اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك هتل كپسولی، میزبان جدید گردشگران «هنگ كنگ»



 

 

هتل كپسولی

 

 

یك هتل كپسولی به میزبان جدید گردشگران «هنگ كنگ» تبدیل شده است.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی كه از روزهای نخستین سال ۲۰۱۱، نخستین هتل كپسولی كشور «چین» كه در شهر «شانگهای» این كشور واقع شده، افتتاح شد، روز گذشته نیز نخستین هتل كپسولی شهر جزیره ای زیبای «هنگ كنگ» گشایش یافت.


به گزارش رویتر، این هتل که شباهت زیادی با نمونه آن در شانگهای دارد، از امکانات رفاهی متنوعی مثل تخت خواب راحت و اینترنت بی سیم بهره می برد.


هر کپسول در حدود دو متر مربع مساحت داشته و برای گردشگران كم پول و دانشجویان طراحی و ساخته شده، این در حالی است كه هتل كپسولی شانگهای نیز دارای ۶۸ اتاق كپسول بوده و هر یك از اتاق های این هتل كه در حدود دو متر مساحت دارند، به تجهیزاتی مثل ساعت، تلویزیون و اینترنت بی سیم مجهز هستند.


همچنین امكاناتی مثل سرویس بهداشتی، حمام و اتاق ویژه مسافران سیگاری نیز در بخشهای عمومی این هتل كه ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد، راه اندازی شده اند.


هزینه هر ۱۰ ساعت اقامت در هتل كپسولی شانگهای كه ویژه مردان خواهد بود، ۱۰ دلار است.


در این شرایط كارشناسان صنعت گردشگری بر این باورند كه با راه اندازی هتل های كپسولی در شهرهای گران چین از جمله شانگهای، گردشگران بیشتری جذب این شهرها خواهند شد كه حاصل آن رشد چشمگیر گردشگران آنها خواهد بود.


جزیره زیبای هنگ كنگ نیز از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۶ میلیارد پوند درآمد داشته و پیش بینی می شود در در سال ۲۰۱۱ میزبان بیش از ۴۰ میلیون گردشگر باشد.


هنگ کنگ در سال ۲۰۱۰ میزبان بیش از ۳۶ میلیون گردشگر بود که از رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۰۹ حكایت دارد، این در حالی است كه كارشناسان پیش بینی می كنند كه با افتتاح بلندترین هتل جهان در مارس ۲۰۱۱ در هنگ كنگ، صنعت گردشگران این شهر زیبا متحول شود.


بلندترین هتل جهان كه تا كمتر از یكسال دیگر در هنگ كنگ گشایش می یابد، ۱۱۸ طبقه داشته و تا به حال عملیات ساخت ۱۰۲ طبقه آن پایان یافته است.


این هتل «ریتزـ كارلتون» نام داشته و قرار است به عنوان یكی از هتل های لوكس جهان، یك استخر و باشگاه بدنسازی در آخرین طبقه خود داشته باشد.


هنگ كنگ كه در طول سال ها، مستعمره ی انگلیس بوده و به تازگی به چین پیوسته است، یك بندر آزاد و یكی از مهم ترین مراكز تجارتی خاور دور است. صنعت گردشگری از سال های دور یكی از اركان اقتصاد این منطقه بوده است و هر سال هزاران گردشگر از سراسر جهان، به ویژه در ایام سال نو به این منطقه سفر می كنند.

 

هم چنین در طول سال، جشنواره های متعددی مانند جشنواره ی قایق رانی با قایق هایی با تزیینات شبیه اژدها در هنگ كنگ برگزار می شوند و هر سال، هزاران گردشگر را از سراسر جهان، به ویژه آمریكا و كشورهای اروپایی جذب می كنند./خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
نظام آموزشی هنگ كنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اجرایی هنگ‌كنگ با گریه از مردم عذرخواهی کرد



فساد مالی , نهاد ضد فساد هنگ‌كنگ

 

رئیس اجرایی هنگ‌كنگ با چشمانی گریان به دلیل عدم انجام وظایفش در مورد چندین رسوایی فساد مالی عذرخواهی كرد.

عذرخواهی این مقام هنك‌كنگی در حالی اعلام شده است كه پیشتر نهاد ضد فساد هنگ‌كنگ خواستار این شده بود كه به دلیل این رسوایی های مالی، "دونالد تسانگ" مقام ارشد هنگ‌كنگ پاسخگو باشد.

به دلیل افشای این رسوایی‌های فساد مالی اطرافیان رئیس اجرایی هنگ کنگ، اعتبار دونالد تسانگ ۶۷ ساله به شت تضعیف شده است و باعث شده نهاد ضد فساد هنگ‌كنگ تحقیقاتی را در مورد این رسوایی های فساد مالی انجام دهد.

وی به خبرنگاران گفت: به دلیل عدم بررسی رسوایی‌های فساد مالی نزدیکانم، كم‌ كاری، كوتاهی در انجام وظایف و ایجاد یاس و ناامیدی مردم در قبال كارمندان دولتی از صمیم قلب از همه عذرخواهی می‌كنم. شرمنده ام که شعار دولت پاک سردادم ولی متوجه نشدم تعدادی از نزدیکانم به رشوه آلوده شده اند.

وی پیش از ترك جمع خبرنگاران سرش را برای چند ثانیه به پایین انداخت، تلاش كرد لبهایش نلرزند و بر اشك‌های جاری از چشمانش غلبه كند.

یكسری رسوایی‌های فساد مالی كه چندین مقام هنگ‌كنگ را به دام انداخته، اعتبار هنگ‌كنگ به عنوان یك جامعه عاری از فساد را خدشه دار كرده است.از جمله این پرونده های فساد مالی می توان به دستگیری دستیار ارشد و همینطور مشاور دونالد تسانگ به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اتهام های پردخت و دریافت رشوه و همچنین تخلفات دیگر اشاره كرد.

همچنین خشم عمومی از دونالد تسانگ بر گزارش‌ها در مورد هزینه‌های بیش از حد وی در سفرهای فرامزی، همراه بردن پسر و عروس خود در سفرهای کاری با هزینه عمومی، سفر به همراه افراد ثروتمند با جت های شخصی و قایق‌های تفریحی گران‌قیمت و اقامت در یك آپارتمان مجلل در ماكائو متمركز بوده است.

دونالد تسانگ كه ماه آینده میلادی بازنشسته خواهد شد، قول داد كه در فرصت باقی مانده حضورش در دولت به توصیه‌ها گوش فرا دهد و بر این موضوع كه " یك دولت پاك ارزشی محوری است" تاكید كرد.

پایگاه اینترنتی گالف تایمز نیز اعلام كرد، پیشتر براساس یك گزارش مشخص شده بود كه دونالد تسانگ در تمامی سفرهای خارجی اش طی پنج سال گذشته بیش از حد هزینه كرده است.

برای نمونه دونالد تسانگ طی سفر نوامبر گذشته به آمریكا حدود ۲۰۰ هزار دلار هزینه كرد كه ۲۱ هزار دلار آن صرف اقامت در چند هتل بود. گزارش این كمیسیون حسابرسی در حالی منتشر شد كه اعلام شد دونالد تسانگ طی سفر اخیرش به برزیل در سوئیتی مجلل كه هزینه اقامت یك شب در ان نزدیك به هفت هزار دلار است، حضور داشته است. هزینه های سفرهایی دونالد تسانگ بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ حدود ۵۸۰ هزار دلار بود كه دو برابر بیشتر از زمان مشابه در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ بوده است.

دونالد تسانگ به خاطر این هزینه‌های مسرفانه نیز از مردم عذرخواهی كرد..../الف