزارش داد؛ دادستان‌های فدرال آمریکا سه‌شنبه اعلام کردند،«هارولد رینکو» در صادرات تجهیزات آزمایشگاهی ممنوع به سوریه دست داشته است. این تجهیزات شامل تجهیزات مورد استفاده برای یافتن تسلیحات شیمیایی بوده است.

در مورد دوم،‌ «هلموت اورتمان» اعتراف کرده در انتقال قطعاتی به ایران نقش داشته است که برای ساخت اجزا هواپیما یا خودرو به کار می‌روند.

بر اساس این گزارش، تمامی اقلامی که در این دو مورد وجود داشته، دارای کاربرد دوگانه غیرنظامی و نظامی بوده‌اند. آمریکا صادرات چنین اقلامی را به ایران و سوریه منوط به دریافت مجوز کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده: رینکو به پنج سال زندان و پرداخت 25 هزار دلار جریمه نقدی و اورتمان نیز به 10 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده‌اند. علاوه بر این، شرکت اورتمان با نام «هتران» نیز احتمالا به 1 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شود.