اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک اطلاعیه درباره بررسی صلاحیت‌ کاندیداها


اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای نگهبان پس از دریافت رسمی مدارک داوطلبان ریاست جمهوری، به بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کند.

تابناک: اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای نگهبان پس از دریافت رسمی مدارک داوطلبان ریاست جمهوری، به بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کند.

 شورای نگهبان پس از دریافت رسمی مدارک داوطلبان ریاست جمهوری، به بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کند.

متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

در پی درج اخباری در رسانه‌ها مبنی بر بررسی آنلاین صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، به اطلاع عموم ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند که شورای نگهبان بر اساس قانون، آمادگی دارد پس از اتمام مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری و پس از دریافت رسمی مدارک داوطلبان از وزارت کشور، به بررسی صلاحیت‌ها اقدام نماید.


ویدیو مرتبط :
اظهارات کدخدایی درباره بررسی صلاحیت کاندیداها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور: گزارشی درباره بررسی صلاحیت کاندیداها به رهبری ارائه کردم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر کشور گفت: بنده روز گذشته گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان خدمت رهبر انقلاب ارائه کردم، همچنین گزارش‌هایی به صورت مدون به دفتر رهبری و شورای نگهبان ارائه کردیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در نشست سراسری فرمانداران و استانداران طی سخنانی گفت: در مقطع فعلی نیز انتخابات و برگزاری آن ارزش صدچندان برای کشور و مردم دارد و ما باید به بهترین نحو انتخابات پیش رو را برگزار کنیم.

وی با اشاره به آغاز برجام، افزود: امیدوارم با فراهم شدن شرایط مناسب در کشور شاهد به وجود آمدن زمینه‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی و باشکوه باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات تا جایی که امکان داشت با تمام نهادهای مربوطه از جمله شورای نگهبان هماهنگی و همکاری داشتیم، تصریح کرد: در مرحله ثبت‌نام از داوطلبان شاهد حضور بی‌سابقه بودیم و این موضوع نشان‌دهنده انگیزه و علاقمندی به نظام، کشور و آینده‌مان است.

رحمانی فضلی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس در 1063 هیأت اجرایی بررسی شد که نتایج بسیار مناسبی را در تأیید صلاحیت‌ها شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در ثبت‌نام انتخابات مجلس 10 هزار نفر ثبت‌نام‌کننده فقدان سابقه داشتند که شامل 83 درصد می‌شدند که قطعاً باید تأیید می‌شدند. همچنین برخی داوطلبین هم از ادامه راه انصراف داده و برخی دیگر هم براساس استعلامات مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند و تعداد زیادی هم تأیید شدند.

وزیر کشور اضافه کرد: اما آنچه که در بررسی صلاحیت داوطلبان با آن مواجه هستیم، اعتراض برخی داوطلبان نسبت به بررسی صلاحیت‌شان در هیأت نظارت است. اعتراض‌هایی که براساس قانون حق همه افراد است و باید از مراحل قانونی آن را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: بنده در همین رابطه نیز 20 جلسه داشتم و دیروز هم شخصاً به رهبر انقلاب گزارشی ارائه دادم و مشورتی کردم و همچنین گزارش‌هایی هم به طور مرتب و منظم به دفتر ایشان و شورای نگهبان ارائه داده‌ایم و چند جلسه هم داشته‌ایم که بنده توضیحات لازم را ارائه دادم.

وزیر کشور تأکید کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تلاش داریم تا انتخاباتی مبتنی بر قانون برگزار شود و حق کسی در این میان ضایع نشود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کسانی که در این انتخابات ثبت‌نام کردند همه نخبگان سیاسی کشور بودند، افزود: این 12 هزار نفر باید احساس کنند که حقوق‌شان در چارچوب قانون احقاق شده است.

وزیر کشور گفت: ما مذاکرات خود را درباره بررسی صلاحیت داوطلبان شروع کردیم و رئیس‌جمهور هم براساس وظایف قانونی خود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض دارند، باید در شرایط منطقی و رایزنی مشترک به فضای اقناعی برسند و قانع شوند و این موضوع مورد تأکید وزارت کشور و شورای نگهبان است.

رحمانی فضلی خطاب به استانداران و فرمانداران گفت: موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها باید در چارچوب قانون باشد و نباید اظهارنظرهایی فراتر از قانون و یا فراتر از جایگاه مسئولیت خودمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه کسانی که نسبت به بررسی صلاحیت‌شان اعتراض دارند را باید به قانون ارجاع دهیم و پیگیری‌های قانونی صورت بگیرد.

 

اخبار انتخابات - فارس