اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یوتیوب ویدئو‌ «فردوسی‌پور» را سانسور می‌کند، ریحانا توییترش را



اخبار,اخبار اجتماعی ,جنایات رژیم صهیونیستی

 

اخبار اجتماعی - این‌ روزها حمایت از غزه هزینه برمی‌دارد؛
یوتیوب ویدئو‌ «فردوسی‌پور» را سانسور می‌کند، ریحانا توییترش را

در حالی که هفته دوم حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم رو به پایان است، حجم واکنش‌های جهانی به رخدادهای فلسطین در سرتاسر دنیا در حال گسترش است؛ اما به رغم ایجاد یک جو بین‌المللی به این حوادث، گویا این روزها اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی چندان هم بی‌هزینه نیست.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز چهار کودک فلسطینی در ساحل غزه در حال بازی فوتبال بودند که با موشکباران ساحل جان‌ باختند؛ اما این تنها باری نیست که فوتبال با جنگ پیوند می‌خورد.

همین هفته گذشته بود که وقتی آلمان در نیمه‌نهایی برزیل را گلباران کرد، بار دیگر،‌ رژیم صهیونیستی، نوار غزه را آماج موشکباران خود قرار داد تا از حواس‌پرتی جهانی به یاری جام‌جهانی بهره برده و اهداف جنگ‌طلبانه‌اش را در فلسطین مظلوم پیش‌ ببرد.
 
اما شدت قساوت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به اندازه‌ای بود که حتی روزهای داغ جام‌جهانی هم نتوانست مانع توجه جهانی به رخدادهای غزه باشد. تنها چند روز پس از آغاز موشکباران بود که واکنش‌های جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شد و مردم سراسر دنیا نسبت به اتفاقات غزه ابراز نگرانی کردند؛ اما گویا این ابراز نگرانی‌ها چندان هم بی‌هزینه نبود!

بنا بر این گزارش، ۲۰۱۴ پرطرفدار‌ترین برنامه تلویزیونی یک ماه گذشته تلویزیون ایران بود که با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور، مسابقات جام‌جهانی را پوشش می‌داد. یکی از بخش‌های جذاب این برنامه ـ که از برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش همراه فردوسی‌پور به این برنامه کوچ کرد ـ گزارش‌های جذاب اجتماعی این برنامه بود که ادبیاتی جذاب و شنیدنی و با چینشی مناسب فکر شده پخش می‌شد.

دمیده شدن در شیپور جنگ در بحبوحه مسابقات جام‌جهانی، موجب شد تا سازندگان برنامه ۲۰۱۴ و شخص عادل فردوسی‌پور هم نتوانند در برابر این رویدادها بی‌تفاوت بنشینند، به گونه‌ای که در یک گزارش جذاب با صدای عادل فردوسی‌پر، به روایت تاریخ جنگ‌هایی که با مسابقات فوتبال همزمان شده‌اند، پرداخته شد؛ گزارشی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از توجه جهانیان به رویدادهای جهانی در عرصه ورزش همانند المپیک و جام جهانی فوتبال برای تشدید جنایت علیه مردم فلسطین.

‌گزارش بلافاصله پس از پخش از تلویزیون، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ اما تنها یک روز از پخش این گزارش گذشته بود که مخاطبانی که برای دیدن این گزارش به یوتیوب سر می‌زدند، نمی‌توانستند آن را ببیند.

کاربران ایرانی که قصد انتشار فیلم پخش شده از برنامه «بیست چهارده» در یوتیوب را داشته‌اند، با این پیغام عجیب روبه‌رو شده‌اند: «this video contains content from FIFA، who has blocked it on copyright grounds»
یعنی: «این ویدیو شامل محتویاتی است که فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) به علت نقض کپی رایت، خواستار بسته شدن آن ‌شده است‌».
 
عادل فردوسی‌پور در واکنش به این اتفاق با ناباوری می‌گوید: من این گزارش را با یک نگاه انسانی خواندم و به هیچ وجه نگاه سیاسی به مسأله نداشتم.

به هر حال اتفاقات رخ داده در فلسطین، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و هر کس با هر ابزاری که ‌دارد، می‌خواهد به نوعی در برابر این رویدادها واکنش نشان دهد؛ اما گویا این واکنش نشان دادن‌ها هم چندان بی‌هزینه نیست.

همین چند روز پیش ریحانا، یکی از سلبریتی‌های مورد توجه رسانه‌های خارجی در حسابی توییترش هشتگ آزادی فلسطین را توییت نمود، ولی به فاصله هشت دقیقه پس از این توییت بنا به دلایل نامشخص، آن را از صفحه خود پاک کرد. علاوه بر او دیویت هوارد بازین ان‌بی‌ای هم توییتی با همین مضمون در حسابش منتشر کرد و پانزده دقیقه بعد، وی نیز آن را از حساب کاربری‌اش پاک کرد و بعد در دو توییت دیگر اعلام کرد که کارش اشتباه بود.
 
رژیم صهیونیستی طی این ده روز فجیع‌ترین اتفاقات بشری را نوار غزه شکل داده ‌و هر روز تصاویر وحشتناکی از این رخدادها به جهان مخابره می‌شود. از همین صبح امروز تصاویر چهار کودک کشته شده در ساحل غزه، صفحه همه شبکه‌های اجتماعی را فتح کرده است. حجم این اتفاقات چنان گسترده است که به نظر نمی‌رسد، با سانسورهای اینچنینی بتوان جلو‌ واکنش‌های جهانی به این رخدادها را گرفت.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ویدیوی فردوسی پور که یوتیوپ سانسور کرد !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنایه جالب فردوسی پور درباره سانسور تلویزیون در جام جهانی



اخبار,اخبار ورزشی,عادل فردوسی‌ پور


 اخبار ورزشی -  کنایه جالب فردوسی پور درباره سانسور تلویزیون در جام جهانی

مجری برنامه بیست چهارده كه از معدود كاراكترهای محبوب سیما محسوب می‌شود با حضور در برنامه زنده گلخانه به بررسی نحوه پخش رقابت‌های جام‌جهانی پرداخت.

به گزارش جام نیوز، عادل فردوسی‌پور پنجشنبه شب در برنامه گلخانه شبکه سوم سیما حرف‌های جالبی بر زبان آورد.

 این گزارشگر و مجری تلویزیون ایران که درباره مسابقات جام جهانی فوتبال و نحوه پخش آن صحبت می‌کرد از مسئولان صدا و سیما درخواست کرد در ایام جام جهانی نرمش بیشتری به خرج بدهند تا تصاویر این مسابقات به شکل بهتری برای بینندگان قابل پخش باشد.

 در این برنامه که حمیدرضا صدر و رضا جاودانی هم حضور داشتند، فردوسی‌پور ابتدا در لابه‌لای صحبت‌هایش خطاب به حسینیان، مجری این برنامه به شوخی گفت: «آقای حسینیان نمی‌شه یه كاری كنید هوا یه كم سرد بشه تو برزیل؟!»

 حسینیان پاسخ داد: «از اون نظر؟!» عادل در جواب گفت: «بله دیگه، می‌شه یه كم اغماض كرد كه مردم موقع پخش بازی‌ها حداقل اعصاب‌شون خرد نشه!»

فردوسی پور در ادامه با لحنی جدی تر گفت: «از مسئولان درخواست می‌کنم کمی راحت‌تر با این قضایا برخورد کنند. چون فرهنگ مردم ایران به شکلی نیست که با دیدن برخی تصاویر مشکلی ایجاد شود.»

 باید دید مسئولان سیما چه واکنشی در مقابل این درخواست فردوسی‌پور خواهند داشت.
اخبار ورزشی - جام نیوز