اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یکشنبه، اعلام نتیجه کنکور دکتری 93


رئیس سازمان سنجش افزود: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون در روز یكشنبه 26 مرداد از طریق ‌سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اعلام می شود.

مهر: رئیس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» (نیمه متمركز) سال 1393 روز یكشنبه 26 مردادماه از طریق ‌سایت سازمان سنجش اعلام می شود.
 
دکتر ابراهیم خدایی گفت: داوطلبانی كه در آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» (نیمه متمركز) سال 1393 پس از انتشار كارنامه اولیه نسبت به درج اولویت‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته خود مندرج در سایت اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کرده و بر اساس نتایج گزینش اولیه در یك یا چند كدرشته‌محل از اولویت‌های انتخابی برای مصاحبه معرفی و در مصاحبه شركت کردند، می توانند نتایج آزمون خود را در سایت مشاهده کنند.
 
وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون در روز یكشنبه 26 مرداد از طریق ‌سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اعلام می شود.
 
خدایی خاطرنشان کرد: داوطلبانی كه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار می‌گیرند، می توانند با توجه به مندرجات اطلاعیه‌ سازمان با مراجعه به وب سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و كسب اطلاع از برنامه زمانی ثبت نام و مدارك مورد نیاز برای ثبت نام مربوط به هر كدرشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده در سایت موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.
 
تعداد 240 هزار و 391 نفر در آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» (نیمه متمركز) سال 1393 ثبت نام کردند. آزمون در روز 16 اسفندماه 92 برگزار شد.
 
از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد 194 هزار و 296 نفر در جلسه آزمون حاضر  بودند. پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 31 فروردین ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار گرفت.
 
از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون 49 هزار و 537 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر برای مصاحبه معرفی شدند.
 
ظرفیت پذیرش 12 هزار و 188 نفر است.


ویدیو مرتبط :
نتیجه مزایده دوشنبه اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 93



اخبار,اخباردانشگاه,کنکور دکتری سال 93


اخبار دانشگاه - زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری93

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج اولیه کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 93 تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: کارنامه داوطلبان به همراه نتایج اولیه آزمون منتشر خواهد شد و همزمان ظرفیت دانشگاههای کشور برای پذیرش دانشجویان دکتری نیز اعلام خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: کنکور دکتری صبح روز جمعه 16 اسفندماه 92 با شرکت 240 هزار و 367 داوطلب برگزار و کلید اولیه آزمون هم در 22 اسفندماه 92 منتشر شد.

وی افزود: ظرفیت سال گذشته دانشگاه ها برای پذیرش دکتری بیش از 10 هزار نفر بود که ظرفیت امسال هم پس از نهایی شدن از سوی دانشگاه ها همزمان با انتشار نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

خدایی اضافه کرد: کلید نهایی آزمون هم همزمان با انتشار کارنامه منتشر می شود.

به گزارش مهر، کنکور دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 برای پذیرش دانشجو در 8 گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی با تعداد 240 هزار و 361 داوطلب که از این تعداد 102 هزار و 234 نفر زن و 138 هزار و 127 نفر مرد هستند، در صبح جمعه 16 اسفند سال جاری، در 53 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

در این آزمون از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد 105 هزار و 88 نفر در گروه علوم انسانی، 35 هزار و 149 نفر در گروه علوم پایه، 46 هزار و 110 نفر در گروه فنی و مهندسی، 22 هزار و 60 نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 9 هزار و 785 نفر در گروه هنر، تعداد 3 هزار و 487 نفر در گروه علوم پزشکی، 2 هزار و 92 نفر در گروه دامپزشکی، 16 هزار و 590 نفر در گروه زبان ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت کردند.
اخباردانشگاه - مهر