اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یونسی: هرکس صدایش برای وحدت بلند شود صدایش را خفه می‌کنند



اخبار,اخبار سیاسی , علی یونسی

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: «انقلاب ما نشان داد ما لیاقت آن را داریم که محور تقریب و وحدت جهان اسلام باشیم و می‌توانیم این موضوع را در عمل نشان دهیم و دست ‌رد به سینه تنگ‌نظران بزنیم و بدانیم آنها کم هستند، ولی هیاهوی زیادی دارند درحالی‌که جامعه ما خواستار وحدت است و ما می‌توانیم از حصار توهمی که آنها برای ما ایجاد کرده‌اند، خارج شویم و پرواز کنیم.»

 به گزارش ایسنا، علی یونسی در نشستی با عنوان «ارتباط با مسوولان حوزه مناسبات شیعه و سنی» در دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: «دولت یازدهم با شعار اعتدال و جهان عاری از خشونت و همچنین وحدت و انسجام ملی آغازبه‌کار کرد و دانشگاه مذاهب اسلامی از مهم‌ترین یا تنها مرکزی است که برای انسجام ملی و اسلامی و وحدت، حرکت و عمل می‌کند.»

 

دستیار ویژه رییس‌جمهوری عنوان کرد: «خیلی‌ها جمهوری‌اسلامی را متهم می‌کنند و می‌گویند که جمهوری‌اسلامی به اصل تقریب و وحدت اعتقادی ندارد و دراین‌راستا به صورت تاکتیکی، پوششی و موقت عمل می‌کند و این موضوع را هم افراطیون اهل‌سنت و هم شیعه می‌گویند. برهمین اساس خیلی‌ها می‌گویند بالاخره ما ناچاریم با هم از باب اضطرار، کنار بیاییم.

 چراکه باید مقابل دشمن ظاهر را حفظ کرد. درواقع می‌خواهند ما تظاهر کنیم که وحدت داریم، آن‌وقت که دشمن از بین رفت، دوباره به جان هم بیفتیم. درحالی‌که موضوع وحدت یک‌موضوع مصلحتی کوتاه‌مدت یا تاکتیک نیست، بلکه استراتژی و هدف ما قلمداد می‌شود.»

 

یونسی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام‌معظم‌رهبری درخصوص وحدت گفت: «هر کس صدایش برای وحدت بلند شود، صدایش را خفه می‌کنند و اصلا هر جا که ایشان در مورد این موضوع مطالبی ایراد فرموده‌اند آن مطالب شهید شده است و البته در این راستا رسانه ملی هم جفا می‌کند و همه اینها به خاطر این است که فرهنگ ضد تقریب نهادینه شده است و این فاجعه‌ای است که جهان اسلام را به بند کشیده و زمینه را برای رشد گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری فراهم کرده است یا اینکه باعث شده عده‌ای از اسلام خارج شوند.»

او با اشاره به سخنان رییس دانشگاه تقریب مذاهب مبنی بر اینکه «در این دانشگاه تحولاتی آغاز شده است»، گفت: «چرا از الان باید این تحولات آغاز شود، برای اینکه نمی‌گذارند. روزهای اول می‌گفتند که باید این دانشگاه تشریفاتی باشد و همچنین می‌گفتند که نباید علم اهل سنت بالا برود. در حالی که باید گفت آنجا که جهالت وجود دارد، ترس وجود دارد و آنجایی که علم باشد، خطر نیست.»
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
صدایش از ماوراء است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد:هر وقت می‌خواهیم به مردم پول بدهیم صداها بلند می‌شود / ملت هرکس را در مقابل منافع خود ببیند زیر پایش له می‌کند



احمدی نژاد: هر وقت می‌خواهیم به مردم پول بدهیم صداها بلند می‌شود!

رئیس جمهور با بیان اینکه هر وقت می‌خواهیم به مردم پول بدهیم صداها بلند می‌شود گفت: ملت هرکس را در مقابل منافع خود ببیند زیر پایش له می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری در تالار وحدت از ایران به عنوان عشق مشترک و پیوند دهنده قلب ملت یاد کرد.

وی تصریح کرد: ما هر جا و در هر شرایطی باشیم این عشق مقدس الهی به ایران در قلب ما خواهد بود و از قلب ما خارج نخواهد شد.

احمدی‌نژاد برای ایران دوستی ایرانیان نیز دو دلیل آورد و یک دلیل آن را عشق و علاقه به وطن دانست و با بیان اینکه دوستی وطن از ایمان است، آن را علامت کرامت، شرافت و بزرگی یک انسان دانست.

وی درباره علت دوم هم این گونه توضیح داد که ایران واقعا سرزمینی با عظمت و دوست داشتنی و کانون فرهنگ و تمدن و توحید وعدالتخواهی و محبت و انسانیت است.

رئیس جمهور گفت:‌همه انسان‌ها دوست دارند به سعادت و کمال برسند و همه خوبی‌ها در سرزمین ایران نهفته و به ما فرصت شکوفایی و استقرار داده و اگر انسان به کمال نرسد مثل غنچه نشکفته است.

احمدی‌نژاد از خانواده به عنوان پایگاه اصلی برای سعادت و کمال انسان یاد کرد و گفت: اگر خانواده نباشد هر چه عمر انسان زیاد باشد و تلاشش مضاعف، تقریبا راه او برای رشد تعالی بسته است.

وی تصریح کرد:‌ حقیقت وجودی و جوهره انسان و شکوفایی او تنها بر پایه محبت قرار دارد و انسان با زور و تحمیل به مقام انسانی و کمال نمی‌رسد.

احمدی‌نژاد از محبت به عنوان محور و ریشه خانواده یاد کرد و متذکر شد: بدون محبت و مهر یک خانواده اصلا مفهوم خانواده پیدا نمی‌کند.

«محور محبت در خانواده عشق بین همسر (زن و مرد) است و در این میان زن کانون اصلی جوشش محبت در نظام خانواده است».

رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی برای منافع سرمایه داران همه تلاش خود را به کار گرفتند تا انسان را به کارگری برای نظام سرمایه داری تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف بنیان‌ها را هدف قرار دادند.

احمدی‌نژاد افزود:‌ وقتی یک خانواده مستحکم نباشد جنایت صورت می‌گیرد و در مقابل از درون یک خانواده مستحکم و پایدار انسان‌های بزرگ و با محبت به جامعه تقدیم می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در یک جامعه عده‌ای به قیمت فقر و زجر دیگران جیب خود را پر کنند ناشی از فقدان محبت در دل‌های آنهاست که گاهی به درجه‌ای می‌رسند که از حیوان پست‌تر می‌شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خانواده یک مجموعه به هم پیوسته است و هر چقدر کیان خانواده را حفظ کنیم جامعه را حفظ کرده‌ایم و بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی ناشی از تضعیف نظام خانواده است.

رئیس جمهور گفت:‌ ملت ایران برای ارتباطات و احترامات و محبت‌ها زنده است و دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نظام خانواده مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه مطالبات پرداختی به بازنشستگان پاسخگوی نیازهای آنها نیست، گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارها نمی‌توان گفت پرداختی‌ها موثر است اما دولت از هیچ خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر خزانه دولت پر پول باشد اولویت اول حل مسائل و مشکلات بازنشستگان است دو مشکل عمده را پیش روی دولت دانست.

احمدی‌نژاد گفت: یک مشکل این است که دشمن دست و پا می‌زند تا برای ما محدودیت ایجاد کند اما انشاءاله به سرعت از این مرحله عبور می‌کنیم و روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که می‌خواهند فضا را زمستانی کنند.

وی ادامه داد:‌ مشکل دیگر این است که به محض تصمیم دولت برای اینکه پولی در جیب مردم برود، از 80 جا افراد بسیج می‌شوند که نگذارند این اتفاق بیفتد.

احمدی‌نژاد گفت: ‌این کشور متعلق به ملت است و دولت، مجلس و قوه قضائیه نوکر ملت هستند اما همین که می‌خواهیم نصف پول‌هایی که برخی برده‌اند و پس نیاورده‌اند به بازنشستگان بدهیم فریادها بلند می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه فردی 100 میلیارد بگیرد و پس نیاورد اقتصاد کشور را به هم نمی‌ریزد اما اگر بخواهیم به یکنفر 5 میلیون وام قرض‌الحسنه بدهیم تلاش می‌کنند مانع شوند و می‌گویند اقتصاد به هم می‌ریزد.

احمدی‌نژاد افزود: اکنون وام‌های کلان در دست حدود 10 درصد جمعیت است که 3 هزار نفر می‌شوند و ما به آنها می‌گوییم شما که پول را برده و کار خود را انجام داده‌اید برگردانید تادیگران هم از این سرمایه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: 90 درصد مردم تنها از 10 درصد وام‌ها بهره‌مندند که به جایی برنمی‌خورد و اگر از آن 80 درصد، 20 درصدشان معوقات بانکی را برگردانند همه از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: به هر حال در شرایط جنگ اقتصادی دشمن فشار وارد میکند و ما می‌بینیم قیمت ارز به صورت مصنوعی بالا می‌رود و می‌خواهیم برای جبران مسئله به مردم کمک کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: برخی این کار را به ضرر اقتصاد می‌دانند اما اینکه عده‌ای ده‌ها میلیارد ببرند، از نظر آنها بلا اشکال است. در حالی که خدمت و حمایت از مردم وظیفه حاکمیت است.

وی ادامه داد: مردم اصل کار هستند و باید معیشت آنها را تامین کنیم و در صورتی که مردم مورد توجه قرار گیرند،‌همه امپراطور‌ها و دزدها تاریخ هم جمع شود نمی‌توانند لطمه‌ای وارد کنند.

رئیس جمهور گفت:‌ کشور ایران بزرگ و ثروتمند و اقتصاد ما در حال رشد است اما وقتی به خاطر چاله کنی دشمن دست انداز‌هایی ایجاد شود باید از مردم حمایت کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه در این میان عده‌ای مانع می‌تراشنند و هر راهی که می‌رویم بر آن قفل می‌زنند و اگر از راهی دیگر برویم قفل‌های بیشتری به آن می‌زنند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم پولی که از ملت می‌گیریم به خودشان بدهیم و کسی که بنزین بیشتر مصرف می‌کند پول بیشتری بدهد تا به اقشار ضعیف کمک شود اما می‌گویند این تورم‌زا است و نقدینگی ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران با وحدت از همه موانع سنگین و گذشته عبور کرده و به لطف خدا از این مرحله نیز عبور کرده و بر دشمن فائق می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: هر کس تحت هر عنوان و با هر چهره و به هر بهانه‌ای در مسیر پیشرفت حرکت و منافع ملت بخواهد بایستد، از هر دسته و باندی که باشد ملت به لطف خدا او را زیر پای خود له می‌کند و با عبور از او قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که دولت در این سه ماهه تنظیم بودجه تصمیماتی خواهد گرفت که موجبات شادمانی همه ملت به ویژه جامعه بزرگ پیشکسوتان و بازنشستگان خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی سخنرانی و ایراندخت عطاریان رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی این صندوق را ارائه کرد./فارس