اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک بازیگر دیگر هم خواننده شد


آلبوم موسیقی «در انعکاس کوچه‌های خیس» با صدای «مهدی پاکدل»، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، به زودی از سوی مؤسسه «نوای آویژه هنر» و به تهیه‌کنندگی «دیبا فروزان» منتشر می‌شود.

موسیقی ما: آلبوم موسیقی «در انعکاس کوچه‌های خیس» با صدای «مهدی پاکدل»، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، به زودی از سوی مؤسسه «نوای آویژه هنر» و به تهیه‌کنندگی «دیبا فروزان» منتشر می‌شود.

مهدی پاکدل در خصوص این اثر گفت: «این آلبوم شامل 13 قطعه است که در آن من اشعاری از «حسن جنت مکان» را روی موسیقی «محمدجواد بیگلرزاده» دکلمه کرده‌ام».

این بازیگر محجوب افزود: «تولید این آلبوم به پیشنهاد محمدجواد بیگلرزاده صورت گرفت. من هیچ زمینه موسیقایی قبلی‌ای نداشته‌ام و در حال حاضر هم کار موسیقی به صورت تخصصی انجام نمی‌دهم. موسیقی دنیای بزرگی است و من هرگز جسارت نمی‌کنم بدون تخصص لازم به آن ورود پیدا کنم. در این آلبوم هم که فضایی شاعرانه و عاشقانه دارد، با کمک دوستان به خوانش اشعار پرداخته‌ام».

«دیبا فروزان»، تهیه‌کننده این آلبوم نیز د «ارکسترال بودن فضای موسیقایی در گستره‌ای ترکیبی از سازهای ایرانی و غربی»، «تصویری بودن توأمان شعر و موسیقی»، «استفاده از فرم آزاد با تبعیت از ساختارهای کلاسیک در ساخت موسیقی»، «تناسب ذهنی یا عینی بودن شعر با نوع سازبندی استفاده شده» و «مکمل بودن شعر و موسیقی» را از ویژگی‌های این اثر هنری برشمرد و افزود: «در تولید این آلبوم، تلاش شده تا با ایجاد وحدت میان قطعات ساخته شده، مجموعه‌ای منسجم و یکدست پدید آید.

همچنین آهنگساز اثر به عدم استفاده ازموسیقی در مواردی که شعر ساختار موسیقیایی قدرتمندی داشته توجه نموده و انتخاب شعرها نیز به گونه‌ای انجام شده که توجه همزمان به روایت و انتزاع مدنظر قرار داده شود. تناسب تماتیک موسیقی با فضای شعر، ویژگی دیگر این آلبوم است؛ به طور مثال برای شعرهایی با محتوای فرامرزی، تم‌هایی غیربومی مورد استفاده قرار گرفته است».

دموی آلبوم «در انعکاس کوچه‌های خیس» را می توانید از اینجا گوش و در صورت تمایل آن را از اینجا دانلود کنید. این آلبوم یکشنبه منتشر می شود.


ویدیو مرتبط :
بازیگر معروف ایران خواننده شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابت 6 بازیگر با یک خواننده/ چهره‌هایی که"رالی ایرانی" را رقم می‌زنند



رقابت 6 بازیگر با یک خواننده/ چهره‌هایی که"رالی ایرانی" را رقم می‌زنند

مجموعه "رالی ایرانی" با حضور 6 بازیگر زن و مرد و یک خواننده پاپ، در مرحله نهایی تدوین قرار دارد و به زودی برای دریافت مجوز به ارشاد ارائه می‌شود.

سعید ابوطالب تهیه‌کننده "رالی ایرانی" در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: مجموعه "رالی ایرانی" در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و در حال صداگذاری است و بزودی برای دریافت مجوز پخش به وزارت ارشاد فرستاده می‌شود تا برنامه‌ریزی توزیع در شبکه خانگی را شروع کنیم.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نویسنده و طراح "رالی ایرانی" افزود: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی نامگذاری شده، ما هم همه تلاشمان را بکار بردیم تا یک اثر کاملا ایرانی در صنعت سینما بسازیم. برای پیشگیری از ترویج فرهنگ غرب درزندگی روزمره ایرانی درصدد تهیه فیلمی در ژانر کاملا جدید و پرمخاطب REALITTY SHOW یا نمایش واقعی برآمدیم که به لطف الهی این مهم بعد از ماهها تلاش بی‌وقفه توسط یک گروه خلاق و ایده‌پرداز انجام شد و کارگردانی این تجربه جدید را آرش معیریان پذیرفت. تا امروز هم همه‌چیز به‌خوبی پیش رفته و در مراحل پایانی تدوین هستیم.

وی عنوان کرد: با مشاورهای فرهنگی که در مجموعه "رالی ایرانی" ما را یاری دادند درصدد آن بودیم با توجه به شرایط سخت مسابقه از ارزش های اسلامی‌مان عدول نکرده و حتی در بسیاری از مواقع بازیگران خودشان اظهار می‌کردند که تا بحال آنقدر سخت‌گیری را ندیده‌اند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ابوطالب معتقد است که با توجه به روش‌های جدید تبلیغ که پس از دریافت مجوز پخش انجام می‌شود، رکورد خوبی را در توزیع نسخه نمایش خانگی این مسابقه ثبت می‌کنند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وی ادامه داد: بدون شک تولید فیلم- مسابقه برای نخستین‌بار درشرایط فعلی سینما یک ریسک به‌حساب می‌آمد اما آنقدر طرح این فیلم - مسابقه جذابیت داشت که ریسک سرمایه گذاری سنگین آن را به جان خریدیم.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سعید ابوطالب در پایان گفت: با اینکه مدت زیادی از زمان شروع کار پایگاه اطلاع رسانی فیلم – مسابقه رالی ایرانی نمی گذرد،  اما تعداد بازدیدکنندگان و اشتیاق آنها برای دیدن فیلم  خوب بوده است همچنین تصور نمی‌کردیم تصاویر این فیلم تا این حد در شبکه‌های اجتماعی توزیع شود.

بازیگران اولین مجموعه عبارتند از محمدرضا فروتن، النازشاکردوست، بهنوش بختیاری، سحرولدبیگی، نیمافلاح، فرزاد حسنی و سیروان خسروی و البته میهمانان دیگری هم در فیلم حضور دارند که تا کنون نامی از آنها عنوان نشده است./مهر