اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ایرانی دیگر هم «شوالیه» می شود


حسین علیزاده، موسیقیدان و استاد نوازندگی تار و سه‌تار سومین هنرمند حوزه موسیقی خواهد بود که برای دریافت نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه دعوت شده است.

خبرگزاری فارس: این هنرمند که هم اکنون در حال برگزاری تور اروپایی کنسرت‌هایش است، روز ششم آذر ماه را از سوی سفیر فرانسه برای دریافت نشان شوالیه دعوت شده است.

علیزاده پس از شهرام ناظری و محمدرضا شجریان، سومین هنرمند حوزه موسیقی است که نشان شوالیه را دریافت می‌کند. پری صابری، عباس کیارستمی، محمد‌علی سپانلو، جلال ستاری و کامبیز درم بخش از دیگر هنرمندانی هستند که این نشانه را دریافت کرده‌اند. البته در کنار این نشان، نشان «آفسر» که نشانی بالاتر از شوالیه است را دولت فرانسه تاکنون به اصغر فرهادی، علیرضا سمیع‌آذر و ناصر دارابی‌ها اهدا کرده است.

نشان «ملی لیاقت» برای اولین ‌بار در سوم دسامبر 1963 توسط ژنرال «شارل دوگل» رییس جمهور وقت فرانسه نام‌گذاری شد. این نشان دارای 5 درجه بوده که شامل طبقه‌بندی شوالیه، افسر، فرمانده، افسر ارشد و صلیب بزرگ است. این نشان به کسانی اهدا می‌شود که دارای دستاوردهای نظامی و غیر نظامی برجسته ای برای دولت فرانسه باشند.

البته نشان ملی لیاقت و نشان هنر و ادب فرانسه به افراد غیر فرانسوی نیز هر ساله اعطا می‌شود. در خصوص نشان هنر و ادب درجه فرمانده هر ساله به حدود 20 نفر، نشان افسر به حدود 60 نفر و نشان شوالیه به حدود 200 نفر از سراسر جهان اعطا می‌شود.

بنا به این گزارش حسین علیزاده، موسیقیدان و استاد نوازندگی تار و سه‌تار سومین هنرمند حوزه موسیقی خواهد بود که برای دریافت نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه دعوت شده است.

در پیشینه تاریخی نشان شوالیه آمده است که این مدال در بزرگداشت یاد و خدمات «شوالیه‌های معبد» در جنگ‌های صلیبی است. شوالیه هایی که بیشترین مسلمانان را در طول این جنگها کشته بودند.


ویدیو مرتبط :
سونیک و شوالیه ی سیاه -نسخه ژاپنی +اهنگ شوالیه ی باد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال از شوالیه ایرانی در کوچه‌های قونیه


کنسرت شهرام ناظری در قونیه با استقبال علاقه‌مندان موسیقی و گردشگران خارجی مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: کنسرت شهرام ناظری در قونیه با استقبال علاقه‌مندان موسیقی و گردشگران خارجی مواجه شد.

 کنسرت شهرام ناظری در قونیه مقارن با ایام سالانه بزرگداشت مولانا در شهر قونیه برگزار شد و علاقه‌مندان از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و سایر کشورها در ان حضور داشتند.

شهرام ناظری و گروه موسیقی مولوی قطعاتی را در دستگاه نوا با قطعه پیدا شدم آغاز کردند و موسیقی با اجرای قطعات راست بگو نهان مکن و قفل زندان بشکنم ادامه یافت.

قبل از اغاز کنسرت شهرام ناظری با حضور در جایگاه خطاب به فرهنگ دوستان جهانی که به شهر قونیه و کنسرت موسیقی آمده بودند اظهار کرد: سی سال بود که با هیچ نهاد دولتی همکاری نداشتم، چون دیدم با آمدن دکتر روحانی، دولتی آمده که فرهنگی فکر می‌کند و گلی از گل مردم شکفته است، همکاری کردم.

وی با بیان اینکه باید مسؤولان فکری به این وضعیت بی سرو سامان فرهنگی بکنند، تصریح کرد: در هر صورت انتظار داریم که بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر قونیه برای ایام مولانا همکاری‌های لازم را در برگزاری همایش‌ها و کنسرت‌ها انجام دهد.

ناظری ادامه داد: با دوستان خویی که در سالهای اخیر پیوندهای فرهنگی بین خوی و قونیه برقرار شده است توانستیم برای امسال نیز کنسرتی برای علاقه‌مندان فرهنگ هنر ایران زمین در قونیه داشته باشیم.

وی از همکاری‌های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی در برگزاری کنسرت و صدور مجوزهای آن تشکر و قدردانی کرد.

کنسرت شهرام ناظری با حضور علاقه‌مندان در سالن آمفی تئاتر شهرداری قونیه برگزار شد و مردم رضایت خود را از برگزاری کنسرت باشکوه با داشتن هویت ایرانی اعلام کردند.