اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی میرود؟


رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: این حرکت فرهنگی نماد یوز ایرانی در گفتار بسیار زیباست ولی به کارهای اجرایی از ست سازمان‌های ذیربط نیاز داریم.

باشگاه خبرنگاران: ملامحمد، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال افزود: مکاتبات اداری با سازمان‌های مربوط صورت گرفته و ما نیاز به حمایت و همکاری‌های اجرایی از طرف سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست داریم و البته هر 2 سازمان علاقه‌مندی خود را نسبت به این قضیه نشان داده‌اند و بسیار استقبال شده است. دست آخر ما باید بعد از به نتیجه رساندن جلسات و پیشرفت‌های لازم مکاتباتی را با فیفا انجام دهیم که قسمتی از این کار صورت گرفته و باید ببینیم که چه محدودیت‌های موجود دارد و انعکاس این کار در مجامع جهانی به چه شکل می‌باشد که البته من امیدوار هستم که این‌کار با استقبال خوبی مواجه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون در این امر به دنبال کسب در‌آمد نمی‌باشد و فقط هدف ما احیای کامل این حرکت فرهنگی در دنیا می‌باشد. در جلسه‌ای که با حضور رئیس فیفا این موضوع مطرح شد وی بسیار شگفت زده شد و کار را خیلی زیبا توصیف کردند.

وی همچنین ادامه داد: کشور برزیل به عنوان میزبان چنین حرکتی را انجام داده ولی باید این را بدانیم که آنها دستشان خیلی باز است و مشکل و محدودیتی به خاطر امتیاز میزبانی ندارند. ما هم می‌توانیم به غیر از درج عکس به عنوان نماد حضورمان به روی پیراهن تیم ملی این کار را با محصولات فرهنگی هم انجام دهیم.

ملامحمد در پایان خاطر نشان کرد: چندین جلسه کارشناسی با حضور آقای نصیرزاده از فدراسیون فوتبال و نمایندگان سازمان‌های میراث فرهنگی و محیط زیست انجام شده که گزارشاتی به من و آقای کفاشیان هم داده شده. این کار در حرف بسیار حرکتی قابل قبول و در خور شأن تیم ملی کشورمان می‌باشد ولی قدم‌های اجرایی به صورت جدی باید انجام پذیرد تا این‌کار به نتیجه برسد.

**ترابیان: یوزپلنگ ایرانی نمود فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانی است

رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم با نشان دادن یوزپلنگ به عنوان نماد کشورمان در برزیل نمود زیبایی از فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانی به جهان معرفی شود.

ترابیان، مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران؛ در خصوص پیگیری قضیه یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل به خبرنگار ورزشی ما گفت: پس از صعود مقتدرانه و غرور آفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به فکر این مسئله افتادیم که با توجه به نماد اکثر کشورهای حاضر در جام جهانی و در راستای شناساندن فرهنگ و آداب کشورها به جهان، لازم دانستیم که یک نماد برای تیم ملی تعیین کنیم.

وی افزود: در این راستا عملاً با ریاست فدراسیون، نایب رئیس، مسئول فرهنگی فدراسیون و بقیه اعضا، جلسه‌ای گذاشتیم و تصمیم گرفته شد یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد اصلی کشورمان در جام جهانی برزیل نمایش داده شود.

ترابیان تصریح کرد: هر کشور راه یافته به جام جهانی نمادی از فرهنگ، سرود، آداب، رسوم را در یک قالب مشخص با خود وارد این جام خواهد کرد و مانیز در تدارک این قضیه هستیم.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: انتخاب این نماد برعهده شخص "مسئول فرهنگی" فدراسیون فوتبال است که با رایزنی با بقیه اعضا و نظر شخص رئیس فدراسیون عمل خواهد کرد. یوزپلنگ ایرانی را به بلاتر معرفی کرده‌ایم و حتی بلاتر نیز از قضیه انتخاب نماد یوزپلنگ ایرانی استقبال كرد.

وی عنوان کرد: قطعاً من به عنوان یک شخص ایرانی از دیدن چنان نمادی لذت می برم چون این نماد به معنای قدرت، جنگندگی و یورش به حریفان است و این خصیصه‌ها در تیم ملی دیده می شود.

ترابیان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای ثبت یوزپلنگ به عنوان نماد کشورمان گفت: اقدامات زیادی انجام شده و مکاتباتی با کشور سوئیس صورت گرفته ولی چون این قضیه بیشتر از ابعاد فرهنگی مورد پی‌گیری است شخص "ملامحمد" مسئول فرهنگی فدراسیون در جریان کار قرار دارد.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: قطعاً تلاش می شود نمود زیبایی از فرهنگ و اقتدار اصیل ایرانیان در معرض دید جهانیان قرار گیرد تا تصویر زیبایی از ایران نقش ببندد.

وی در پاسخ به سوال "یوزپلنگ ایرانی" در حال انقراض است و تنها 20 قلاده از آن باقی مانده است تصریح کرد: این باعث تاسف است که یوزپلنگ ایرانی در حال انقراض است اما به هرحال باید چیزی را نماد قرار دهیم که در کشورمان وجود داشته باشد ولی این که ما پی‌گیر این مسئله باشیم در حیطه تخصص ما نیست و به مسئولان محیط زیست بر می گردد. به این شکل هم نیست که ممکن است تا قبل از شروع جام جهانی آن 20 قلاده از هم بین برود به هرحال امیدوارم که چنین مسئله‌ای تحقق پیدا نکند و قطعاً با مسئولین محیط زیست رایزنی صورت می گیرد.

ترابیان در پایان تصریح کرد: امیدوارم با روند پی‌گیری نماد یوزپلنگ ایرانی ضمن شناساندن کشورمان به جهان، در راستای توسعه فرهنگ اصیل کشورمان نیز گام برداریم.

**جوکار: بقای یوزپلنگ ایرانی با فوتبال پیوند خورده است

کارشناس محیط زیست گفت: تنها 50 یوزپلنگ که به عنوان نماد تیم ملی فوتبال در جام جهانی لحاظ شده وجود دارد و باید گفت بقای این حیوان در مرحله بحرانی است.

جوکار کارشناس محیط زیست و مسئول پروژه‌ یوزپلنگ ایرانی؛ در خصوص وضعیت این حیوان به خبرنگار ورزشی ما گفت: نمی‌دانم به چه صورتی قضیه‌ ورزش با محیط زیست ارتباط برقرار کرده؛ اما هر چه بوده امیدوارم ارتباط 2 طرفه باعث بقاء نسل یوزپلنگ شود.

کارشناس محیط زیست در خصوص وضعیت یوزپلنگ به عنوان نماد تیم ملی در جام جهانی تصریح کرد: این را بدانید حدود 50 قلاده یوزپلنگ ایرانی وجود دارد كه این یك وضعیت بحرانی برای نسل این حیوان است اما اینکه می‌گویند یا می‌نویسند تا پیش از جام جهانی برزیل نسل یوزپلنگ منقرض می‌شود اصلا صحت ندارد و می‌توان با امکانات وسیع‌تر و علمی‌تر از انقراض این حیوان جلوگیری کرد.

جوكار در پاسخ به سوال كه آیا ارتباطی با شرکت پوما دارید که آرم یوزپلنگ به این شركت تعلق دارد عنوان کرد: نمی دانم این حرف‌ها از کجا  و از چه طریقی مطرح می شود این حرف‌ها که ما با فلان شرکت ارتباط داریم دروغ محض است اصلاً چیزی طراحی نشده و هنوز آرم و لوگوی مشخصی در نظر گرفته نشده است یا کار هنری و ظرافت خاصی صورت نپذیرفته قرار است. 2 هفته دیگر جلسه‌ای برگزار خواهد شد که نماد مشخص برای تیم ملی و استفاده از نماد پیش بینی شده یوزپلنگ طراحی شود ولی قطعاً هنوز لوگویی طراحی نکردیم كه بخواهد به شرکتی شبیه باشد و یا با کسی در ارتباط باشیم.




ویدیو مرتبط :
رونمایی از پیراهن تیم ملی با طرح یوزپلنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یوزپلنگ تقلبی، ‌با چند دلار روی پیراهن تیم ملی ایران نشست؟(+عکس)



اخبار ورزشی - جنجال‌های پیراهن تیم ملی ادامه دارد؛
یوزپلنگ تقلبی، ‌با ۱۲ دلار روی پیراهن تیم ملی ایران نشست

اما ابعاد ماجرا هنگامی گسترده‌تر شد که برخی سایت‌ها، از منبع اصلی طرح یوزپلنگ پیراهن تیم ملی سخن گفتند؛ طرحی که آل‌اشپورت پس از مدت‌ها طراحی روی پیراهن تیم ملی ایران نشاند؛ ‌طرحی آماده از یک وب‌سایت آنلاین فروش طرح‌های گرافیکی است که با بهای ۱۲ دلار در اختیار همه خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، شاید در هیچ دوره‌ای پیراهن تیم ملی ایران و شرکت تولید‌‌کننده آن تا این اندازه خبرساز نشده بود. کیفیت پایین البسه تیم ملی در کنار اسپانسر کم‌نام و نشانی که به شدت از سوی فدراسیون حمایت می‌شود، تنها بخشی از ماجرای حساس شدن موضوع پیراهن تیم ملی ایران است.

بنا بر این گزارش، همین آخر هفته گذشته بود که علی کفاشیان، بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن تیم ملی با رقبایشان محروم کرده ‌‌و این به ‌سوژه‌‌ رسانه‌ای بزرگ بین‌المللی تبدیل شده بود.

روزنامه بیلد آلمان در این زمینه نوشت: «در شانزدهم ژوئن ۲۰۱۴ (۲۶ خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت، ولی بازنده این دیدار، نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی، باید دست خالی ‌زمین مسابقه را ترک کند، چون فدراسیون فوتبال ایران، بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل منع کرده است.

 

دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است، مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت: ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنانمان یک پیراهن بدهیم. بازیکنان باید در استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند‌».
 
اما این همه ماجرا نیست. بازیکنان تیم ملی، کیفیت پیراهن‌های تیم ملی را نامناسب دانستند، چرا که‌ پس از یک بار شستن پیراهن‌ها آب رفته‌اند. خیلی‌ها به شوخی در این‌ باره گفتند، با آب رفتن پیراهن تیم ملی، یوزپلنگ ایرانی روی این پیراهن‌ها نیز به یک بچه گربه تبدیل شده و در این باره داستان‌های فکاهی ساختند؛ اما در طرف مقابل، فدراسیون همچنان سفت و سخت پای اسپانسر آلمانی‌اش ایستاد و مشکل البسه را تنها به کی‌روش مربوط دانست که آن هم با مذاکره حل خواهد شد.

ناگفته نماند که ‌امروز اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه طرح یوزپلنگ پیراهن تیم ملی از کجا آمده است؟ از وقتی قرار شد تیم ملی ایران در حمایت از یوزپلنگ ایرانی در حال انقراض پیراهنی با طرح یوز ایرانی بپوشد، خیلی‌ها قند توی دلشان آب شد که عجب حرکت زیبا و پسندیده‌ای! در واقع‌ کار زیبا و خوبی بود و جای تقدیر و ستایس داشت؛ اما همین که یک پای ماجرا فدراسیون فوتبال بود که همه از کیفیت کارش در این سال‌ها با خبر بودند، کمی نگرانی هم در این زمینه ایجاد شده بود. نگرانی‌ها در‌‌ همان مراسم رونمایی رنگ واقعیت به خود گرفت؛ یوزپلنگ کمرنگی که روی‌‌ همان پیراهن تیم ملی هم در حال انقراض بود، چنگی به دل نمی‌زد.
 

اخبار,اخبار ورزشی,پیراهن تیم ملی

یوزپلنگ کمرنگ پیراهن تیم ملی فوتبال ایران

 

در‌‌ همان روزها ‌عادل فردوسی‌پور در برنامه نود‌ از طرح گرافیکی پیراهن ایراد گرفت و به کفاشیان توصیه کرد که ای کاش از گرافیست‌های بهتری برای این کار کمک می‌گرفتند. البته از فدراسیونی که لوگو‌ سازمانش یک توپ ساده فوتبال است، بیش‌ از این‌ها هم نمی‌شود انتظار داشت!

اما ابعاد ماجرا هنگامی گسترده‌تر شد که برخی سایت‌ها، از منبع اصلی طرح یوزپلنگ پیراهن تیم ملی سخن گفتند؛ طرحی که آل‌اشپورت پس از مدت‌ها طراحی روی پیراهن تیم ملی ایران نشاند؛ ‌طرحی آماده از یک وب‌سایت آنلاین فروش طرح‌های گرافیکی است که با بهای ۱۲ دلار در اختیار همه خواهد بود.

نکته جالب اینجاست‌ که در توصیف طرح یوزپلنگ در این وب‌سایت از ‌یوزپلنگ آفریقایی یاد شده است. این وب‌سایت در توضیح طرح خود نوشته، برای دریافت آن در سایز کوچک، ۵ دلار، برای سایز متوسط ۵ دلار، برای سایز بزرگ ۷ دلار و برای سایز خیلی بزرگ ۸ دلار باید هزینه کنید.

در این بخش همچنین نوشته شده که برای دریافت تصویر در سایزی که بتواند هر نوع چاپی را جواب دهد، ۱۲ دلار قیمت تعیین شده است. نکته جالب‌تر اینکه این طرح در ماه مارس ۲۰۱۲ برای این وب‌سایت طراحی شده و تیم ملی در آن زمان حتی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را آغاز نکرده بود؛ بنابراین، نمی‌توان تصور کرد که آل‌اشپورت‌ اختصاصی طراحی این یوزپلنگ را به این وب‌سایت پیشنهاد داده باشد.
اخبار  ورزشی - تابناک