اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک بار استفاده از ریتالین اعتیاد آور است


کارشناس اعتیاد و درمان بستری گفت: مصرف یک بار ریتالین می تواند منجر به اعتیاد دائمی فرد شود.

خبرگزاری مهر: دكتر هومان نارنجی‌ها، كارشناس اعتیاد و درمان بستری با هشدار این نكته كه مصرف یك بار این قرص‌ها منجر به اعتیاد دایم افراد می‌شود، گفت: دانشجویانی هستند كه تصور می‌كردند هرگز با مصرف این قرص‌ها معتاد نخواهند شد اما مواردی وجود دارد كه تنها با یك بار مصرف فرد را گرفتار كرده است.

وی افزود: افرادی كه تصورشان بر این است كه این قرص‌ها برای تمركز بیشتر است كاملا در اشتباه هستند چرا كه افزایش تمركز در كوتاه مدت تاوان دراز مدتی را برای آنها رقم می‌زند كه عموما با مشكلات مغزی همراه است كه در بیشتر موارد این آسیبهای مغزی وارد شده به فرد جبران ناپذیر است.

این كارشناس درمان اعتیاد تصریح كرد: دانشجویانی هستند كه تنها با یك بار مصرف برای همیشه به اعتیاد گرفتار شده اند لذا باید بدانند كه یك نمره یا یك واحد درسی به چه قیمتی برای آنها تمام  می شود؟

 نارنجی‌ها ادامه داد: در برخی از موارد مصرف، این قرص‌ها كه تمام آنها روان‌گردان هستند فرد دچار اختلال  روانی می‌شود و سیستم و شیرازه  مغزی خود را از دست می‌دهد و در آن صورت دانشجو باید به‌طور مداوم این دارو را مصرف كند.

وی از خانواده ها خواست تا رفتارهای فرزندان خود را تحت كنترل داشته باشند  ودر طول امتحانات و شب امتحان چنانچه  مواردی از بهم خوردن سیكل خواب و بیداری و پرخاشگری را مشاهده كردند حتما پیگیر وضعیت فرزند خود باشند چراكه بهم خوردن سیكل خواب و بیداری و پرخاشگری از مهمترین نشانه های مصرف این قرص‌ها است.

وی از خانواده ها خواست تا در فصل امتحانات نسبت به وضعیت رفتاری و خلقی فرزندان خود بیشتر هشیار بوده و تغییرات رفتاری آنها را كنترل كنند.

ایجاد تحمل و وابستگی شدید، مشکلات رفتاری مانند پرخاشگر ی و بی خوابی، حالت تهوع و استفراغ، احساس سرگیجه و سردرد ،. تغییرات ضربان قلب و فشار، خارش و جوش های پوست، دردهای شکمی، کاهش وزن و مشکلات معده و بروز افسردگی پس از قطع مصرف برخی از عوارض مصرف قرصهای ریتالین است.


ویدیو مرتبط :
آیا خودارضایی کردن اعتیاد آور است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری در اطراف وزارت دفاع/ استفاده از گاز اشک‌آور برای مقابله با طرفداران مرسی



اخبارمصر,حامیان و مخالفان مرسی

حامیان و مخالفان مرسی دوباره به خیابان‌ها آمدند
درگیری در اطراف وزارت دفاع/ استفاده از گاز اشک‌آور برای مقابله با طرفداران مرسی

در پی فراخوان حامیان و مخالفان مرسی برای برگزاری تظاهرات میلیونی «شکستن کودتا» و «پیروزی و عبور» حامیان و مخالفان مرسی در میادین اصلی شهر تجمع کرده‌اند و ارتش تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، تعداد معترضان حامی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان «النهضه» رو به افزایش است و معترضان عکس‌های مرسی و پرچم مصر را بالای سر بردند.

از سوی دیگر نیز با توجه به فراخوان مخالفان و موافقان مرسی برای حضور در خیابان‌ها و تظاهرات، اطراف مسجد جامع الازهر شاهد حالت تعقیب و گریز میان حامیان و مخالفان مرسی است.

مخالفان مرسی پیشتر مانع خروج حامیان مرسی از مسجد الازهر شده بودند، که با دخالت نیروهای امنیتی حامیان مرسی موفق شدند از مسجد خارج شوند.

در نزدیکی قصر اتحادیه نیز در پی گزارش‌هایی درباره حرکت حامیان مرسی به سوی این منطقه، مخالفان مرسی اقدام به تشکیل گروه‌های بسیج مردمی کرده‌اند که با ورود حامیان مرسی به اتحادیه مقابله کنند.

از سوی دیگر نیز حامیان مرسی که در حال حرکت به سوی وزارت دفاع بودند با نیروهای امنیتی که مسئولیت حفاظت از این وزارت خانه را به عهده دارند درگیر شدند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

ارتش مصر نیز در آستانه تظاهرات حامیان و مخالفان مرسی تدابیر امنیتی در مناطق مختلف کشور از جمله صحرای سینا را افزایش دادند و همچنین خیابان‌های منتهی به گارد ریاست جمهوری را با استفاده از سیم خاردار مسدود کردند.

«احمد علی» سخنگوی ارتش مصر نسبت به حضور افراد سود جود که ممکن است لباس‌های نظامی به تن داشته باشند هشدار داد و از معترضان خواست در صورت احراز نشدن هویت این افراد با آنها تعامل نداشته باشند.

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای امنیتی با هرگونه اقدام شبهه برانگیزی در نزدیکی نهادها و مؤسسات نظامی برخورد خواهد کرد و افرادی که با این دستورات مخالفت کنند جان خود را به خطر می‌اندازند و مسئولیت این مسئله به عهده خودشان خواهد بود.

از زمان برکناری مرسی تاکنون حامیان وی با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی کشور خواستار بازگشت رئیس جمهور برکنار شده، به قدرت شده‌اند.

 طرفداران مرسی با شعار" شکستن کودتا" و مخالفان وی با شعار" پیروزی و عبور" امروز خیابانها آمدند./فارس