اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ادعای جدید درباره برنامه هسته ای ایران


یک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران با کند کردن روند غنی‌سازی اورانیوم قصد دارد بن‌بست هسته‌ای با غرب را به پایان برساند.

خبرگزاری فارس: روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «دیوید سنگر» و «جیمز رایزن» مدعی شد بنا بر آنچه که مقامات غربی اعلام کردند، مقامات ایرانی با کندکردن روند برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم، قصد دارند از مقابله مستقیم با کشور‌های غربی بر سر مسئله هسته‌ای خودداری کنند.

بنا بر این گزارش، این اقدام ایران همچنین نشان از آن دارد که مقامات ایرانی تمایل بیشتری برای پایان مسئله هسته‌ای و بن‌بست با کشور‌های غربی دارند.

این گزارش در ادامه مدعی شد گواه بر این قضیه مربوط به تابستان سال گذشته است که ایران اورانیوم با غنای متوسط برای راکتور‌های کوچک را تبدیل به گونه‌ای کرده که نمی‌توان از آن به راحتی برای ساخت بمب هسته‌ای استفاده کرد.

یک مقام آمریکایی در این باره گفته است که این اقدام ایران به منظور خریداری بیشتر وقت برای حل موضوع است.

وی، همچنین اقدام ایران را یک گام کاملا حساب‌شده دانست و تصریح کرد هر آنچه که ایرانی‌ها در مذاکرات انجام می‌دهند، کاملا حساب شده است.

نیویورک تایمز افزود: هنوز ابهاماتی درباره ایران وجود دارد که چرا این کشور ذخایر سوخت اورانیوم با غنای متوسط را در حدی پایین‌تر از میزان مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای نگاه می‌دارد.

«پاول پیلار» یک کارشناس سابق وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) در این باره مدعی شد: «تهران امید دارد تا این اقدامش در کشور‌های غربی به عنوان نشانه تمایل برای دستیابی به یک توافق در نظر گرفته شود.»


ویدیو مرتبط :
ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید آمانو علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران



ادعای جدید آمانو علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

آمانو در همایش مرکز تحقیقات سیاست بین الملل "لوی" در استرالیا گفت از ایران خواستیم توضیحاتی درباره این فعالیت ها ارائه کند. در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است.مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: اطلاعاتی داریم که نشان می دهد ایران به ساخت تجهیزات  انفجار اتمی دست زده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از  خبرگزاری رسمی مصر ، یوکیا آمانو  اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات موثقی در اختیار دارد که به اقدام گذشته ایران در انجام فعالیت های مرتبط با توسعه تجهیزات انفجاری هسته ای اشاره دارد.

در بیانیه آژانس بین المللی در وین آمده است: آمانو در همایش مرکز تحقیقات سیاست بین الملل "لوی" در استرالیا گفت از ایران خواستیم توضیحاتی درباره این فعالیت ها ارائه کند اما در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است.

آمانو همچنین از اینکه برغم افزایش گفتگوها با ایران در سال جاری میلادی، آژانس نتوانست به نتایج مشخصی درباره برنامه هسته ای ایران دست یابد اظهار تاسف کرد و گفت: آژانس نتوانسته است به صورت قطعی از عدم تغییر در مواد یا فعالیت های هسته ای داخل ایران اطمینان حاصل کند. وی دلیل این موضوع را عدم همکاری کامل طرف ایرانی اعلام کرد.

امانو افزود: آژانس از طریق در پیش گرفتن رویه برنامه ریزی شده با هدف حل همه مسائل باقی مانده با ایران  به مذاکرات با تهران ادامه می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان با ایران به توافقی دست یافت که مواد این توافق نیز بلافاصله توسط ایران اجرایی شود.

ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای خود تاکید کرده است./عصرایران