اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یورش پلیس ترکیه به تظاهرات هواداران فوتبال


تظاهرات صدها نفر از هواداران فوتبال دراعتراض به تصمیم فدراسیون فوتبال ترکیه برای فروش بلیت های الکترونیکی روزیکشنبه با مداخله خشونت بار پلیس رو به رو شد.

خبرگزاری ایرنا: به نقل ازپایگاه خبری ˈدوغانˈ، صدها نفر ازهواداران فوتبال ازتیم های مختلف ترکیه با تجمع درمیدان گالاتاسرای دراستانبول به سوی میدان تقسیم راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان علیه فدراسیون فوتبال ترکیه شعار داده ومدعی شدند که فروش بلیت های الکترونیکی به منظور رانت خواری وایجاد منفعت برای شرکت های خودی درنظر گرفته شده وآنان پس از این در اعتراض به این اقدام در ورزشگاه ها حضور نخواهند یافت.

فدراسیون فوتبال ترکیه هفته گذشته برای شناسایی آشوبگران واخلالگران در ورزشگاه های این کشور به فروش بلیت های الکترونیکی اقدام کرد.

پلیس ونیروهای امنیتی ترکیه با استفاده ازاطلاعات بلیت های الکترونیکی قادر به شناسایی تماشاگران خاطی خواهند بود.

این بلیت ها قابلیت آن را دارند که برای هر بازی شارژ شوند و تا پایان فصل 2014 - 2015 لیگ برتر فوتبال باشگاه های ترکیه اعتبار دارند.

تظاهرکنندگان شعار دادند که ازاین پس از تیم خود درخیابانها وکوچه ها حمایت خواهند کرد و بلیت الکترونیکی نخواهند خرید.

پلیس استانبول با عنوان اینکه تظاهرات غیر قانونی است خواهان متفرق شدن تظاهرکنندگان شد که این موضوع منجر به درگیری دو طرف شد.

پلیس با ماشین های آبپاش به تظاهرکنندگان حمله کرد و14 نفر ازتظاهرکنندگان دستگیر شدند.


ویدیو مرتبط :
برخورد وحشیانه پلیس ترکیه با تظاهرات کنندگان کُرد :((((

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری پلیس ترکیه با تظاهرات کنندگان


فرماندار استان دیاربکر تاکید کرد که حداقل ۱۱ مامور پلیس ترکیه در درگیری با تظاهرات کنندگان معترض نسبت به حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، زخمی شدند.

خبرگزاری تسنیم: معترضان نسبت به حکم اعدام محمد مرسی پس از پایان نماز جمعه در بیرون یک مسجد در استان دیاربکر ترکیه تجمع کردند و با صدور بیانیه‌ای حکم صادر شده علیه مرسی را محکوم کرده و شعار الله اکبر سردادند.

پلیس ترکیه نیز با شلیک گاز اشک آور و توپ آبپاش با تظاهرات کنندگانی که قصد حرکت به سوی میدان اصلی دیاربکر را داشتند، درگیر شدند. تظاهرات کنندگان نیز با پرتاب سنگ به زد و خورد با نیروهای پلیس ترکیه پرداختند.

دفتر فرماندار دیاربکر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که حداقل 11 مامور پلیس در این درگیری زخمی شدند. در این تظاهرات حدود 20 نفر نیز بازداشت شدند.

ترکیه حکم اخیر دادگاه مصر در اعدام مرسی و 105 نفر دیگر از حامیان رئیس جمهور سابق مصر را محکوم کرده است. رجب طیب اردوغان یکی از حامیان محمد مرسی به شمار می‌رود. مرسی در سال 2013 میلادی توسط ارتش از قدرت برکنار شد.