اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك سال بدون "عقاب"


دوم خرداد ماه سال یك هزار و سیصد و نود. ساعت 11. روزی كه تلخ‌ترین ثانیه‌های فوتبال و ورزش ایران رقم خورد. روزی كه عقاب آسیا پر كشید.

ایسنا : دوم خرداد ماه سال یك هزار و سیصد و نود. ساعت 11. روزی كه تلخ‌ترین ثانیه‌های فوتبال و ورزش ایران رقم خورد. روزی كه عقاب آسیا پر كشید.

 یك سال پیش در همین روزها بود كه همه جویای حال ناصر حجازی بودند. اسطوره فوتبال ایران مدتی بود كه با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می‌كرد و گهگاه گذرش به بیمارستان و درمان می‌افتاد اما پس از آخرین دیدار استقلال برابر پاس همدان بود كه وضعیت او غیر طبیعی شد و خانواده‌اش او را به بیمارستان "كسری"،‌ منتقل كردند. اما بازهم همه امید داشتند كه پس از گذراندن طول درمان "ناصر خان" به خانه بازگردد و سایه‌اش بالای سر استقلال باشد. تیمی كه بازیكنانش در شرایط سخت فصل گذشته باز هم حجازی را در كنار خود داشتند. او با همان حال نامناسبش به زمین تمرین استقلال می‌آمد و در كنار تیم می‌نشست. اما حالا یك سال است كه دیگر "ناصر خان" نیست.



این بار بستری شدن حجازی بیشتر طول كشید و افرادی كه نگران حال او بودند به بیمارستان كسری رفتند. هر روز دوستداران اسطوره به بیمارستان می‌آمدند تا بلكه از نگرانی و اضطرابشان كاسته شود. پوستر های بزرگ حجازی، نوشته‌های امیدوار كننده و دعا و مناجات، همه و همه كارهایی بود كه هوادارانش انجام می‌دادند. هوادارانی كه تا صبح روز دوم خرداد هم برق امید در چشمانشان بود. در كنار مردم، مسوولان، پیشكسوتان ورزش و فوتبال و شاگردان حجازی هم برای عیادت می‌آمدند. روز دوشنبه، لحظه به لحظه بر اضطراب حاضران افروده می‌شد و مردم از كسانی كه شانس دیدن حجازی را در آخرین ثانیه‌های عمرش داشتند، می‌شنیدند كه حال اسطوره خوب است. اما لحن و نگاهشان چیز دیگری می‌گفت. حدود ساعت 11 چهره در هم و گریان اصغر حاجیلو بود كه همه را از اتفاقی كه افتاد خبردار كرد. حاجیلو گریان از آسانسور بیرون آمد و به كافه‌ای كه در گوشه لابی بیمارستان بود رفت.

 جایی كه تنها او و خانواده حجازی بودند. بالاخره مردم از حاجیلو شنیدند كه ناصر حجازی فوت كرد. غوغایی در لابی بیمارستان به پا شد و صدای ناله و شیون به آسمان رفت. همه از اتفاقی كه دوست نداشتند باورش كنند اندوهگین شدند. دقایقی بعد از مخابره خبر فوت اسطوره تعداد زیادی از استقلالی‌ها و پیشكسوتان فوتبال خود را به جمع سایران رساندند. هر كسی را كه نگاه می كردی غم وجودش را گرفته بود.



 از احمدرضا عابدزاده‌ كه با پیراهن قرمزش بهت زده به نقطه‌ای خیره شده بود و شاید می‌شد حدس زد به چه چیزی فكر می‌كند گرفته تا مظلومی و پور حیدری و ... ایستاده در گوشه‌ای دیگر. عقاب آسیا پر كشید و رفت. او در جمع عظیم مردم از ورزشگاه آزادی تشییع شد و سر انجام چهارشنبه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاك سپرده شد و سنگ قبری سقف آرامگاه ابدی عقاب آسیا شد؛ سنگی كه این بیت شعر روی آن حكاكی شده بود: "من آن گلبرگ مغرورم كه می‌میرم ز بی‌ آبی ولی با خفت و خواری پی شبنم نمی‌گردم"


ویدیو مرتبط :
حامد بهداد در سریال یك مشت پر عقاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه‌های ممنوع برای كودكان زیر یك سال



نتایج مطالعات نشان داده است، میوه‌های دانه‌دار همچون كیوی و توت فرنگی و نیز سفیده تخم مرغ به دلیل ایجاد حساسیت و آلرژی و خوردن عسل به دلیل ایجاد مسمومیت برای كودكان زیر یك سال ممنوع است.

توت فرنگی

علت بروز حساسیت یا آلرژی توسط مواد غذایی همچون سفیده تخم مرغ و میوه‌هایی مانند گیلاس، كیوی و .... تولید ایمونوگلوبین E و چگونگی بروز علائم حساسیت در كودكان نیز به صورت كهیر و قرمزی پوست است.

حساسیت به پروتئین شیرگاو نیز از جمله حساسیت‌های غذایی كودكان می باشد حساسیت به شیر گاو، ناشی از حساسیت به كازئین شیر است و از آنجایی كه این نوع پروتئین در اثر حرارت بالا و جوشاندن تغییر می‌كند، اغلب افراد به ویژه كودكان با مصرف شیر جوشانده و استریلیزه ی شیر خشك دیگر دچار آلرژی نمی‌شوند.

شیر

کارشناسان تغذیه در خصوص ممنوعیت مصرف عسل در نوزادان زیر یكسال گفته اند : به دلیل نارس بودن دستگاه گوارش نوزادان زیر یك سال ،،باكتری كلستریدیوم بوتولینوم غیر فعال موجود در عسل نمی‌تواند توسط ترشحات معده به طور كامل غیر فعال شود، بنابراین سم بوتولیسم در دستگاه گوارش نوزاد تولید و نوزاد دچار مسمومیت شدید غذایی می‌شود.گاهی این سم با فلج كردن عضله تنفسی نوزاد می‌تواند منجر به مرگ وی شود.

عسل

بنابراین این باور عمومی كه تركیب غذای كمكی نوزاد زیر یك سال با عسل باعث مقوی شدن آن می‌شود، كاملا نادرست است.