اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ایرانی مانع طلای دختران ایران شد!


تیم ملی کاتای بانوان ایران در شرایطی که در مرحله نیمه نهایی مسابقات کاراته سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مقابل مصر برنده شده بود اما پس از گذشت 30 دقیقه رای این پیکار برگشته و تیم ملی ایران بازنده اعلام شد ! جالب این که مردانی داور ایرانی که باعث حذف بانوان از مسابقات کاتای تیمی شد! اعتراض مصری‌ها بود که چرا ایرانی‌های بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند.

تابناک: رقابتهای کاراته سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی از ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی با رقابت کاراته‌کاها در بخش کاتای تیمی مردان و زنان آغاز شد.

،تیم کاتای بانوان ایران که با شایستگی به دیدار نهایی سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راه یافته بود، به دلیل اعتراض مصری‌ها از دور مسابقات کنار رفت.

 تیم کاتای بانوان ایران که خود را برای دیدار فینال آماده می‌کرد به دلیل اعتراض مصر از حضور در فینال محروم شد. در ادامه این مسابقات  که در سالن "سری وی جایا پرومون سنتر" شهر پالم بانگ برگزار شد، تیم کاتای بانوان ایران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی‌زاده در نخستین رقابت خود به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید.

بانوان کاتاروی کشورمان با توجه به عدم حضور تیم عراق روی تاتامی با نتیجه 5 بر صفر پیروز شدند تا به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاتای تیمی مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای راه یابند. شاگردان ارباب در این مرحله با تیم پرقدرت مصر روبه رو شدند که در این رقابت حساس نیز به برتری 4 بر یک دست یافتند و فینالیست شدند.

اما پس از گذشت 30 دقیقه رای این پیکار برگشته و تیم ملی ایران بازنده اعلام شد. علت این تصمیم اعتراض مصری‌ها بود که چرا ایرانی‌های بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند.

به این ترتیب تیم ایران به دلیل رعایت حجاب، درحالی با اعتراض مصری‌ها از کسب مدال طلا بازماند که مسئولان کاروان وررشی ایران به این تصمیم کادر برگزاری اعتراض کرده‌اند.

البته گفته می شود که انتشار عکسی از تیم کاتای ایران در مسابقات روز نخست واکنش مرضیه اکبری را به دنبال داشته است. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در بخش بانوان در تماس با مسئولین تیم در اندونزی خواستار حضور نیافتن نفرات باقی مانده تیم در مسابقات شده بود. این درخواست در حالی از به مسئولان تیم ابلاغ شد که اعضای تیم از حجابی که به تصویب فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا رسیده بود استفاده کرد.

در همین رابطه بهرام افشارزاده با ابراز ناراحتی از تماس معاونت وزارت ورزش در بخش بانوان به خبرنگاران گفت: روز گذشته عکسی از بانوان کاراته‌کا منتشر شد و پس از آن مرضیه اکبرآبادی معاون وزیر ورزش در حوزه بانوان با اندونزی تماس گرفت و به بانوان به خاطر حجاب‌شان تذکر داد. ای کاش به جای اینکه خانم اکبرآبادی با سرپرست تیم تماس می‌گرفت با من یا رئیس فدراسیون کاراته مشورت می‌کرد. متاسفانه به راحتی مدال طلا را از دست دادیم.

وی ادامه داد: اگر خانم اکبرآبادی با من تماس می‌گرفت این اتفاقات رخ نمی‌داد. وی ادامه داد: وقتی فدراسیون جهانی کاراته یک حجاب بخصوص را تعریف کرده نباید آن را تغییر دهیم. فکر نمی‌کنم حجاب بانوان ایرانی مشکلی داشته باشد. من در جریان اتفاقات نبودم و همین‌جا مسائل را متوجه شدم. نکته اینجاست که روز گذشته بانوان ما با همین حجاب در مسابقات شرکت کردند و نمی‌دانم چرا امروز به این موضوع ایراد گرفتند. دبیرکل کمیته ملی المپیک خطاب به مردانی داور ایرانی که باعث حذف بانوان از مسابقات کاتای تیمی شد اظهار داشت: قبول دارم قوانین باید اجرا شود اما باید بعضی از مواقع منافع کشورمان را هم درنظر بگیریم.


ویدیو مرتبط :
مدال طلای ورزشکار فنلاندی در دوی 100متر با مانع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش 30 درصدی مواد آرایشی دنیا در ایران / شروع آرایش دختران ایرانی از 14 سالگی



اخبار,اخبار اجتماعی , لوازم آرایشی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ایران، هفتمین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایش در دنیاست.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم امروز 25 مرداد ماه در همایش نقش زنان در توسعه اقتصاد مقاومتی و پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در ساختمان شهدای استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فروش 30 درصدی مواد آرایشی دنیا در ایران، اظهار کرد: ایران هفتمین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایش در دنیاست و طبق آمار سالانه 17 میلیون زن ایرانی، مبلغ زیادی را برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند، در حالی که 80 درصد بازارهای لوازم آرایش ایران در اختیار کشورهای چین و ترکیه است.
 
وی عنوان کرد: برای وحدت بین مجموعه‌های درونی باید از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کرد، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قاچاق از نظر شرعی یک عمل ممنوع و حرام قطعی است زیرا موجب فساد می‌شود.
 
امیری‌مقدم با اشاره به تلاش‌های همه مجموعه‌ها در خصوص مبارزه با قاچاق، افزود: ورود هر جنس قاچاق به کشور منجر به بیکاری یکی از جوانان مملکت می‌شود و سلامت و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بهره‌وری در کشور، ادامه داد: برای از بین بردن نگرانی‌هایی که امروز در خصوص زندگی جوانان کشور داریم باید همه تلاش کنند و با گسترش فرهنگ بهره‌وری از امکانات و منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.
 
امیری‌مقدم در خصوص موفقیت ایران در زمینه هسته‌ای، خاطرنشان کرد: در دوران اعمال تحریم‌ها در شرایط سخت به تولیدات خود ادامه دادیم و کشور را اداره کردیم، امروز کشورهای خارجی هستند که به ارتباط با ایران نیاز دارند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر تمایل زنان کشور به خرید لوازم آرایش ارزان‌قیمت، تصریح کرد: 296 عارضه در کمین کسانی است که از محصولات تقلبی استفاده می‌کنند.
 
امیری‌مقدم با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پایه درست مصرف کردن بنا شده است، ادامه داد: فرهنگ استفاده صحیح باید در خانواده‌ شکل بگیرد و با فرهنگ‌سازی و آموزش به فرزندان می‌توان به آینده و وضعیت اشتغال آنان کمک کرد.
 
وی دین اسلام را از نظر حدیث و روایت در زمینه‌های مختلف غنی دانست و اظهار کرد: باید با مطالعه بیشتر از این گنجینه‌ها استفاده و به درس‌های آن‌ها عمل کنیم؛ دین ما زیبایی‌های بسیاری دارد ،اما متاسفانه کشورهای دیگر بیشتر از این زیبایی‌ها استفاده می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه زن در اسلام، عنوان کرد: زن با حفظ وظایف خود در خانواده می‌تواند در اجتماع هم مفید شود.
 
امیری‌مقدم در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد خانواده، چگونگی ساماندهی و مدیریت منابع خانواده است، امروز زنان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و قناعت را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند و با استفاده از تولیدات داخلی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
 
حسین بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: قاچاق منحصر به کشور ما نیست اما در کشورهای در حال توسعه عمق فاجعه بیشتر است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از علل احتمالی که موجب افزایش قاچاق در ایران می‌شود، طولانی بودن فرآیند دریافت مجوز و وجود موانع پیش روی واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده است.
 
بیدمشکی با اشاره به رتبه دوم کشور در استفاده از لوازم آرایشی در خاورمیانه، ادامه داد: در حالی که عربستان با استفاده از برندهای اصلی و گران‌قیمت رتبه اول استفاده از لوازم آرایشی در خاورمیانه را دارد اما حجم استفاده از لوازم آرایشی در ایران حتی بیشتر از این کشور است.
 
وی اضافه کرد: عرضه و تقاضا در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار کشور متوازن نیست و 14 میلیون زن بین 15 تا 35 سال در ایران حدود 30 درصد از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، در کشورهای اروپایی سن استفاده از لوازم آرایشی بالای 45 سال است، اما متاسفانه در ایران نوجوانان از 14 سالگی نیز از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.
 
رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تاکید بر نقش زنان به عنوان مدیران اقتصادی در خانواده، تصریح کرد: بخشی از فرهنگ‌سازی در جامعه به عهده زنان است و باید به دیگران آموزش دهند که سلامت خود را فدای ارزانی نکنند. 

 

اخبار اجتماعی - ایسنا