اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک بزرگراه دیگر در پایتخت دو طبقه می‌شود


قالیباف در پاسخ به این پرسش که در آینده کدام بزرگراه‌های کشور دو طبقه خواهد شد گفت: برای این کار باید مطالعات دقیق صورت گیرد اما دو طبقه کردن بزرگراه بعثت در دست بررسی است.

خبرگزاری فارس: محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه صدر - نیایش که صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکرم که بعد از 26 ماه تلاش شبانه‌روزی کارگران، همکاران در بخش‌های مختلف این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در این مدت ساکنین این منطقه سختی‌های زیادی را تحمل کردند که بنده به نوبه خود از همه این عزیزان عذر می‌خواهم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: پروژه صدر - نیایش یکی از پروژه‌هایی است که از هر جهت قابل بررسی است و در مقیاس بین‌المللی قرار دارد و آن را تقدیم همه هموطنان و به خصوص مردم شریف تهران می‌کنیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه از افتتاح این پروژه بسیار خرسند و خوشحال هستم اما از آلودگی هوا و مشکلاتی که برای شهروندان تهرانی به وجود آمده ناراحت هستم که از این موضوع نیز عذر می‌خواهم.

قالیباف با تأکید بر اینکه، شهرداری تهران مسئول مستقیم هوای تهران نیست و متأسفانه به دلیل ساختارها و مدیریت‌های غلط هوای تهران رو به آلودگی رفته است و هر چقدر کارهای بزرگ انجام شود تلخی هوای تهران را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همدلی و همکاری و اراده مسئولان و توجه به معضل آلودگی هوا به زودی شاهد اقدامات بهتری در حوزه کاهش آلودگی هوا باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: چنانچه قانون اجرا شود و دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند شاهد اقدامات خوبی در بخش کاهش آلودگی هوا خواهیم بود و امیدواریم دولت نیز به تعهدات خود در بخش اعتبارات به شهرداری در زمینه توسعه مترو عمل کند.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم در دوره سوم مدیریت بنده تعامل خوبی بین دولت، شهرداری و رسانه‌ها فراهم شود و شاهد روزهای خوب در تهران باشیم.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه اگر در کنار تحریم‌ها از ظرفیت مردمی استفاده کنیم گفت: پروژه صدر - نیایش در حالی به بهره‌برداری رسید که ما در شرایط تحریم قرار داشتیم اما با تکیه بر مردم و مهندسین جوان این پروژه بدون وقفه به بهره‌برداری رسید.

قالیباف در پایان در پاسخ به این پرسش که در آینده کدام بزرگراه‌های کشور دو طبقه خواهد شد گفت: برای این کار باید مطالعات دقیق صورت گیرد اما دو طبقه کردن بزرگراه بعثت در دست بررسی است.


ویدیو مرتبط :
بزرگراه دو طبقه صدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو طبقه کردن بزرگراه‌های تهران متوقف شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,دو طبقه کردن بزرگراه‌های تهران

 

اخبار اجتماعی - دو طبقه کردن بزرگراه‌های تهران متوقف شد

در نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از تعطیلات تابستانی، رئیس شورا از توقف این پروژه‌ها در پایتخت خبر داد.

روزهای پایانی فعالیت مدیریت شهری سابق پایتخت بود که زمزمه‌های دوطبقه کردن بزرگراه‌های پایتخت به گوش رسید.در آن زمان  پل طبقاتی صدر به تازگی به بهره‌برداری رسیده بود که گفته شد اتوبان همت و بعثت نیز در لیست دوطبقه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روزگذشته در نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از تعطیلات تابستانی، رئیس شورا از توقف این پروژه‌ها در پایتخت خبر داد.

احمد مسجد‌جامعی پس از گزارش کمیسیون عمران از عملکرد یکساله خود گفت: بسیار خوب است که این طرح متوقف شد و ما باید به حمل‌ونقل ریلی بپردازیم. او ادامه داد: کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیونی است که کسانی که بیشترین و کمترین تذکر را در یک سال داشته‌اند، در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد تذکراتی که شهرداری تهران دریافت کرده است، از جانب اعضای کمیسیون عمران بوده است، گفت: کمترین تذکردهنده آقای احمد دنیامالی است که هیچ تذکری نداشته و بیشترین تذکردهنده آقای قناعتی است که 17بار تذکر داده است.

مسجدجامعی با بیان اینکه ما در زمینه حمل و نقل ریلی در کشورهای منطقه پیش‌رو هستیم، گفت: برای سال دوم پیشنهاد می‌کنم از آنجا که مناسبات ایران با خارج از کشور گسترش پیدا کرده است به حمل‌ونقل ریلی توجه بیشتری داشته و رویکردی جدیدی نیز در این مورد اتخاذ کنیم.

مسجدجامعی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جلوگیری از وجود ساخت‌وساز در ارتفاعات 1800 متر گفت: شهردار تهران باید گزارشی از ساخت و سازهای بالای 1800 متر ارائه کند زیرا این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی همچنین با اشاره به توقف ساخت و ساز در برج دلگشا گفت: این اتفاق در رایزنی با سازمان میراث فرهنگی رخ داد. در ادامه این جلسه احمد دنیامالی اعلام کرد: عموما فکر می‌کنند دامنه شمالی فقط شامل ارتفاعات بالای 1800 متر می‌شود؛ در حالی که 1800 متر فقط در منطقه یک است و در مناطق 2، 3، 5 و 22 ساخت‌و‌ساز در ارتفاعات بالای 1400 متر ممنوع است. 

اخبار اجتماعی - دنیای اقتصاد